Winnende demo ADE Next 19-10-2013

Bedankt Flyweight voor je reactie ! Tja, het panel zoekt in de regel naar wat originaliteit. Aangezien het gros van de demo's bigroom/mainstage-achtige techno en trance dekte (en ook als 1 pot nat klonk) zat het panel niet op nóg zo'n track te wachten denk ik. ;-) Lucky me dat ik net wat andere soort tracks maak.

Productie, origineel en goed, en daar draait het toch om.
Ik mix zelf af en toe wat tracks af voor sommige grote namen en om dat je het vraagt heb ik nog wel wat ideeën hoe ik denk dat je mix nog beter kan worden,
Reverb, was me het eerste wat me opviel. Klonk vervuild in het stereobeeld, plus veel diepte maar weinig verschil tussen de elementen, hier kan je veel meer mee doen. De tail kan mijn inziens ook wat strakker.
Tip, gebruik de Pink Noise techniek zie google. Goedkopere reverb's klinken vaak beter of beter gezegd schoner in MONO.
De drums komen er wel doorheen maar missen bite en missen balans. Dit kan je creëren door goed gebruik te maken van een compressor op de tracks zelf en groep bus ;)

Hiernaast, summing aanwezig op sommige freq. masteroutput, maar dit heeft niks met af mixen te maken.
Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt, en nogmaals goede track niks op aan te merken.

Back