silvercloud
Stamgast
luister wel met een open oor en geest
en veel succes
en veel succes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door Mike-E
Klopt wel, maar Old School is een bepaalde stijl (vind ik). De Park-tijd. De tijd van een halve sampler, een drumbak en later zelfs een synth (juno, 303). Dus 'simpele' nummers die uitblonken door eenvoud. En dan beland je nu eenmaal bij House of God, Speedy-Piep, Three-o-Three, The Beat is Flown en etc. En daar is het mee begonnen... de Hardcore dan.
Verzin een nieuwe naam en het publiek weet waar het aan toe is. Nu kan een DJ de term Old School of zo uitleggen zoals het hem uit komt. Daarnaast blijf ik het een tikkie onzinnig vinden om platen van gisteren nu al classics te noemen. Ook al ben je jong en heb je nog niet zoveel stap-jaren op je naam staan, een classic is niet een plaat van 6 of 7 jaar geleden.
Old School moet je af en toe doen en dan blijft het leuk, bijvoorbeeld met kerst in A20. Uiteraard door de DJ's van toen en niet door de helden van vandaag... die moeten vernieuwen en vooral vooruit blijven kijken. Af en toe een plaat uit de oude doos ter afwisseling is dan zeker op zijn plaats.
(Ik zeg niet dat op de radio zo'n mix door de tijd dan niet leuk is... super zelfs!)
en 1 van mijn alltime favo's juist : dyewitness - brrr (alleen springt de mijne 3 keer )

Origineel geplaatst door dione
het ligt er maar aan van welke tijd je bent natuurlijk....
voor de kids die nu op hardcore feesten komen zijn tracks zoals "Yiehaa" en "The name of the Dj" oldskool......net zoals "Always Hardcore" en "Army of Hardcore" en "Geleihoofd"...
voor ouwe mensen zoals ik is oldskool muziek zoals "Humanoid" en "Rhythm Device" en "UHF 3"....
de tijden veranderen....![]()

Origineel geplaatst door faab
Yo Mike,
Ik vind idd dat die titels nog niet echt het predikaat classic mogen hebben.
Maar vanavond is er weer es een leuk feesie in spijkenisse(Y-land oftewel cargo/demi-sec)
Daar ga ik weer eens wat plaatjes draaien die ik classics vind.
brr zit idd ook al in de bak.en wat te denken van carat trax 3 of noise connection met autis.
westbam-my life of crime enz.
De laatste tijd komen jongere kids naar me toe op echte oldschool feesten en die vragen dan happy hardcore en idd name of the dj aan, ik heb liever dat ze het dan geen oldschool feest noemen maar oude hardcore ofzo
dan weet je namelijk precies waar je aan toe bent.
![]()

Origineel geplaatst door faab
Kijk dat is nog eens goede promotie voor hardcore,
een server die alles niet meer aan kan![]()
![]()
Hoezo hardcore is toch dood![]()
![]()