probleem kick

ja had ik ook al gezegt. moet ech een automation probleem zijn als je alleen itb werrkt. werk je met externe fx kan het fase zijn. maar goed welke daw werk je??

Ableton?? sleep alle kick naar een andere track en kijk of het dan nog blijft bestaan.

ik zet mijn geld in op "automation"

:mega:

Ik weet wel het verschil tussen feed forward/back. alleen de OP praat in zijn post dat hij soms wel soms niet compressie toepast.

En geeft verder weing info voor goede support :D

Maar kun je uitleggen hoe het feed forward/back principe kan zorgen dat de eerste 2 kicks goed klinken en daarna niet?

Compressors_Feed_Design.gif

Plaatjes zeggen meer dan woorden.
Bron : wikipedia

Ik werk met ableton. Het ligt aan een auto filter die ik gebruik. Ik zet hem op highpass 57hz en boost hem wat zodat ik een klein bobbeltje krijg in de curve. Had dit eens gezien in een filmpje. De kick klinkt dan wel beter maar stoot dan op het bass probleem.
Maar als ik bv een EQ8 gebruik en de lage frequenties wat boost heb ik hetzelfde probleem.

Ook soms klinkt de sub en de kick beter zonder compressie, dan met. En dan gebruik ik gene.

Ik heb alles op mijzelf geleerd en weet soms ook niet echt wat ik doe (bv met compressie) ik ga af op het geluid. Soms kan ik ook niet echt volgen wat er hier gezegd wordt :$ Er is nog zoveel dat ik onder de knie moet krijgen. En youtube filmpjes zijn ook niet altijd referenties om het te leren.

Ik zal gewoon eens helemaal opnieuw beginnen met de kick en gebruiken wat ik in de topic heb gelezen.

Bedankt voor de comments alvast!

Dus - als ik het nu goed begrijp - je cutoff-freq reageert op de velocity/amplitude van de kick? Want dat herken ik ook wel bij Filterbank3 bij een te diepe envelope depth. De envelope stage is dan nog niet klaar als de 2e kick afgespeeld wordt. Ik zet dan de envelope depth minder diep, of de kick korter/ sneller fade-out etc.
Soms kan ik ook niet echt volgen wat er hier gezegd wordt :$
Hmm, volgens mij wordt er hier en daar enigszins een klein beetje langs elkaar heen gepraat in dit topic :dubbel:

Ik werk met ableton. Het ligt aan een auto filter die ik gebruik. Ik zet hem op highpass 57hz en boost hem wat zodat ik een klein bobbeltje krijg in de curve. Had dit eens gezien in een filmpje. De kick klinkt dan wel beter maar stoot dan op het bass probleem.
Maar als ik bv een EQ8 gebruik en de lage frequenties wat boost heb ik hetzelfde probleem.

Ook soms klinkt de sub en de kick beter zonder compressie, dan met. En dan gebruik ik gene.

Ik heb alles op mijzelf geleerd en weet soms ook niet echt wat ik doe (bv met compressie) ik ga af op het geluid. Soms kan ik ook niet echt volgen wat er hier gezegd wordt :$ Er is nog zoveel dat ik onder de knie moet krijgen. En youtube filmpjes zijn ook niet altijd referenties om het te leren.

Ik zal gewoon eens helemaal opnieuw beginnen met de kick en gebruiken wat ik in de topic heb gelezen.

Bedankt voor de comments alvast!

Als je gewoon 1 voor 1 de effecten op bypass zet kun je uitzoeken welke het probleem veroorzaakt. daarna als je het juiste effect hebt gevonden kun je de instelling goed zetten.

Ja het is de auto filter die het veroorzaakt. ben het nu zeker.

@ dj razor: ja zal dit eens proberen vanavond bedankt!

Wat je kunt doen is de sample(s) die je gemaakt hebt, in te laden in drumrack en daarmee je loops maken. Dan gebruik je het filter van de 'simpler' om de sub weg te snijden. Ik kom jouw probleem nooit tegen.

Waar ik dan wel weer tegenaan blijf lopen is dat wanneer ik meteen met een kick de track start en ik render de track, dan worden er enige milliseconden van de eerste tel afgehaald tijdens het renderen en klikt die eerste sample op de eerste tel niet volledig. Ik moet dan altijd mijn track renderen met vier tellen rust voordat mijn track start.

Beter gebruik je geen compressor, en ga je kijken of jouw muziek al goed klinkt als het gemasterd is.
Meestal heb je helemaal geen compressor nodig.

Bij het masteren is het niet erg dat het geheel naar achter word geschoven met look ahead compressie ( multiband ).

Back