Friday 15 Aug - Dj Endonyx @ DOTF.nl Radio

endonyx

Noize is the message?
15 augustus treed ik op bij d.o.t.f. radio van 21 uur tot 22.30
programma duurt van 21 uur tot rond 1 uur 's-nachts en is live
te volgen vanaf hun internetsite www.dotf.nl

het is iedere vrijdag de laatste tijd raak bij DOTF radio op vrijdag want dan is het het
domein van de oldskool house tot aan classic hardcore en dat wordt dus weer gave herrineringen ophalen
vanaf het begin met vette classics zoals : back by dope demand en android :luv:

(en zeker niet dezelfde 8 classics die iedereen al 666 X heeft gehoord afgelopen jaar ;) )

check it out!!!

Re: Friday 15 Aug - Dj Endonyx @ DOTF.nl Radio

Origineel geplaatst door endonyx

(en zeker niet dezelfde 8 classics die iedereen al 666 X heeft gehoord afgelopen jaar ;) )

noem ze es alle 8 ???

euhh

three-o-three
pullover
outlander - vamp
james brown is dead
dominator

...en dan ben ik nog niet eens een titelkenner.....

Re: Re: Friday 15 Aug - Dj Endonyx @ DOTF.nl Radio

Re: Re: Friday 15 Aug - Dj Endonyx @ DOTF.nl Radio

Origineel geplaatst door dione
noem ze es alle 8 ???

bedoelde het eigenlijk meer als de 8 hardcore klassiekers , niet zozeer de oldskool 8 ;)

dus dingen als:
name of the dj
6 million ways to die
yiehaaa
hardcore muthafucka

daar komen in de plaats voor bv.:
slamming beats
world of an lsd-user
achtung
the end of the beginning
dominee dimitri ;)

Re: Re: Re: Friday 15 Aug - Dj Endonyx @ DOTF.nl Radio

Re: Re: Re: Friday 15 Aug - Dj Endonyx @ DOTF.nl Radio

bedoelde het eigenlijk meer als de 8 hardcore klassiekers , niet zozeer de oldskool 8 ;)

dus dingen als:
name of the dj
6 million ways to die
yiehaaa
hardcore muthafucka

Als dat tegenwoordig classics zijn (vind ze te nieuw zeg maar) dan zou ik ook eens kijken naar:

- Uiteraard BRRRR - Dyewitness (of vrolijker dan bv. Observing your Earth)
- Maar ook Kiss the ground - TNT
- Bass for your Face en/of Wedlock beide Special Series 1 - Ruffneck
- Drummachine is misschien overbodig om te noemen
- Of trek een zooitje Scott Brown uit de kast te beginnen met Jump!!!, Detonated of desnoods House Aggression
- Slammin Beatz - Pinnhead
- Bigger and Bolder (label side track 2) - Reanimator
- Terror Traxx 10 - B1 en anders A1 (ben geen man van titels dus ga maar zoeken ;))
- De nodige Bonzaïtjes (nee, niet de Bonzai Jumps maar eerder): The Dreamer, The Deadline (A2, New York mix), de andere (originele) YIEHAAA!! of te wel Soushkin van Dream your Dream. En niet te vergeten Thunderball met Bonzai Channel One!
- Oh ja... originele Terapia van Ramirez.
- en vergeet Coolman Records niet :bekdicht:

;)

Yo Mike,

Ik vind idd dat die titels nog niet echt het predikaat classic mogen hebben.
Maar vanavond is er weer es een leuk feesie in spijkenisse(Y-land oftewel cargo/demi-sec)
Daar ga ik weer eens wat plaatjes draaien die ik classics vind.

brr zit idd ook al in de bak.en wat te denken van carat trax 3 of noise connection met autis.
westbam-my life of crime enz.

De laatste tijd komen jongere kids naar me toe op echte oldschool feesten en die vragen dan happy hardcore en idd name of the dj aan, ik heb liever dat ze het dan geen oldschool feest noemen maar oude hardcore ofzo
dan weet je namelijk precies waar je aan toe bent.
:)

soushkin soushkin soushkin soushkin x1000

maarehm, "for you marlene" ???

TNT is cool trouwens...

Origineel geplaatst door faab
Yo Mike,

Ik vind idd dat die titels nog niet echt het predikaat classic mogen hebben.
Maar vanavond is er weer es een leuk feesie in spijkenisse(Y-land oftewel cargo/demi-sec)
Daar ga ik weer eens wat plaatjes draaien die ik classics vind.

brr zit idd ook al in de bak.en wat te denken van carat trax 3 of noise connection met autis.
westbam-my life of crime enz.

De laatste tijd komen jongere kids naar me toe op echte oldschool feesten en die vragen dan happy hardcore en idd name of the dj aan, ik heb liever dat ze het dan geen oldschool feest noemen maar oude hardcore ofzo
dan weet je namelijk precies waar je aan toe bent.
:)

Klopt... maar dat was ook mijn reactie op Hardcore klassiekers met dan als voorbeeld:

name of the dj
6 million ways to die
yiehaaa
hardcore muthafucka

Zullen vast ooit klassiekers genoemd worden maar voor mij zijn dit gewoon platen van gisteren. Old School zijn klassiekers omdat ome Rob daarmee begon te stoeien in Park en zo de harde stroming populair werd.

