Korg Polysix VS Mono/Poly

Ik zou ze het liefst allebei willen hebben ;). Maar vooral de Monopoly. Helaas heb ik ze tot nu toe alleen nog maar als vst. In het echt zijn ze veelste duur.

Mono/Poly is de moeite v/h fysieke bezit waard.
Zoals eerder gezegd echt een redelijk unieke synth qua concept.
Alternatief zou je kunnen reconstrueren mbv een Vermona Perfourmer + arpeggiator + losse SSM2044 VCF module oid.

Polysix app tbv Ipad icm een midi-interface is IMO een prima alternatief voor de hardware.

voor een polysix zijn genoeg alternatieven.. voor een mono/poly ben ik nog nooit iets gelijks tegengekomen. ik heb de mijne alweer een jaar of 15 denk ik.. tegenwoordig ook met een CHD midikit, geniaal ding..

analoog four.

Chord play? Arpeggiator die door de vier VCO's stapt? SSM2044 filter? Interface? Dan komt zo'n Prophet 12 toch meer in de buurt?

Je hebt een punt, wellicht kent Dre de A4 beter als dat ik hem ken en zitten er foefjes in om de mogelijkheden die jij noemt ook op de A4 te doen.
Met paramater locks kom je een heel eind natuurlijk.
Geluid van het filters kan ik niet met elkaar vergelijken, dus ook niet nuttigs over zeggen.

Waarom zo weinig liefde voor de Vermona PerFourmer II? Ik zag dat (inmiddels helaas verwijderde) filmpje met die koekwaus die hem demonstreerde met "now it sounds.......like a cat....". Echt een mooie envelope curve, sterke oscillatoren. Ik hoop hem nog een keer op de kop te kunnen tikken.

Laatst gewijzigd:
misschien was het voor sommige ver van hun bed om de analoog four te vergelijken met een monopoly.

mss al eens gepost

minder ruis voor een polysix mocht je dat hebben.

Attachments

• Schermafbeelding 2013-12-04 om 01.14.58.png
    Schermafbeelding 2013-12-04 om 01.14.58.png
    363,5 KB · Bekeken: 146
Laatst gewijzigd:
Tja die prijzen... Ik kocht deze M/P voor 600 euro in 2005. Da's een prijs waar je nu alleen maar van kunt dromen... die P6 had ik geruild voor een ARP Axxe. Die Axxe heb ik in 2004 overgenomen voor 200 euro. Jeetje wat is dat spul in prijs gestegen...

Hier moet ik wel een beetje om huilen haha :(
8o)

Back