Ik hou van niet passende titels

Welkom!
Hier geboren begin 1981, dus ik kan me veel herinneren, maar geen jaren 80 :)
Maar wel lekker met muziek bezig (hobbymatig) en sinds een jaar ook m'n eerste hardware synth te pakken.
Ik hoop over wat weken (als Bax een beetje opschiet) m'n derde (en voorlopig laatste) toe te voegen aan m'n arsenaal.

Waar ik momenteel mee werk.
- PC met Reason 10.4 (legaal) en Reaper (ook legaal, vooral om de band op te nemen)
- Roland MC-707 om wat meer weg van het scherm te komen.
- Moog Subsequent 37 (heerlijk voor live, dikke bas, lekkere leads en arps)
- Moog Minitaur (niet heel nodig, maar wel heel lekker voor bass)
- Source Audio Collider om wat reverb en delay toe te voegen aan m'n hardware synths.
- En dan hopelijk 'binnenkort' een Novation Peak. Bax had een top prijs, maar geen voorraad. Dus ik sta al wat weken op de wachtlijst.
Momenteel ben ik m'n werkplek / studio aan het renoveren. Dat was hoog nodig, dus ik zit nu op een klein kamertje boven......
Het is dus een mix van software en hardware, alles kan met alles gecombineerd worden.
De 707 is een eerste stap in hardware sequencing. Bevalt me erg goed.
De puristen zullen het niet direct wat vinden, maar het is helemaal mijn ding.

Als je wat van me wilt zien, http://www.youtube.com/c/tricksandtipsnl
En horen http://www.youtube.com/c/PeterMontfrooij

Welkom!
Hier geboren begin 1981, dus ik kan me veel herinneren, maar geen jaren 80 :)
Maar wel lekker met muziek bezig (hobbymatig) en sinds een jaar ook m'n eerste hardware synth te pakken.
Ik hoop over wat weken (als Bax een beetje opschiet) m'n derde (en voorlopig laatste) toe te voegen aan m'n arsenaal.

Waar ik momenteel mee werk.
- PC met Reason 10.4 (legaal) en Reaper (ook legaal, vooral om de band op te nemen)
- Roland MC-707 om wat meer weg van het scherm te komen.
- Moog Subsequent 37 (heerlijk voor live, dikke bas, lekkere leads en arps)
- Moog Minitaur (niet heel nodig, maar wel heel lekker voor bass)
- Source Audio Collider om wat reverb en delay toe te voegen aan m'n hardware synths.
- En dan hopelijk 'binnenkort' een Novation Peak. Bax had een top prijs, maar geen voorraad. Dus ik sta al wat weken op de wachtlijst.
Momenteel ben ik m'n werkplek / studio aan het renoveren. Dat was hoog nodig, dus ik zit nu op een klein kamertje boven......
Het is dus een mix van software en hardware, alles kan met alles gecombineerd worden.
De 707 is een eerste stap in hardware sequencing. Bevalt me erg goed.
De puristen zullen het niet direct wat vinden, maar het is helemaal mijn ding.

Als je wat van me wilt zien, http://www.youtube.com/c/tricksandtipsnl
En horen http://www.youtube.com/c/PeterMontfrooij
Dank voor je welkom, en voor de links.
Ik ben erg gecharmeerd van je manier van werken, ik vond het ook vaak leuk om met een aantal opzetjes mijn eigen opnames (soms langzamer ingespeeld dan afgespeeld, ik ben nauwelijks solist te noemen) live te bewerken tot een nummer, een Brian Eno-esque flow maakt je overlappend muzikant, mixer en producer. Ik vond dat fijn afwisselend ook als ik in mijn eentje werkte.
Ik vond het vaak leuk om met reverbs en delays te klooien zodat het bijna een extra instrument werd in plaats van iets statisch.
En inderdaad, aan knoppen draaien is zo anders dan muiswerk op een scherm.
Het ligt aan de apparatuur, maar vaak is het een strijd tussen het handige van automations versus "in het moment" creativiteit.

Oh, een nieuwe studio inrichten is spannend, leuk en ook lastig om niks over het hoofd te zien.
Ik heb ook in bands gezeten (drums) en ik trok tussen bandoefeningen en solowerk altijd alles leeg en richtte het dan weer in voor wat ik nu weer van plan was, dus ik zwoer bij flexibiliteit (en een hoop werk, toegegeven), eerder dan 1 "perfecte" opstelling.
Ik zag laatst iemand met een hoge schoenenkast (van die grote meubelzaak) voor zijn synths, dat zag er wel comfortabel uit met die schuine planken.

Ik ga eens kijken naar die source audio collider, best mooie reverbs!
Is er ook materiaal van jouw band op Youtube of elders?
En fijn dat je jezelf hebt geïntroduceerd.

