E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

verder heb ik de gekleurde tact switches 1mm hoger gemonteerd (met op maat gesneden stuk om ze te verhogen) zodat ze mooier in de case passen.

wat heb je op maat gesneden? Hoe heb je dat gedaan?

wat heb je op maat gesneden? Hoe heb je dat gedaan?

stukje plastic dat ik liggen had, gewoon met schaar 16 stukjes uitgeknipt, geklemd tussen bankschroef en met dremel gaatjes gemaakt
ik had dit veel mooier kunnen doen maar ik had zin om het af te werken, hooguit 10 minuten mee bezig geweest.

stukje plastic dat ik liggen had, gewoon met schaar 16 stukjes uitgeknipt, geklemd tussen bankschroef en met dremel gaatjes gemaakt
ik had dit veel mooier kunnen doen maar ik had zin om het af te werken, hooguit 10 minuten mee bezig geweest.

Goed idee, had nog iemand die ze nogal diep vond liggen, ga'k even doorspelen!

Prentje
h4uOwZWl.jpg

HgX2dJjl.jpg

Waarom zit er geen A/B switch op? Of kan je nu in schrijfmode heel makkelijk heen en weer switchen zonder sequencer te hoeven stoppen? Maar die switch was heel fijn live, ff een tik er tegenaan voor een trigger variatie of een drum rolletje.

Geen A/B switch is wel een groot gemis. Of kan dat op een andere even makkelijke manier?

Ben's even gaan kijken op het forum, die A/B is een van de zaken die aangehaald wordt in de OS upgrades wish list. Ik vermoed dat dit technisch wel mogelijk is, maar nog niet werd geimplementeerd.

Ik heb ook een kit besteld, nadat ik de case van ElSmurf bij een vriend had gezien. Ook al heb ik een 808 ik ben gewoon zeer geinteresseerd in het bouwen en misschien modden van deze kit.
@Sander: de software wordt volgens de maker vrijgegeven. Als de a/b, fill en tap-record niet in een volgende update zit zijn dat de eerste dingen die ik zelf zou programmeren.

Wou even laten weten dat ik nog tot volgende week bestellingen opneem voor de behuizing, dus voor wie er nog een wil, it's now or never.

Lekker klusje die Yocto! :okdan:

Bijna op de helft DaShad0w, nog even geduld… ;)

Attachments

• IMG_8561.jpg
    IMG_8561.jpg
    73,1 KB · Bekeken: 104
  • IMG_8632.jpg
    IMG_8632.jpg
    86,6 KB · Bekeken: 102
  • IMG_8633.jpg
    IMG_8633.jpg
    121,3 KB · Bekeken: 99
Ben's even gaan kijken op het forum, die A/B is een van de zaken die aangehaald wordt in de OS upgrades wish list. Ik vermoed dat dit technisch wel mogelijk is, maar nog niet werd geimplementeerd.

Volgens mij heeft ie 1-16 en 17 - 32 step die hetzelfde doet als de ab knop.

Ik zou graag andere knoppen op de pots zetten. Is er iets te koop dat enigszins op die slanke draaiknopjes van de 808 lijkt?

Moet zeggen dat ik teleurgesteld ben door de nonchalante manier waarmee ze bij E-licktronic de kit bij elkaar gegooid hebben!

Tot nu toe blijken er bij het sorteren er al drie soorten resistors onvindbaar, en ik zit nog maar aan het derde circuit (accent). Dat er zakjes inzitten met soms drie soorten losse resistors die erg op elkaar lijken maakt het niet eenvoudiger. Dat het veelal om duidelijk goedkope resistors gaat met moeilijk leesbare kleurcode helpt al helemaal niet. Na drie uur turen en uitmeten hou ik het meestal voor bekeken.

Vincent heeft wel beloofd om na te sturen wat ontbreekt, maar dat betekent dat ik eerst elk onderdeel moet checken voor er ook maar iets kan gesoldeerd worden. Ik begin te overwegen om de ontbrekende dingen gewoon bij de lokale elekronicahustler te halen, netjes in gelabelde zakjes, om mezelf overbodige hoofdpijn te besparen.

Ben ik de enige met die ervaring?

Kijk er wel naar uit om het ding af te werken. En er is ook zo'n fancy ElSmurf case in aantocht! :{

Laatst gewijzigd:
Weerstanden met verschillende waardes in een zakje zuigt apeballen, had dat gisteren ook met een kitje. Weerstanden in een bakje gepleurd en gewoon componenten uit de keurig gesorteerde voorraad gebruikt :D

Die waardes doorelkaar is wel minder idd. Ik heb alles uitgezocht en op de uitgeprinte bouwbeschrijving geplakt. Heeft wet wat uurtjes gekost ja.
Andere knoppen zou ik evt. ook willen, misschien metaal zoals bijv acidlab.
808 pots zijn echt custom, geen losse knoppen. Zouden die 808 clone pots erin passen?

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    47,1 KB · Bekeken: 100
Laatst gewijzigd:
ivm met andere knopjes, heb wat testertjes besteld bij Banzai. Als het resultaat de moeite loont zwier ik wel een foto online.

Ik heb ook besloten een Yocto te bouwen, gaat mijn geliefde 606 vervangen. Hopelijk komen er binnenkort weer behuizingen van Wouter beschikbaar :okdan:

Heb nog enkele vragen alvorens ik mijn bestelling plaats:

- Is de timing helemaal strak als je hem in sync laat lopen via midi of din? Geld dit ook als je hem via midi triggert in expander mode?
- Kan je de accent ook triggeren in expander mode via een aparte noot?
- Is er een oplossing voor het s-trigger i.p.v. v-trigger verhaal, kan dit makkelijk verholpen worden tijdens het bouwen?
- Mensen die de kit hebben besteld van Vincent, hebben jullie belasting moeten betalen aan de koerier over het aankoopbedrag?
- Wil graag een transformator gebruiken, aanbevelingen welke?

Thanks.

gr,
Jop

Ik heb de mijne net af.
Punt 1 Weet nog niet, maar heb er ook geen slechte dingen over gehoord.
punt 2 Goeie vraag, weet nog niet.
punt 3 Is net gefixt met nieuwe firmware! Heb ik nog niet getest.
Punt 4. Nee geen extra belasting, is ook niet logisch want komt gewoon uit EU (Frankrijk).
Punt 5. Heb gewoon een dikke 1A 15V~ uit bak van de kringloop gevist voor €2,50 en dat werkt prima.

Zonde om je 606 te vervangen. 808 en 606 is ook een toffe combi. De 808 is wat netter en dieper van sound en de 606 wat ruiger.

Back