exs24 en PIII

Toon

Ursa Major
Mijn PIII 900 (met voldoende RAM) gaat bij volgende plugins al op z'n gat: Waves REQ2, REQ4 en ReComp en 2 maal een drumkit geladen in de exs 24. Nu heeft hij pas een asio overload wanneer ik op één van de exs24'jes de filter inschakel en met de cutoff en resonance begin te spelen. Dus zonder filter zit m'n cpu op ongeveer 1/20 van z'n rekenkracht en met slechts één filter ingeschakeld op de exs24 gaat hij er over :confused: .

Ik draai nog steeds WIN98 en zou alles nog eens moeten formateren. Zou het misschien een oplossing zijn om XP erop te zetten? (m.a.w. is dit aan te raden op een PIII900)

Ik wil alleszins meer exs24'jes kunnen laden, iemand nog nuttige tips? (en euh ik ga nog geen nieuwe computer kopen ;) )

Re: exs24 en PIII

Origineel geplaatst door Toon
Mijn PIII 900 (met voldoende RAM) gaat bij volgende plugins al op z'n gat: Waves REQ2, REQ4 en ReComp en 2 maal een drumkit geladen in de exs 24. Nu heeft hij pas een asio overload wanneer ik op één van de exs24'jes de filter inschakel en met de cutoff en resonance begin te spelen. Dus zonder filter zit m'n cpu op ongeveer 1/20 van z'n rekenkracht en met slechts één filter ingeschakeld op de exs24 gaat hij er over :confused: .

Ik draai nog steeds WIN98 en zou alles nog eens moeten formateren. Zou het misschien een oplossing zijn om XP erop te zetten? (m.a.w. is dit aan te raden op een PIII900)

Ik wil alleszins meer exs24'jes kunnen laden, iemand nog nuttige tips? (en euh ik ga nog geen nieuwe computer kopen ;) )

klopt het filter van de exs vreet cpu is een bekend probleem niks aan te doen. xp er op zetten gaat je probleem niet verhelpen.probeer hem te herinstaleren ik weet niet wat je allemaal nog extra hebt open staan(ook niet zichtbare dingen)

overigens zou ie met het filter open maar 1 a 2 keer zoveel cpu mogen vreten. welke logic/exs gebruik je?

Ik geloof dat alles de laatste versies zijn die voor de PC beschikbaar waren.

ik weet niet wat je allemaal nog extra hebt open staan(ook niet zichtbare dingen)

de mixer van mijn soundcard staat ook altijd actief(moet wel) , ik weet dat Logic met de mixpander kaarten van Soundscape wel eens last had maar met de mixtreme kaart weet ik het zo niet. Alleszins binnenkort gaat alles eraf en hoop ik dat ik er een paar meer kan draaien. Heb weinig zin om een hardware sampler te kopen, software werkt gewoon veel plesanter.

Back