Als je vervolgens platen van gisteren klassiekers wil gaan noemen, begin dan wel een paar jaar eerder dan The Name of the DJ zoals met de Series 1 van Ruffneck, Channel One, Bigger and Bolder, Terapia en etc.

hallo ik zeg juist dat ik dus niet vind dat die tracks DE classiekers zijn , maar wel als zodoende 100 keer per jaar worden gedraait ;)

ik bedoelde juist dat de hardcore klassiekers dus idd dingen zijn als
tnt- kis the ground
pinhead - slammin beats
gizmo - the guestlist
probe - cicuit breaker
wedlock - terradome
pcp - bleep blaster
neophyte - recesion
gizmo - the end of the beginning
neophyte - viking's spere ;)
darkraver&gizmo - achtung
neophyte - mickey

en 1 van mijn alltime favo's juist : dyewitness - brrr (alleen springt de mijne 3 keer =( )

hallo ik zeg juist dat ik dus niet vind dat die tracks DE classiekers zijn , maar wel als zodoende 100 keer per jaar worden gedraait ;)

Oh sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. :okdan:

en 1 van mijn alltime favo's juist : dyewitness - brrr (alleen springt de mijne 3 keer =( )

Die springt bij mij niet alleen drie keer maar heel de plaat door ;) Kweetniewadais.

maargoed 1e helft van de set is nog altijd oldskool ;)
ga van 88 breakbeats naar 94 hardcore opbouwen

- m-17 - rockin'down the house
- king bee - back by dope demand
- house of venus - dish and tell
- Jack master- bang the box
- 777 - alpha wave (plastikman acid house mix)
- 2 unlimited - workaholic
- euromasters - fuck dj murderhouse :halleluja
- system d II - trancefusion
- GATEWAY EXPERIENCE - TWIN FREAKZ(en dan de accapela van house brothers - girl i'll house you...... DE darkraver overgang van de eeuw.......is ook een eeuw geleden dat hij die heeft gedaan toen heette steve nog gewoon "parkneger":D )
- alice d in wonderland - time problem
- 3 phase & dr. motte - der klang der familie
- meng syndicate - sonar system
- prodigy - no good
- yves de ruyter - animals

Laatst gewijzigd:
Mijn mening, 2 unlimited slaat een beetje de plank mis... althans dit nummer dan. Waarom niet de destijds nog underground-ige track Get Ready (inst.)?

Just a question... you're the DJ ;)

het ligt er maar aan van welke tijd je bent natuurlijk....
voor de kids die nu op hardcore feesten komen zijn tracks zoals "Yiehaa" en "The name of the Dj" oldskool......net zoals "Always Hardcore" en "Army of Hardcore" en "Geleihoofd"...
voor ouwe mensen zoals ik is oldskool muziek zoals "Humanoid" en "Rhythm Device" en "UHF 3"....

de tijden veranderen....:dj:

Origineel geplaatst door dione
het ligt er maar aan van welke tijd je bent natuurlijk....
voor de kids die nu op hardcore feesten komen zijn tracks zoals "Yiehaa" en "The name of the Dj" oldskool......net zoals "Always Hardcore" en "Army of Hardcore" en "Geleihoofd"...
voor ouwe mensen zoals ik is oldskool muziek zoals "Humanoid" en "Rhythm Device" en "UHF 3"....

de tijden veranderen....:dj:

Tja die oldschool zaaltjes dat begon een beetje rond 1995, vind het niet meer dan logisch dat de grens een beetje op begint te schuiven, eeuwig 1991-1992 wordt ook een beetje saai.

Klopt wel, maar Old School is een bepaalde stijl (vind ik). De Park-tijd. De tijd van een halve sampler, een drumbak en later zelfs een synth (juno, 303). Dus 'simpele' nummers die uitblonken door eenvoud. En dan beland je nu eenmaal bij House of God, Speedy-Piep, Three-o-Three, The Beat is Flown en etc. En daar is het mee begonnen... de Hardcore dan.

Verzin een nieuwe naam en het publiek weet waar het aan toe is. Nu kan een DJ de term Old School of zo uitleggen zoals het hem uit komt. Daarnaast blijf ik het een tikkie onzinnig vinden om platen van gisteren nu al classics te noemen. Ook al ben je jong en heb je nog niet zoveel stap-jaren op je naam staan, een classic is niet een plaat van 6 of 7 jaar geleden.

Old School moet je af en toe doen en dan blijft het leuk, bijvoorbeeld met kerst in A20. Uiteraard door de DJ's van toen en niet door de helden van vandaag... die moeten vernieuwen en vooral vooruit blijven kijken. Af en toe een plaat uit de oude doos ter afwisseling is dan zeker op zijn plaats.

(Ik zeg niet dat op de radio zo'n mix door de tijd dan niet leuk is... super zelfs!)

Back