Mijn setup.

Sorry je heb gelijk ik bedoel de M-audio Audiophile ik haalde het een en ander door de war

Ik maak zelf hardcore, een gewaagde stap is het inderdaad maar ik maak al meerdere jaren muziek/hardcore, vanaf mijn 13/14de geloof ik. Als ik dan eens wat op stuur dan krijg altijd positieve reacties, nooit van stop er maar mee want het wordt toch niks. Vandaag kreeg ik toevallig een mailtje van Endymion ( voor de liefhebber www.endymion.nl) en daar kwam het op weer dat het allemaal leuk klonk maar het net niet goed genoeg is, vooral de synths ( dus niet de melodien) kwamen wat te kort vandaar dat ik het wat prof. wil aanpakken. Ook ben ik nog vrij jong dus...... nu kan het nog, ik heb nog geen huis of andere vaste lasten behalve bier en peuken:)

Wil de je de software of hardware kant op? Software is goedkoper en flexibeler, hardware beter voor je creativiteit en voelt beter en is stabieler, en sommigen vinden het beter klinken. (hier niet in discussie over gaan aub. :))

Als je vooral de softwarekant op wil, dan is een (grote) mixer minder van belang...

pfff de juno wordt al jaren niet tot nauwelijks gebruikt in de hardcore scene meer man .... tis voornamelijk virus jp8000 en nordlead wat de klok slaat en ook een paar verdwaalde ms 2000 en andromeda's!!!

Ik weet niet wat jou persoonlijke ervaringen met hardcore zijn, maar de Juno is al zoveel gebruikt niet echt vernieuwend meer.Vooral tegenwoordig zijn er vele nieuwe elementenen richtingen in hardcore die mij erg aanspreken iemand als DJ Promo is echt meesterlijk in het produceren maar ook Korsakoof en THa Playah zijn echt vernieuwend bezig

Ik heb eerst altijd muziek gemaakt met Impulse Tracker, maar toen wou ik ook hardware.
Toen ik overstapte naar hardware heb ik eerst de volgende dingen gekocht.

1. Yamaha A3000 Sampler
2. Spirit Monitors + Samson versterker
3. Behringer MX2642A
4. Kabels.

Ik denk dat je eerst met zo'n gelijke basis het beste kan beginnen, en met jou budget kan je daar ook nog een
leuke synthersizer bij halen em/of een fx processor.
Een Korg MS2000 of een 2de hands Nordlead2 ofzo.
Denk eerst even na wat je denkt dat het belangrijkste is voor je setup.
We horen het wel !

Suc6 in de speurtocht :)

nou sorry maar een mixer heb je idd echt niet nodig, je kan de outputs ook gewoon in de input van je soundcard gooien. als je meer dan outputs wilt gebruiken van je virus zul je wel idd een soundcards met meer inputs mmoeten hebben(meer als twee dus)

meeste mensen zitten zo vast in hun hardware gedachten, mixen kan dus ook software matig

Misschien dat dit helpt:

Met met virus wilde ik dan geluiden/tonen maken, deze toon gebruiken in cubase voor de melodie. Deze melodie via rewire terug koppelen aan reason waarmee ik nu werk. Even voor de duidelijkheid:

Ik ben dus gewend om via music maker 7, 1 loop te maken en dan op te slaan als wav. Dan dit loopje opnieuw gebruiken in het arregement zonder FX.( Zit al in het wav bestand) en dan de melodieen en andere kanalen(snare clap hihat enz...)te maken . Dit "moest" ik met al mijn riffjes en loopjes doen ander liep mijn PC vast(vanwege de FXen CPU). Als ik dus iets wilde veranderen moest ik eerst dat loopje zoeken en dan veranderen , opslaan als wav en dan pas kon ik verder gaan. Je snap het wel denk ik. En nu lopen sommige mensen te zeggen tegen mij dat als ik een access zou kopen dat ik enige nadelen hieraan zou kunnen vinden. Wat mij persoonlijk betreft denk ik dat niet. Het enigste nadeel dat wat ik mij eigen kan bedenken is Euro's, ierdereens grote vijand op dit forum denk ik.Kortom ik was 1 maand bezig met een nummer voordat het af was (ex. afmix)en 500 MB verder, niet leuk dus.

ik wil verder ff. iedereen bedanken die mij heeft geholpen toch denk ik dat ik mij origenele setup ga behouden en in der loop der tijd eventueel een mixer en Fx-en ga kopen. Problemen liggen niet aan de soft/hardware maar aan ons en er is altijd wel een manier om hier mee te werken. Ik heb op een van de meest verschikkelijke manieren moeten producren maar ik heb het altijd leuk gevonden!!!!:okdan:

bedankt

Hey alexander1982 prima setup hoor om mee te beginnen, houd het maar gewoon bij wat je zelf dacht. Een mixer is alleen handig als je meerdere instrumenten in je studio hebt.

