E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

Ik krijg binnenkort een 2e atmega processor voor de yocto binnen, dan ga ik eens kijken of ik wat functionaliteit kan programmeren.
Wat ik o.a. wil proberen:
-real time instrument record
-real time instrument play
-shuffle
-midi out (schijnt er niet op te zitten)
-fill-in

Toch nog problemen met die van mij.. Ik heb er zelf een voeding ingebouwd..
Uren zitten mee spelen op de testbank, alles ok

Dan naar de studio. Ik steek audio kabel in (vanuit mijn patchbay) en de interne zekering knalt eruit.. wtf..
Zekering vervangen, werkt terug.
Ik steek eens een kabel in de dinsync: meteen massaal veel brom hoorbaar uit andere instrumenten.. tiens..
Steek terug audio kabel in, zekering knalt meteen eruit.

Zit ergens met een soort kortsluiting denk ik?

Ik ga in elk geval de aanpassingen van jeroenbvo uit deze topic toepassen: Internal power supply and PSU mod

ik gebruik deze trafo: https://www.reichelt.de/Transformer...37&ARTICLE=27567&START=0&SORT=artnr&OFFSET=16
Werkt perfect in de yocto van een vriend, dus daar zal het wel niet aan liggen denk ik.

Dat klinkt niet goed. Er lijkt ergens een kortsluiting te zijn. Dat zou ook evt. Buiten de yocto kunnen zijn.
Wat is de waarde van de zekering? Misschien is die te licht.
Is de 230 en randaarde goed aangesloten (ik neem aan dat het een metalen behuizing betreft)?

Ik krijg binnenkort een 2e atmega processor voor de yocto binnen, dan ga ik eens kijken of ik wat functionaliteit kan programmeren.

Is de broncode dan eindelijk beschikbaar?

Dat klinkt niet goed. Er lijkt ergens een kortsluiting te zijn. Dat zou ook evt. Buiten de yocto kunnen zijn.
Wat is de waarde van de zekering? Misschien is die te licht.
Is de 230 en randaarde goed aangesloten (ik neem aan dat het een metalen behuizing betreft)?

1A

behuizing van Elsmurf idd, geaard: yes.
Als het buiten de yocto is, ben ik wel heel benieuwd wat.. Want dan heeft de rest van mn gear er geen last van.

Zal eens moeten de GND meten op patchbay

Ik heb ook 1A (traag) er in zitten. Het zou kunnen dat 1A net te weinig is omdat het verbruik als 1A is opgegeven. Misschien heb ik er geen last van omdat ik een trage zekering heb.
Maar het feit dat het gebeurt met insteken van jacks lijkt toch op een kortsluiting. Ik weet niet of je spanning tussen zwevende aarde(van het analoge circuit) en randaarde kunt meten. Ik weet ook niet of dat gevaarlijk is, ben nog nieuw met dit gebeuren.
Ik ga binnenkort wel een loopbreaker tussen mijn zwevende aarde en randaarde zetten omdat ik vooral op de conga's wat brom van de trafo meekrijg.

Heb gisteren de knopjes van Thonk binnengekregen, met dit als resultaat :

YoctoFinished1.jpg

YoctoFinished2.jpg

Me gusta :okdan:

Dat ziet er goed uit ELSmurf, is er nog een mogelijkheid voor mijn om aan zo een case te komen =)

Er komen er nog aan, dus zeker het e-lick forum in de gaten houden deze week. Ik denk dat ze ook weer snel weg zullen zijn.

Ik heb hier nog een volledige kit + metal case liggen, maar kom er niet aan toe om hem (af) te bouwen. Zijn er hier nog ergens mensen te vinden die hem (tegen vergoeding) in elkaar zouden willen knutselen?? Als een soort draagmoeder zeg maar ;-)

Gebruik je een ringkern trafo? En zitten de behuizingen aan 0V?

geen ringkern trafo
wel aparte pcb met electronica om +V, -V en gnd, loop breaker, etc .. Deze gnd hangt ook aan de case en aan de yocto pcb. ( http://i.imgur.com/esRrAU3.jpg )
verder gaat het een beetje mijn kennis te boven
voltages dat ik meet in de yocto zelf zijn wel ok, +5V, +14.9, -14.8

heb even die bewuste switch aan GND gehangen (waarom dit standaard niet zo is, dunno) en dan gebeurt het niet meer.

heb het gevoel dat er toch iets heel vreemd is met de GND in heel dat ontwerp
de aarding van die switch via de case: niet echt... de standaard case is in acrylaat en de verf op case van elsmurf geleidt ook al niet.

ik vind het heel vreemd dat de behuizing van die switch (die volgens mij echt nergens mee in contact staat) als een antenne gaat functioneren, en dat gnd-en het oplost... en dat het standaard nie zo is.
maar als ik al die swictches aan gnd hang is het ook niet zo goed blijkbaar.. ik staar er blind op.

het is dus nog nie opgelost, enkel opgelapt ... de oorzaak ligt volgens mij in enerzijds de gnd van de yocto, anderzijds hoe ik hem aansluit.. maar mn kennis gaat jammer genoeg zo ver niet.

Hoeveel of dik zijn de draden die de PSU aan ground verbinden?
Je wil genoeg massa hebben om alles de kans te geven goed weg te kunnen 'vloeien'. (Banale uitleg van iemand wiens sterkste kant niet uitleggen is..)

Ik zou misschien de case verbinden met ground door een (wat dikker) draadje naar een opgeschuurd stukje in de case te verbinden. Zoals ze b.v. ook in de MS-20 hebben gedaan, met een schroefje/moertje.

Hoeveel of dik zijn de draden die de PSU aan ground verbinden?
Je wil genoeg massa hebben om alles de kans te geven goed weg te kunnen 'vloeien'. (Banale uitleg van iemand wiens sterkste kant niet uitleggen is..)

Ik zou misschien de case verbinden met ground door een (wat dikker) draadje naar een opgeschuurd stukje in de case te verbinden. Zoals ze b.v. ook in de MS-20 hebben gedaan, met een schroefje/moertje.

gewone standaard groengeel draden uit een oude 230V stroomkabel
zowel boven als onderkant case hangt eraan (en getest met continuiteitspiep)
het zou kunnen dat 1 van de 4 "screws" waar de psu pcb mee vastgemaakt is in de case ook geleiden, maar verwacht daar geen zo'n uitgesproken problemen mee (?)

Back