Yamaha QY700

Status
Please reply by conversation.
Ik snap waarom. Ik heb het ding net, en o o o wat fijn is ie. Als je vragen hebt als je hem hebt, kom maar op. Ik zal het in de gaten houden voor je!

Ik heb hem ook , het is eigenlijk gewoon cubase 1.0 in een hardware bakje.
De auto-accompaniment functie is geniaal [ voor mij dan] .
Zie het als een wat ouder huiskamer orgeltje met begeleiding ... maar dan midigestuurd.
Interne soundmodule moet je wel erg je best op doen om er wat bruikbare soundjes uit te persen.
Maar ik gebruik de qy700 tegenwoordig als mijn main sequencer

succes met je zoektocht

Thanks! Reden te meer dus dat ik eentje wil proberen.

Het scherm.. Weet je soms of dat met EL backlight folie is?

@Hilltree
Heb je filmpje ervan op youtube zien passeren ;)
Nou de geluiden heb ik niet echt interesse in, gewoon puur de sequencer (ik wil hem eens vergelijken met mijn ASQ10, welke manier van werken ik verkies)

Interne soundmodule moet je wel erg je best op doen om er wat bruikbare soundjes uit te persen.

Het is niet super spannend maar het kan leuk zijn om dingen te dubbelen die je ook via uitspeelt naar bijvoorbeeld een analoge bak. Heb hem ook wel eens gewoon los gebruikt om 's avonds rustig met een koptelefoontje het ding te leren kennen terwilj mijn vriendin TV keek. Dan is het wel fijn om interne sounds te hbben.

Die chord transpose functie vanaf een extern keyboard is echt magisch, soort über arpeggiator. Maar wat ik niet zo fijn vond was dat je niet zo veel real time er mee kunt doen, tracks muten of je note transformation veranderen terwijl de boel loopt.

Maar dat focust je wel meer op muziek maken in plaats van loopjes kliederen.

Ah fijn geen edit mogelijkheid hier....enfin:

Ik vind externe sequencers nog steeds super interessant. Ik zit nog steeds te kijken naar een RM1x, SU700 of RS7000. Ook Sequentix spul lijkt me erg interessant.

Hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de knopjes enzo?
Ze zien er stevig uit, maar uiterlijk kan bedriegen.

Hoe zit het trouwens met de kwaliteit van de knopjes enzo?
Ze zien er stevig uit, maar uiterlijk kan bedriegen.

De grote knoppen zijn afneembaar en van jaren '80 kwaliteit. Eentje werkte niet zo lekker op de van mij, er af gehaald, schoongemaakt, deed het weer. De kleinere knoppen klikken gewoon, voelen betrouwbaar aan. Veel beter dan dit wordt het niet.

Als ik m'n MPC heb, en die bevalt dusdanig als sequencer ook, dan zal ik hem reserveren voor je. Of je mag um lenen van me, om te proberen.

En hij heeft wel solo en mute, maar meerdere tracks tegelijk werkt dan weer niet. Maar die shit die ik maak is toch saai genoeg om dat niet te hoeven doen :D

Knoppen zijn alla C64 enzo. Ken je lekker op rammen. Het is behoorlijk oud rekenmachine met rolletje kassa dinges gevoel van vroeger zeg maar.

Bij mij hangt er een midi keyboard aan, dus ik neem op met aanslag gevoeligheid. Parameters neemt ie ook op. Echt een superding! Renoise in een doosje :)

Lijkt me ook een tof ding die QY700 idd!

En hoe zit het nou met die SU700? Kan je daar een beetje lekker muzieknoten en akkoorden mee sequencen?
Heb ooit een RS7000 gehad en daar ging dat echt lekker mee! Mis hem af en toe wel tot ik bedenk hoe zwaar en lomp ie was haha

Status
Please reply by conversation.
Back