E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

Ja ik vind het ook een min dat m'n oude behuizing (van Erica Synths) dan niks meer waard is. Ik vind het heel tof dat ze dit verzonnen hebben maar ik denk dat ik er niet aan mee ga doen.

Wat ik ook jammer vind is dat er geen duidelijke foto's zijn van wat je je Yocto board aan moet doen om deze zut er op aan te sluiten. Hoe ziet de spaghetti eruit.

Weet niet of het al ergens gepost was, maar d'r komt een nieuwe Yocto, de Yocto²:

Features:

12 analog instruments cloned of the Roland TR-808 and Boss PC-2 Percussion Synthesizer
128 Rhythm patterns from 1 to 16 steps
16 tracks of 999 measures
1 external instrument track by pattern that can store 99 notes like SH101 sequencer style.
A Midi keyboard mode allow you to play external Midi device
Multi out for each instruments
Individual accent for BD, SD, LT, MT, HT, RS, HC and CH
A total accent track
Master out (L/R Mono) 6Vp-p 1Kohm
tempo 30 – 250 Bpm
7 shuffle levels
4 scales (1/8t, 1/16, 1/16t and 1/32)
4 sequencer directions (forward, backward, ping-pong and random)
Easy copy and paste pattern function
Shift left or right the entire pattern or individual instrument
In/Out/Thru Midi
DinSync 24ppqn Out
Trig Out 2ms +5V

The kit includes:

Two PCBs (the MainBoard and the IO board)
All potentiometers
All transistors (original 2SC828R, 2SC945P, 2SA733P and 2SK30A
Two BA6110 (One for the Handclap VCA and the other for the Boss PC-2 VCA)
One AN6912
One HD14584BP
The µC preprogrammed (an Atmega1284P)
Six 1N34A germanium Diodes
All other parts are available on the Yocto v2.0 Mouser BOM.

Pricing and Availability

The Yocto 2 will be available in May, 2017 as a DIY kit – including PCBs, potentiometers, rare parts and switches – priced at 295,00 € tax excl. Additional costs include the common parts from Mouser and a case.

Dit is meer deductie als feit, maar als je goed kijkt naar de fotos van de Yocto 2 PCB zie je een hoop lege pot en switch markeringen. Veel kans dus dat de nieuwe Yocto al een hoop mods ingebouwd heeft.

Zou iemand met een Yocto eens willen kijken of de twee problemen die ik heb in expander mode ook bij hem of haar aanwezig zijn?

Thanks

* The timing in expander mode seems less tight, if compared when running the Yocto from its internal sequencer. Gear used:
Sequentix Cirklon as master, Yocto in Din sync slave.

I have recorded two files to compare, differences are subtle but noticeable. The 909 kick (Hexinverter clone pcb) is sequenced via the CVIO from the Cirklon.

http://imgur.com/a/xduFN

https://soundcloud.com/living-circuit/yocto-din-sync

https://soundcloud.com/living-circui...-expander-mode

* I cannot trigger the Cymbal in Expander mode, tried all note numbers? Is this a bug or just with mine Yocto...(Cymbal is working fine in other modes)

Cymbal zit bij mij op de C# een octaaf boven de bassdrum. Is dat C#1?

Weet niet of dit helpt maar ik heb even een loopje gemaakt met een kick uit de R-8. Sequencer is een MMT-8. Yocto en R-8 zitten op dezelfde Kenton Midi Thru box.

MIDI sync

expander mode

Dank je, super dat je hier tijd voor hebt naast je CrowBX project!
Het probleem van het niet triggeren van de cymbal is opgelost door init eprom, zal de cymbal wel een keer per ongeluk via shift & midi note aan een niet heel gebruikelijke nootwaarde hebbben toegewezen... :stupid

Wat betreft de timing vind ik het lastiger, in de files die jij hebt gepost is het moeilijk waar te nemen. Is het een idee eenzelfde soort pattern op te nemen zonder effecten etc?

Ik heb zojuist een nieuwe test gedaan, en ook bij deze het gevoel dat de timing niet helemaal strak is in expander mode.

* referentie is weer een 909 kick ge-triggered via een gate.
* Tempo is 120 bpm
* Pattern met een rimshot, maracas en closed hihat. Zie attached, alle noten op vel. 127, accent vol open in de yocto.
* 1ste 8 tellen is via expander mode, volgende 8 via din sync.

Attachments

• Yocto test.mp3
    329,6 KB · Bekeken: 135
  • _R002195.jpg
    _R002195.jpg
    68,4 KB · Bekeken: 135
  • Schermafbeelding 2017-04-23 om 21.34.34.jpg
    Schermafbeelding 2017-04-23 om 21.34.34.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 132
Hoi Jop, sorry dat dit zo lang duurde.

yocto als expander

yocto met midi sync

De 909 kick komt van een Tempest. Gezeik om die met MIDI nootjes te laten spelen, dus de Tempest speelt een pattern op zijn eigen sequencer met alleen maar de kick.

MIDI setup is: MMT-8 -> Kenton Midi thru -> {Yocto, Tempest}

Die is al een behoorlijke tijd terug aangekondigd voor zover ik weet. Het zou een voor-gebouwde module zonder sequencer zijn. De demo's klonken heel erg goed kan ik me herinneren.

Ik heb zitten prutsen met de Yocto v1 firmware.

- Docker setup om de boel te compilen naar een .syx file http://www.e-licktronic.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1479
- Beta firmware waarin de MIDI expander mode sneller reageert. http://www.e-licktronic.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1275#p9158

In die beta firmware heb ik de TRIG1 en TRIG2 outputs verpest in MIDI expander mode, dat moet ik nog even rechtzetten.

Voorzover ik kon lezen duurde het in de oude firmware 2 milliseconde om een relevante note-on te verwerken, en 1 milliseconde om een irrelevante (dwz niet gemapt naar een yocto drum) te verwerken. Als je dan veel tegelijk stuurt telt dat misschien op.

Ik heb die millisecondes 'sleep' eruit gehaald maar ik moet nog wel even een countertje maken zodat de TRIG1 / TRIG2 1ms aan blijft staan; ik denk dat de 'sleep 1ms' daar vandaan kwam.

Rvooh: misschien weet je dit al, maar je hebt niet per se een Arduino nodig als je andere firmware uit wilt proberen. Met mijn script kan je gewoon de ingebouwde sysex-update modus gebruiken om je eigen firmware erop te zetten.

Als je een nieuwe ATmega1284P chip wilt programmeren heb je dan wel weer iets nodig om een bootloader erop te zetten, en dat 'iets' zou een Arduino kunnen zijn.

Of misschien ben je wel wat heel anders van plan met je Arduino. :)

Zou jij die midi slave roll-mode bug ook kunnen fixen op die manier? Of is dat weer heel wat anders?

Echt een kut bug :(

Back