JV80 toetsen vraag

Mr Tube

Ingeburgerd
Ik heb onlangs een JV80 gescoord op de beverwijkse Bazaar en daar iets raars mee, ik zag bij aankoop al een aantal plaatjes die op de kast onder de toetsen gelijmd waren. Als ik goed kijk zitten er dus metalen plaatjes onder de toetsen gelijmd en daar hebben er een aantal van losgelaten. Een goede reden om wat van de prijs af te krijgen.

Mijn vraag is: horen deze plaatjes eronder te zitten of is het een een of andere modificatie om de toetsen wat te verzwaren?

De Sinth werkt verder prima.

De JV80 heeft gewogen toetsen, er horen dus inderdaad metalen plaatjes (gewichtjes) onder de toetsen gelijmd te zitten.
Is dus geen modificatie :-)

Roland heeft een periode last gehad van "slechte" lijm, de beruchte rode lijm of red epoxy.
Er zijn tientallen pagina's aan gewijd

http://jd800center.blogspot.be/2013/03/one-fix-for-red-glue-problem.html

deze bv.

Ikzelf heb een VK-7 en die heeft er ook last van, de lijm "smelt" en je toetsen kleven aan elkaar ;-)

Als je vandaag de dag vervangtoetsen bestelt voor bv JV80, JD800, VK7,... krijg je toetsen met zwarte lijm onder de gewichtjes toegestuurd.
Deze lost niet :-)

Misschien kan je ze zelf terugplakken met sterke lijm ?

Laatst gewijzigd:
Dat is duidelijk, ik vermoedde al zoiets. Door die slechte lijm dacht ik juist dat die plaatjes er later ingeplakt waren, ik zal ze terug plaatsen. Ik kom er wel een paar tekort dus nog maar kijken hoe ik dat oplos.

Back