bfx modular

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
attachment.php
attachment.php
attachment.php
attachment.php
[ATTA
attachment.php
CH]93422[/ATTACH]
dual lfo.jpgmixer.jpgQuad vca.jpg

er komt meer...:D

:koffie:

Attachments

• ADgen.jpg
    ADgen.jpg
    25 KB · Bekeken: 83
  • diode-VCF-mask.jpg
    diode-VCF-mask.jpg
    25,3 KB · Bekeken: 81
het is alreeds ruim dertig jaar een merknaam.

baarseffex....

sorrie he´, ik hebbut niet zelf verzonnen.
de naam is ooit bedacht om een serie 8voudige noisegates in de markt te zetten, de 8gate.
(volgens mij heeft forumlid r.koppes er nog eentje in zijn bezit)

daarvoor was het jb elektronics, maar die naam leek zoveel op een of ander crappy audiobedrijf uit braband dat ik op een gegeven moment die ter ziele heb laten gaan.
onder die naam maakte ik polysynths, zoiets als de polymoog, allen dan veel goedkoper. (dat was in de tijd dat polymoogs nog verkocht werden)

en er zijn sindsdien vele apparaatjes, het meeste voor pro studio gebruik gemaakt en verkocht.
merendeel buizencompressors en preamps met buizen en andere meuk, zoals germaniumtorren.
en synths nutuulk.

nope, ik was vreemd genoeg wel van het fotograferen, maar van dat soort dingen maakte ik nooit foto´s.
( waarschijnlijk omdat fotograferen toendertijd een nogal dure hobbie was)
ik heb hier nog wel een half exemplaar staan. ik zal er eens een fototje van maken.

ok, de schema´s

de ad generator staat hier....
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=170498&highlight=ad+envelope+generator

en deze in met nog een extra inverter erchter om een neg. envelop te krijgen, schemaatje daarvan volgt. ( het is een erg simpel ding, dus je zou het zelf kunnen bedenken...:D)

vcf, zet achter het frontje wat jij een lekkere vcf vind.
erzijn zoveel ontwerpen dat ik het een beetje onzin vind om er nog meer aan toe te voegen.
ik gebruik een aangepaste versie van de buizenvcf die ik enkele jaren terug gepost heb.
schema komt nog

de vco is een geheel geteste eigen ontwerp vco, ik zal het schemaatje even een beetje fatsoeneren, en dan posten.

de mixer komt nog, evenals de dual lfo, de triple lag en de uSeq.
moet ook deze schema´s even fatsoeneren.

de hires pdf´s van de frontpanels.
gewoon printen op fotopapier, plasticfolie eroverheen ( neem een beetje een goeie, niet de allergoedkoopste), en dan plakken met dun dubelzijdig tape op je alufronteje.
lekker oldskool.
Bekijk bijlage envelope vcf.pdfBekijk bijlage lag s&h noise vco.pdfBekijk bijlage lfo mix vca.pdfBekijk bijlage 2xvco.pdf

de fronten lijken erg op die van Ives Usynth, en dat is omdat ze dan naadloos gecombineerd kunnen worden.....( ik vind zijn ontwerpen prima de luxe)

Laatst gewijzigd:
en ook hier begint er eindelijk schot te komen in de frontpanel fabricage...

mooie geeloxeerde ( zo´n knijterharde zwarte laag met alu letters) frontpanels.

:mega:

Back