Inruilen van Triton Le

niels buiter

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb sinds een jaar een Triton Le, maar ik ben erachter dat het niet de geschikte bak voor trance is. Nu wil ik de Le bij een muziekzaak inruilen voor een nieuwe Access Virus Kc (met bijbetaling van mij natuurlijk). Nu wil ik graag weten hoeveel ik kan vragen voor mijn Le? Hij is net een jaar oud en is verder perfect, geen krasje of deukje te zien.

MVG

Niels Buiter.:okdan:

Als je er geen sampleoptie, MOSS of andere EXB´s erop heb zitten ongeveer 800 euro. Vraag eerst wat de muziekwinkel je ervoor geeft t.o.v. de Virus, en kijk dan of je hem niet beter tweede hands kan verkopen, er is opzich vrij veel vraag naar Korg synths.

Ten tweede, weet je zeker dat je hem voor een virus wil inleveren? De twee zijn compleet andere synths met andere doeleinden. De Access Virus is zeker geen all round synth zoals de LE, ik zou hem echt alleen aanschaffen als je into dance muziek bent, alhoewel die daarin natuurlijk uitblinkt als een van de beste, is hij wel echt beperkt tot dat genre.

Bedankt voor het antwoord, ik dacht zelf ook in die richting. Ik ben inderdaad helemaal into dance. Daarom lijkt mij de Virus een geschikte keuze.

MVG

Niels Buiter

Een Triton LE valt niet uit te breiden naar MOSS of andersoortige boards, je kan er alleen een sample optie inzetten.

Ben bang dat ze je niet meer dan 700 euro geven aangezien ze nu nieuw 1049 euro kosten. In de winkel zal ie waarschijnlijk dan wel 800/850 gaan opbrengen. (dan nog heb je als je 200 euro doorspaart een nieuwe Triton LE voor de centen) Persoonlijk denk ik dat de Triton LE nog onder de 1000 euro gaat duiken voor het einde van het jaar. Korg flikt dat wel vaker...

Ik weet niet of het wel zo slim is die LE weg te doen voor alleen een Virus.

Qua beats is de Triton echt wel ok. Eigenlijk alle typen geluiden zijn goed vertegenwoordigd. 2 polyfone ! arpeggiators die volledig te programmeren zijn.

En uitgebreide synthesemogelijkheden.

Als je het niet voor elkaar krijgt met een Triton trance te maken zul je er denk ik meer tijd in moeten steken.

En dan gewoon sparen voor een Va, voor erbij. Dan heb je echt een zeer uitgebreid klankarsenaal.

Maar goed, dat zul je toch zelf moeten beslissen.

Er gaan geen EXB's in de Triton LE. Je kunt 'm echt alleen uitbreiden met de sample expansie.

EXB-09 trance attack is trouwens echt een aanrader. Erg veel goede percussie sounds, dikke pads, leads en gave arp patterns.

www.dhlkid.com voor de beste prijzen.

Poeh,

En inmiddels staat -ie nu toch voor de' vaste prijs' van 900 Euro in de ballenbak hier.

Dat stond ie al voordat wij onze mening intikten. Het is nooit te laat, dus....

:)

Kun je je uitbreidingen niet in andere hoek zoeken? Ik bedoel, een Virus KC speelt zich errug lekker, maar het is vrijwel verplicht dat je 'm aan de computer hangt (heeft geen sequencer). Kun je niet kijken naar een 2ehands Virus B (desktop)? Scheelt je een mooie som geld, en je krijgt evengoed nog het nieuwste van het nieuwste (op 8 noten polyfonie en een EQ per part na). Haak die aan je LE, en hoppa.

Dan nog iets - je Triton LE geeft misschien geen presets die gelijk met trance te doen hebben. In hoeverre heb je geprobeerd die bak te editten? Je zit wel met een 2-osc synth (of met Combi's zelfs meer) waarmee je een hoop kan doen - knal er maar eens een stel basic waveforms op, en maak eens voor de grap (de makkelijkste uit het lijstje) een supersaw.

Als je al met je computer werkt qua sequencing en echt niks trancigs uit de LE krijgt, tja.. dan begrijp ik 't al beter, en dan wens ik je veel succes met inruilen ;).

Beh, oude draad :(. Had beter moeten kijken voordat ik met advies kwam. D'oh!

Back