Korg Polysix VS Mono/Poly

liquidthrust

Onverbloemd
Ik vind ze allebei gaaf in hun eigen recht, welke verkies je, en waarom? Ik wil ze allebei, maar kan er maar 1 hebben helaas! Vind oude Korgs zo mysterieus. :D B.v. bass, is die ongeveer hetzelfde op beiden? Een arpeggiator is mooi meegenomen natuurlijk. Hoe zit het met brass?

Mono/Poly 4 ever wat een geniale synth is dat zoveel exotische rare snufjes die daarop zitten die op geen enkele andere synth zitten!
Korg Polysix is een beetje dertien in een dozijn poly synth uit die tijd niet zo bijzonder vind ik, wel mooie wollige sound maar niet echt bij de ballen pakkend, ik vind de Poly61 veel interessanter ook al heeft die stapjes in het filter enzo maar de sound is veel meer pakkender
wat geniaal is allebei is dat je de chord memory kan arpeggiaten
Voor bass moet je de Mono/Poly hebben

hoop dat Korg ooit nog een reissue gaat maken van de mono/poly. net als ze met de MS20 mini hebben gedaan.

Mono/Poly 4 ever wat een geniale synth is dat zoveel exotische rare snufjes die daarop zitten die op geen enkele andere synth zitten!
Korg Polysix is een beetje dertien in een dozijn poly synth uit die tijd niet zo bijzonder vind ik, wel mooie wollige sound maar niet echt bij de ballen pakkend, ik vind de Poly61 veel interessanter ook al heeft die stapjes in het filter enzo maar de sound is veel meer pakkender
wat geniaal is allebei is dat je de chord memory kan arpeggiaten
Voor bass moet je de Mono/Poly hebben

Ik neig ook meer naar de mono/poly, de specs zeggen het. Maar de polysix heeft gewoon zooo'n mooie perfecte brass. Heeft zoiets uniek pluizigs aan de klank, kan er niks op plakken van woorden..wollig, ..brassig? Zou wel een toepasselijk woord zijn.. Keuzes!

Iedereen kent dit clipje, maar die moet er effe bij. 3:35, m'n nekharen staan knal omhoog. Vlam die sound effe tussen een simple minds clip op de top van een klif. Lexicon verb erop en we zijn vertokken. Lijkt me ook de perfect synth voor coldwave, en dergelijke.

Ik vrees dat ik ze beiden moet gaan testen.

Laatst gewijzigd:
Ik zou die wc olo garb videos niet als leidraad nemen om een goed beeld te krijgen van de klank, alle synths klinken altijd hetzelde met een of ander raar gruizig filter erover ofzoiets

koop ze gewoon allebei :D ze zijn ook niet met elkaar te vergelijken maar vullen elkaar aan, de p6 kan dingen die de monopoly niet kan en viceversa

\Beide uitproberen, moet je altijd doen, het is maar wat je zoekt. Ik heb ze allebei (gehad) en heb de Mono/Poly gehouden omdat -ie voor synthese veel leuker is. Polysix is leuk maar niet uniek. Bovendien ruist de chorus mij te hard.

\Beide uitproberen, moet je altijd doen, het is maar wat je zoekt. Ik heb ze allebei (gehad) en heb de Mono/Poly gehouden omdat -ie voor synthese veel leuker is. Polysix is leuk maar niet uniek. Bovendien ruist de chorus mij te hard.

Precies, 't is de chorus. Kon er niks op plakken. Vind ik net zo mooi. Maar ik begrijp dat het voor sommige als een schreeuwende kat klinkt misschien? :bekdicht:

koop ze gewoon allebei :D

Tja vroeger toen ik nog geld had... :D

attachment.php

Volgens mij is die onderste nog naar jou gegaan smackos.

Attachments

• P1050265.jpg
    P1050265.jpg
    85,1 KB · Bekeken: 158
Smackos, ga nu naar m'n andere draad. Ik moet lounge music hebben. Je ligt je te verstoppen. Jij kent zat veel 90s tracks. :D

Tja vroeger toen ik nog geld had... :D

attachment.php

Volgens mij is die onderste nog naar jou gegaan smackos.

hmmm mooi blauw :peukie:

Het word de Mono/Poly!

Er zit natuurlijk nog een klein prijsverschil tussen beiden, maar los daarvan werd het voor mij de Polysix. Heerlijk creamy. De Mono/Poly heeft toch een ander karakter. Het is maar net wat je zoekt.

Er zit natuurlijk nog een klein prijsverschil tussen beiden,

Tja die prijzen... Ik kocht deze M/P voor 600 euro in 2005. Da's een prijs waar je nu alleen maar van kunt dromen... die P6 had ik geruild voor een ARP Axxe. Die Axxe heb ik in 2004 overgenomen voor 200 euro. Jeetje wat is dat spul in prijs gestegen...

Hoe duur is zo een Mono/Poly tegenwoordig dan eigenlijk?
Heb nooit echt interesse gehad voor een Polysix om eerlijk te zijn..

Back