Orion Part 1 and 2

PSR8000

Stamgast
In een huis met een ongeisoleerd dak erop
Met de mogelijkheden van de PC besloot ik in 2009 te beginnen aan mijn langste track ooit te maken.

Uiteindelijk kwam ik tot deel 7 en kon er redelijk een LP mee vullen.
Geinspireerd op Jean Michel Jarre zijn Oxygene en Equinoxe platen.
Alleen begin ik vrij stevig en verzand het project zo rond deel 4 eventjes in een soort van sukkelpauze.

Het muzikale verhaal Orion gaat over een meteoriet die de aarde nogal schade toe brengt, ik volg met de muziek 1 persoon die de ramp voorspelt maar voor gek wordt verklaard. hij neemt het zekere voor het onzekere en maakt zich uit de voeten.

Hier dan deel 1 en 2..

lekkere plaat Ramon, heb er met plezier naar geluisterd.. Was trouwens de eerste van vandaag en een prima nummer om mee wakker te worden.. Well done man !! ;)

Goed stuk muziek, inderdaad raakvlakken met Oxygene en Equinoxe.:halleluja

Nou ik ben verrast eigenlijk door de positieve reacties en zal dan in dit draadje zo deel 3 gaan plaatsen..
Ik had er zelf bij ieder deel een vervolg verhaal bij geschreven maar bleek dat veel luisteraars wel een eigen verhaal erbij bedachten..nu ik hem achter elkaar heb afgedraaid op de oude pick-up tja dat geeft toch wel extra sfeer aan het hele stuk.
Plaats ze hier in delen zodat men zelf kan kiezen welke men wil draaien..

Part 3 Orion.

Part 3 Orion.

Deel 3 laat horen dat Igor zoals de persoon genaamd is in mijn verhaal het dan wel heeft overleefd maar voor veel nieuwe uitdagingen staat, de inslag veroorzaakt enorme zand/stof in de atmosfeer waardoor ademhalen geen pretje is.
Igor blijft ondergedoken zitten in een ruimte welke is ontstaan tussen puin van ingestorte gebouwen.
Na een lange periode van stormen en extreme hitte komt er de broodnodige regen..
https://soundcloud.com/synthalto/orion3

Hi Gloomer,
Tja blijft 1 van de mooiere projecten van mijzelf, gewoon op einde van vorig nummer doorwerken en weer een thematisch stuk eraan toevoegen.
Op mijn site stond vroeger het gehele verhaal met de stukken er dan bij, als je beetje rustig las dan kwam de track net ten einde als je aan nieuw hoofdstuk begon.
Zal vanavond als ik er tijd voor heb de 4e track bij dit draadje zetten.
Weet wel dat ik er best lang werk aan heb gehad maar was erg leerzaam.

Ben aan een 2e project bezig maar zit daar nu even mee vast, hoop als ik even wat rustiger periode heb ik daar dan weer mee verder kan.
Maar leuk te lezen dat je het kan waarderen..

lekker man, ik krijg meteen zin om bed in te kruipen, te slapen en te dromen over jouw fantasieën... cool nummer ! ;)

Dit klinkt een beetje vreemd... :D

Orion deel 4

Orion deel 4

In dit vierde deel treft Igor aan de rand van de stad een ingestort winkelcentrum..
Voor hem geluk want dagen niet te hebben gegeten is zelfs een blik bonen een lekkernij..
Hij besluit er even te blijven om op krachten te komen, verder verzameld hij wat dingen welke voor onderweg belangrijk kunnen zijn..
Drinken, eten paar zaklampen wat batterijen en een radiootje...in de hoop ooit eens iets erop te horen.
Een verlaten fiets kan het dragen wat makkelijker maken...
Na enkele dagen verder op weg te zijn hoort hij als hij verveeld op het radiootje zit te zoeken een zender met een piep.
Zou hij dan zich bij mensen kunnen voegen??,is hij niet de enigste op deze stille aarde???
Hij peilt het signaal uit maar of dat nu zo verstandig is???
Het FM signaal wat je hoort trouwens is van mijn zelfbouw test zender:D
https://soundcloud.com/synthalto/orion4

Orion part 5

Orion part 5

Igor komt in dit deel maar net weg als hij na te zender te hebben getraceerd stuit op een groep rebellen die mensen lokken met het radio signaal en ze vervolgens beroven en daarna zich ervan ontdoen..
Hij ziet tijdens het rennen een oud scootertje liggen welke het gelukkig blijkt te doen, het geeft hem voldoende afstand om van de rebellen weg te komen.
Na 60 kilometer houdt het ding er mee op, hij komt in een gebied terecht met veel bomen waar hij zich voorlopig gaat vestigen.
Lang stilzitten is er niet bij want tijdens zijn vlucht moest hij zijn eten en andere dingen welke vergaart onderweg halsoverkop achterlaten.
Enigste wat hij nog heeft is een kompas, een zaklampje en het radiootje.
Dagelijks maakt hij wandelingen om te kijken of hij iets kan vinden in de omgeving.
Via eigen gekraste merktekens in de bomen weet hij zijn schuilplek weer terug te vinden.
De rebellen komen na verloop van tijd nog voorbij zijn schuilplek maar merken hem gelukkig niet op...
https://soundcloud.com/synthalto/orion-5

Orion 6; the rise off Igoria..

Orion 6; the rise off Igoria..

In deel 6 zijn we enkele jaren verder, Igor krijgt steeds meer mensen om zich heen die zich beschermd voelen door de plek welke goed beschermd wordt door natuur.
Op gegeven moment besluit men dat er toch echt woningen gebouwd moeten gaan worden.
Materialen worden vergaard met tochten waarbij men lopend alles weer mee terug sjokt.
Igor krijgt een zoon en die neemt later de taken van hem over, ook vind men olie voorraden welke men toepast om de oude auto's en vrachtwagen weer in beweging te krijgen, het scheelt bergen met tijd.
Ook kan men meer tegelijk meenemen..
De Volksraad die voor Igor alle beslissingen neemt noemt de provincie naar zijn stichter:Igoria.
Maar welvaart trekt ook minder goed volk aan en dus besluit men een dikke muur erom heen te bouwen, deze houdt het onheil lang buiten....
Er ontstaat een samenleving waarin alles zelf wordt geregeld, stroom wordt door alternatieve windmolens opgewekt en als de brandstof dreigt op te raken weet men een alternatief voor fossiele brandstof te ontwikkelen...dat er altijd een lucht hangt van gefrituurd eten dat neemt men maar op de koop toe:D
https://soundcloud.com/synthalto/orion6esnips

Orion 7 the end of Igoria and Igor and his family..

Orion 7 the end of Igoria and Igor and his family..

Zo dit laatste deel begint schijnbaar erg rustig en zo begint de dag ook.
bijna 70 jaar ging het allemaal vredig en was er van dreiging geen sprake.
Totdat zijn zoon van een tocht terug komt met gehavend materiaal en enkele doden te betreuren, de rebellen zijn onderweg..
Uit het oosten komt het rode leger ook de kant van Igoria opzetten.
Het is dan ook een raar gezicht vliegtuigen te zien aan de hemel welke ouder zijn dan Igor zelf.
De bombardementen nemen de beschermingswal weg waardoor zowel het leger als de rebellen vrij spel hebben de provincie binnen te dringen.
Alles wat in de jaren is opgebouwd wordt tot de grond toe afgebroken en in brand gezet.
Dit keer kan Igor geen kant meer op en deze 2e ramp in zijn bestaan overleefd hij niet.
https://soundcloud.com/synthalto/orion7

Back