Lijkt mij idd ook. (Let wel: 'k heb nog geen ervaring met pc's in de studio..)
Maarre, opzich moet dat geen probleem zijn: op een beetje geluidskaart kan je meerdere gear aanhangen, dus dat met die extra outputs v/d Virus moet geen probleem zijn, mocht je ze al nodig hebben..

Ook handig[lees:goedkoper!] zijn de rack-versie, of als je meer knoppen wilt de desktop-versie. Mocht je dan toetsen willen hebben, koop je er een midi-keyboardje bij.

Scheelt over 't algemeen een paar 100 euro. Maar da's een keuze..

Lijkt MIJ overigens een goeie basis-set up van je! (er komt vanzelf meer bij, gelooof me!!;) )

't is het verstandigst om zo klein mogelijk te beginnen, zo leer je wat je hebt erg goed kennen, loop je tegen beperkingen op en daar word je creatiever van...ik heb zelf eigenlijk te snel dingen achter elkaar gekocht, waardoor ik al m'n apparaten nog steeds niet goed genoeg ken...'t meest onmisbare is een sampler, nou ben ik best blij met me hardware-sampler maar software neemt 't toch over dus als ik jou was zou ik een goede geluidskaart kopen en een softsampler...evt. kun je er dan nog een leuk mixertje bij kopen als je hardware-matig wil mixen (behringer ofzo, overstuurt goed voor hardcore :))....ga daar lekker mee lopen kutten, zet de rest van je budget op een spaarrekening en spaar verder, zo kom je er vanzelf achter in wat voor opzicht je beperkt wordt, dan open je een topic "wat heb ik nodig om dit en dat te doen?" en dan helpt het forum je weer verder op weg ;)

Ik heb al een sampler de music maker 7. Nu zullen er veel mensen denken hier dat ik mentaal debiel ben maar het werkt altijd zoals ik dat wil. Download een Mp3-tje knippen en plakken en Fx erover. KLAAR!!!

Mocht het toch niet helemaal naar me zin zijn gewoon de Cool Edit in.

Zoidsity-> Ik heb express niet voor de "rack/de c versie" gekozen. De rack is iets beperkter dan de C/KC en ik denk dat de aanschaf van midi-keyboard altijd handig is. Nu kun je natuurlijk de C-versie kopen met een Midi-keyboard, maar ik denk toch dat je tegen eventuele problemen kan lopen, dan geef ik liever iets meer uit als dat betekent dat ik van deze problemen geen last

ik heb ook de rack-versie (de classic, deze is qua mogelijkheden ff minder dan de virus b), de rack xl heeft dezelfde mogelijkheden als de virus c, maar is minder lekker te bedienen...als ik 't over mocht doen was ik niet voor de rack gegaan...

De spec zijn inderdaad wat minder. Op de access site kan je deze vergelijken.

http://www.access-music.de/comparisonchart.php4

Hoezo ben je eigenlijk niet door gaan sparen voor de C-versie kan veel meer. Oke het kost dan ook wel veel meer.

Origineel geplaatst door alexander1982
Maar als je je Synth in cubase laat draaien heb je dat toch niet nodig?

Idd. Je kan em gewoon op je audio in aansluiten...sommige mensen hier maken het moeilijker dan nodig. Die audiophile kan je ook als midiinterface gebruiken. Je moet dus zowel de audio out van je virus als de midi in en out met de audiophile verbinden.

Gewoon een versterkertje op de kop tikken voor je alesissen en gaan.

Maar de versterker en Alisessen heb je toch (nog) niet als je je Virus op je M-audio aansluit. Tuurlijk is het geluid wat minder maar het is niet verplicht.

Ik heb net mijn Virus KC gekocht en ik heb er geen moment spijt van

Echt de TOP

Back