monowave contest !!!

Origineel geplaatst door isnieZot
he dit klinkt niet verkeerd zeg. vooral na 40 sec. komt hij goed
op gang. misschien wel iets om verder op te bouwen

Na verder bouwen denk ik niet de geluiden bevallen me wel op zich maar de stijl vind ik niet zo waar zou dit onder moeten vallen ''IDM'' of ''INZ" (IsNieZot da's een stijl op zich ;) )

Reden dat ik dit gedaan heb is omdat ik mezelf wou testen wat ik allemaal met een sinus kan (en ik heb niet alles uit de kast gehaald van effecten)
Voor mezelf is tie geslaagd in elk geval!

Wanneer komt de volgende track ?
Ik had van onze ''opdrachtgever'' en ''Master of Weirdness'' IsNieZot eigenlijk al wat verwacht....
Maar ja ik zal wel weer moeten wachten :z

Origineel geplaatst door Kevin
Wanneer komt de volgende track ?
Ik had van onze ''opdrachtgever'' en ''Master of Weirdness'' IsNieZot eigenlijk al wat verwacht....
Maar ja ik zal wel weer moeten wachten :z

mijn track is voor het overgroote deel klaar. kga hem morgen online zetten.
moet enkel nog wat kleine dingen veranderen. :D

greets isnieZot

ok, vroeger dan verwacht :D
heb wel wat moeite gehad met het trackie.
denk dat het toch niet echt mijn ding is om met 1 sampletje
een track te maken. maar hij klinkt niet slecht. hijs beter
uitgevallen dan ik dacht. kga er wel nog wat verder aan werken.
tis wel een goede oefening om te zien hoe creatief je bent.

monowave

greets isnieZot

leuke geluidjes isniezot. Vind hem tot halverwege heel interessant. Daarna is het wat meer van hetzelfde, maar voorlopig doe ik je het niet na.

yep izniezot zitten idd leuke geluidjes tussen lekker subtiel allemaal. heeveel gestappeld? en veel effect werk volgens mij. leuk!

Origineel geplaatst door Arv
En het is gelukt! Ik heb een klein experimeteel trackje gemaakt.. Ik heb eigenlijk weinig aan het orginele sinus sampletje veranderd, maar wel andere trucs uitgehaald.

http://members.lycos.nl/arveyman/music/Cosine.mp3

gear: RS7000, Korg ES-1, TCElectronics M300, Alesis 3630 soft: Waves LinMb

gr.
Arv

ik vindt hem leuk alleen zit er iets te veel hoog in op een gegeven momment

Origineel geplaatst door Arv
En het is gelukt! Ik heb een klein experimeteel trackje gemaakt.. Ik heb eigenlijk weinig aan het orginele sinus sampletje veranderd, maar wel andere trucs uitgehaald.

http://members.lycos.nl/arveyman/music/Cosine.mp3

gear: RS7000, Korg ES-1, TCElectronics M300, Alesis 3630 soft: Waves LinMb

gr.
Arv

Kan zo op de volgende clicks and cuts cd. :okdan:

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Mijn poging: http://digilearn.eduwest.be/peter/SinLus.mp3 :r

Kevin, je sinustrek klinkt lekker. Hoe heb je die beat gemaakt??
Ik zou een beat, snare en hihat willen nabootsen, maar weet niet hoe.

Ik ga natuurlijk niet alles verklappen :D maarruh veel timestrechen en pitchshiften!
Voor de Bassdrum heb ik ook de ''Pitchbend'' functie in Wavelab gebruikt hiermee kun je dus het verloop van de pitch mee tekenen met diverse punten.
Als je daar wat mee experimenteerd kun je best leuke Bassdrums maken!(zit ook wat distortion over de Bd in de track)
Het ''Clap'' achtig geluidje is gewoon veel stretchen en knippen en plakken.

Ik ga natuurlijk niet alles verklappen :D maarruh veel timestrechen en pitchshiften!
Voor de Bassdrum heb ik ook de ''Pitchbend'' functie in Wavelab gebruikt hiermee kun je dus het verloop van de pitch mee tekenen met diverse punten.
Als je daar wat mee experimenteerd kun je best leuke Bassdrums maken!(zit ook wat distortion over de Bd in de track)
Het ''Clap'' achtig geluidje is gewoon veel stretchen en knippen en plakken.

OK bedankt, zal eens verder proberen :]

Origineel geplaatst door ButtonPusher
Mijn poging: http://digilearn.eduwest.be/peter/SinLus.mp3 :r

...Ik zou een beat, snare en hihat willen nabootsen, maar weet niet hoe.

een hi-hat kun je in alleen maar maken doormiddel van FM waarbij de laatste operator veel feedback in zich heeft...
de snare, zelfde principe maar dan met een korte sinus tik eronder van +/- 300hz
een kick is uitermate makkelijk waarbij de sinus bij uitstek een geschikte golf is. neem gewoon een pitch env met een snel dalende lijn aan het begin en vervolgens een langere uitloop tot nul...

je track is nou precies hoe ik het wil horen, alleen sinus dus... loik gedaan 8)

Om de 1 of andere reden was de net upgeloade versie niet goed..... bestand was maar iets van 849 KB :confused:
Maar hier hoop ik de goede..

Heel erg knap gemaakt, petje af. :okdan:

Re: monowave contest !!!

Origineel geplaatst door isnieZot
na de monosynth contest de monowave contest.
ben je mans genoeg om met slechts 1 enkele wave sample een volledige track te maken zonder

JA heb het laats nog gedaan 1 jaja drumloop track 6 minuten interresante muziek Eitje!

Back