Mijn setup.

alexander1982

Stamgast
Dit wordt mijn start setup:

Access-Virus KC
M-alphine geluidskaart
2 x Alesis Monitor One MKII

Natuurlijk heb ik al het een en ander aan software, Reason 2.0 en FL 3.4 (Cubase komt daar ook nog bij)

Maar nu was mijn vraag: zie ik iets belangrijks over het hoofd?

bedankt, Alexander

Laatst gewijzigd:
Ik heb geen verstand van het muziekmaken met de pc dus zou niet weten wat je daar allemaal mee kan qua mixen en effecten maar misschien zou je nog een klein mixertje kunnen aanschaffen of een leuke fx processor/compressor. Vergeet ook geen kabels te kopen!!!:D

Succes:okdan:

Een mixer is dat niet wat vroeg voor 1 synth? Ik zal namelijk al mijn melodie/synth in cubase importeren/maken en deze weer importeren naar reason(Hier zit overging ook een mixer in), de virus beschikt zelf al over een paar fx waar ik verlopig nog wel genoeg aan heb denkt ik.Kabels gelukkig denk jij daar dan nog wel aan:okdan:

Versterker voor je monitoren. als ze niet aktief zijn.;) Blijf een starters set 8) :gaap:

Eerst de mixer? Ik dacht altijd dat je aan de synth alleen al genoeg had om een mooie toon te maken. waar zit ik dan fout?Zou je me dat kunnen vertellen

effe offtopic maarruh, Roel hoe zit dat nu met die blauwe sterren??? :D:D:D

Ow... een mixer heb je nodig omdat een virus 6 (klopt dat, gokje) outputs heeft.
Verder kun je met de mixer de klanken beter naast elkaar leggen in het frequentiespectrum.
Hierdoor heeft je bas geen last van je lead enzo.

-C-

Maar als je je Synth in cubase laat draaien heb je dat toch niet nodig?

Origineel geplaatst door C738
effe offtopic maarruh, Roel hoe zit dat nu met die blauwe sterren??? :D:D:D
blauwe sterren zijn gewoon mooi, dat is subjectief :D
een virus heeft inderdaad 6 outputs, maar je kunt er ook 2 gebruiken.

Dan zit ik er naast, ik had iemand weleens horen zeggen dat hij een toontje maakteop zijn synth, deze dan naar cubase stuurde en vervolgens gebruikte in zijn track. Ik dacht persoonlijk dat dat kon.

dan moet je je synthlijntje als audio opnemen in cubase, dan kan het wel. vergeet dan niet een midi interface, anders kun je je virus nooit aansturen met cubase. het resultaat dan opnemen als audio, en dat dan weer verder gebruiken in... de rest wat je gebruikt :)

Alexander ga alsjeblieft even goed met jezelf om tafel zitten van wat je wilt, en wat de dingen die je kopen wilt kunnen.
Anders ben ik bang dat het je teleur gaat stellen.
Je kunt hier op het forum via de zoekmachine (knop ZOEKEN rechtsboven) en op www.dancetech.com bijvoorbeeld een heleboel vinden, voeg www.synthzone.com daar nog bij en je hebt alles wat je nodig hebt om erachter te komen wat je nu eigenlijk wilt.

:D

Een leuke toevoeging aan je setup zou inderdaad dus een mixer zijn, en met het oog op de toekomst kun je toch beter , hoewel het wel wat duurder is, met een mixer met 16 kanalen beginnen (8 mono 4 stereo (links + rechts = 2 kanalen).

-C-

wat is je budget?

als je van je laatste spaargeld een virus (en zeker de kc) gaat kopen, dan kan ik het alleen maar afraden.

je bent om te beginnen zo nog extra kwijt (in euro's)
300 voor een mixertje, 100 voor een midi interface, en nog eens 100 voor kabeltjes... en dan maar verder zien.
> let goed op om-te-beginnen

Die midi interface zit toch in die M-alphine geluidskaart of niet

Waarschijlijk (ik weet niet) heeft een Virus meerdere outputs. Die geluidskaart die jij noemt (bedoel je een M-audio Audiophile?) heeft teweinig inputs daarvoor. Het is heel handig als je de baas over output 1-2 kan sturen en de lead over 3-4 ofzo. Zodat je er later effecten overheen kan gooien enzo.

Zelf heb ik ook geen mixer... nou gebruik ik ook geen externe geluidsbronnen (alleen maar softsynths, die je in cubase kan gebruiken), maar toen ik dat wel wilde, wilde ik graag een geluidskaart met meerdere ingangen ipv. zo'n duf mengpaneeltje. De M-audio Delta 1010LT is een goede kandidaat.

Midiinterface zit op de geluidskaart. (als je die M-audio bedoeld) Kijk trouwens ook eens naar de ESI waveterminal 192L, die bied wat meer mogelijkheden voor bijna dezelfde prijs. En bij Feedback krijg je er gratis het een en ander bij, zie website. (www.feedback.nl)

En kabels ja, voor een goede audiokabel betaal je zo 50 euro.

Help deze jongen nou eens gewoon normaal!!

over m alphine geluidskaarten is op heel internet niks te vinden, heb je meer info? of bedoel je dus deze?

het kan allemaal wel hoe je wil, maar je gaat zeer waarschijnlijk tegen beperkingen aanlopen.

Budget is vrij groot +/- 3000 denk ik.

Access virus heb ik 2de hand gezien bij iemand op dit Forum voor 1750

M-aplhine 200

Monitoren +/- 500

dan nog kabels en mixer: 400

kom ik ongeveer uit denk ik

Back