Proel mixers, iemand ervaring mee ?

De Zed serie Allen & Heath mixers zit een beetje in dezelfde prijsklasse, en heeft ook die USB aansluiting
Dan weet je zeker dat je voor die prijs een aardige mixer koopt.
Moet zeggen dat deze mixer waar jij interesse hebt van veraf ook wel op een Zed lijkt.

Dat is het punt, ik heb mijn ogen op de ZED 14, en A&H is natuurlijk vertrouwd en kwalitatief okee.

Maar 4 bussen is toch wel erg fijn, die heeft de (goedkopere )A&H niet. (de simpele compressor op de mic tracks en de eq zijn wmb geinige maar overbodige features)
Een mixer met 4 of meer stereokanalen, 4 bussen en een extra mono-output-mix is nogal moeilijk te vinden onder de 500 euro, het zou leuk zijn als A&H een ZED14+ zou maken met die opties :)

Ik zit niet te wachten op 12 mic/mono inputs - ik wil 1 of 2 mic inputs en 6 stereo-synths aansluiten, meer controle over subgroepen / bussen en geen noise.... maar daar is verder schijnbaar geen vraag naar aangezien niemand daar een betaalbaar product voor heeft.

Dat is het punt, ik heb mijn ogen op de ZED 14, en A&H is natuurlijk vertrouwd en kwalitatief okee.

Maar 4 bussen is toch wel erg fijn, die heeft de (goedkopere )A&H niet. (de simpele compressor op de mic tracks en de eq zijn wmb geinige maar overbodige features)
Een mixer met 4 of meer stereokanalen, 4 bussen en een extra mono-output-mix is nogal moeilijk te vinden onder de 500 euro, het zou leuk zijn als A&H een ZED14+ zou maken met die opties :)

Ik zit niet te wachten op 12 mic/mono inputs - ik wil 1 of 2 mic inputs en 6 stereo-synths aansluiten, meer controle over subgroepen / bussen en geen noise.... maar daar is verder schijnbaar geen vraag naar aangezien niemand daar een betaalbaar product voor heeft.

Het zit em denk ik in de componenten. Wanneer je een hoogwaardig product wilt met hele lage ruis dan kom je als fabrikant automatisch bij de dure ad/da etc uit. En dus is dat direct een dure grap.
Ik denk niet dat je voor "weinig" de wensen kan vullen die je noemt.

Maak niet dezelfde fout als ik ooit deed door een inferieur mixer te kopen want ik garandeer je, hij gaat stuk en/of heeft erg veel noise, crosstalk etc etc.
Budget is belangrijk, klopt, maar vergeet niet dat je mixer bijna het belangrijkste element is in je musical chain..

Back