Acidfever
There's no "I" in denial.
CUDA is een soort C, om het programmeurs makkelijk te maken om berekeningen op de GPU te doen. Dit Da's makkelijker dan directe instructies te sturen en het is 'more dedicated' voor de NVidia kaarten dan OpenCL of OpenGL.
Waar het voornamelijk mis gaat is dat een GPU zelf helemaal niet geschikt is om seriele bewerkingen te doen. Daar zijn CPU's juist voor. Een GPU kan heel veel kleine dingetjes tegelijk. Een CPU één voor één hele grote dingen aan.
Als je een plaatje bv iets roder wilt maken, maakt 't niet uit welke pixel het eerst of 't laatst bewerkt wordt. ze kunnen allemaal tegelijk roder gemaakt worden. daar is een GPU goed in.
Bij audio kan dat soort dingen volgens mij niet echt. je zit in het tijdsdomein met bijna alle bewerkingen.
Behalve dingen als DC offset of zo...
Of zijn er bv FFT bewerkingen in audio waar alle elementen tegelijk dezelfde bewerking kunnen ondergaan?
Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Maar toch vind ik het vreemd....de eerste UAD kaarten werkten namelijk gewoon met oude GPU's en dat ging wat betreft latency en processing prima.
Nu ging dit wel om een zeer oude GPU uit het AGP tijdperk en de moderne GPU heeft een behoorlijke evolutie meegemaakt en zou daardoor zomaar eens totaal ongeschikt kunnen zijn geworden voor dit soort toepassingen.
Maar voor echte feiten weet ik simpelweg te weinig van de materie. Zou echt ideaal zijn als ze de enorme rekenkracht van GPU's konden inzetten voor realtime audio bewerkingen.