Muziek met foutjes is vaak leuker. Er zit meer ziel in. Als alles super strak is en ontdaan van dissonanten hou je muzak over wat alleen voor liften geschikt is. Ik hou daarom ook van oude blues. Niet gehinderd door enige schoolse vorming komt de muziek direct uit de ziel. Vaak houden muzikanten hun gitaar verkeerd vast en klinkt het gewoon vals maar het komt binnen en daar gaat het om

Laatst gewijzigd:
Dank voor je welkom, en voor de links.
Ik ben erg gecharmeerd van je manier van werken, ik vond het ook vaak leuk om met een aantal opzetjes mijn eigen opnames (soms langzamer ingespeeld dan afgespeeld, ik ben nauwelijks solist te noemen) live te bewerken tot een nummer, een Brian Eno-esque flow maakt je overlappend muzikant, mixer en producer. Ik vond dat fijn afwisselend ook als ik in mijn eentje werkte.
Ik vond het vaak leuk om met reverbs en delays te klooien zodat het bijna een extra instrument werd in plaats van iets statisch.
En inderdaad, aan knoppen draaien is zo anders dan muiswerk op een scherm.
Het ligt aan de apparatuur, maar vaak is het een strijd tussen het handige van automations versus "in het moment" creativiteit.

Oh, een nieuwe studio inrichten is spannend, leuk en ook lastig om niks over het hoofd te zien.
Ik heb ook in bands gezeten (drums) en ik trok tussen bandoefeningen en solowerk altijd alles leeg en richtte het dan weer in voor wat ik nu weer van plan was, dus ik zwoer bij flexibiliteit (en een hoop werk, toegegeven), eerder dan 1 "perfecte" opstelling.
Ik zag laatst iemand met een hoge schoenenkast (van die grote meubelzaak) voor zijn synths, dat zag er wel comfortabel uit met die schuine planken.

Ik ga eens kijken naar die source audio collider, best mooie reverbs!
Is er ook materiaal van jouw band op Youtube of elders?
En fijn dat je jezelf hebt geïntroduceerd.
Thnx.
Die 707 past goed bij hoe ik muziek maak.
Patterns opnemen en daar variaties op maken en dan 'live' omzetten naar een track.
Binnenkort ga ik m'n eerste multitrack maken. En dan verder afmixen in de daw.
Kijken hoe dat bevalt.

Ja man, heerlijk. Ik mag graag klussen. (het is een groot project, alles is er onlangs uit gesloopt, isolatie zit nu tegen de muur. Binnenkort electra en plafond. (ook extra isoleren).
Daarna vloer (mooie massief eikenhouten vloer mogen slopen uit een oud huis) en afwerken.
Hopelijk voor de zomer klaar, want waar ik nu zit is het niet te harden.
Dat van die kast is een goed idee. Ga ik zeker meenemen.

Ik ben helemaal weg van de source audio.
Eigenlijk had ik 2 aparte pedalen 'moeten' kopen (Nemesis en Ventris), want dan ben je nog wat flexibeler. Maar dat werd me te gortig op dat moment (net 1 synth gekocht en dan al 750 neerleggen voor 2 pedaaltjes) en deze is wel mooi compact zo.
Als bassist heb ik niet echt veel nodig qua reverb op de Moog.
Maar voor thuis is het zeker genieten en ik gok dat ze er op termijn gewoon komen.

We hebben niet echt veel recents online staan, alleen een kerstproject (we zijn een christelijke band overigens)
In 2 van de laatste 4 gebruik ik ook m'n Moog

Welkom en bedankt voor je originaliteit! Daar gaan we nog veel plezier aan beleven!
Ik ben oud genoeg om me de zestiger jaren te herinneren. In ieder geval herinner ik me nog dat ik als peuter me ergens verdringend voor een televisietoestel mannen op de maan zag landen.
In de jaren tachtig werd er behoorlijk neergekeken op de muziek van die tijd, vooral als er synthesizers in zaten, en dat was meestal het geval. Nu is er wat meer waardering voor de melodierijkdom en de akkoordenprogressies. De Noor Espen Kraft breekt in zijn video's een lans voor de muziek van de jaren tachtig en de apparaten waarmee die werd gemaakt.
Tijdens de introductie van mijn eerste studiejaar sloot ik me als drummer aan bij een jamgroepje. Er was iemand met een Juno 106. Dat ding had hem 2600 gulden gekost. Iedereen was lyrisch over dat filter. Ik besloot mijn wensen bij te spellen en door te sparen voor iets anders. Het werd uiteindelijk een tweedehands Korg Poly 800 voor de helft van dat geld. Een zeer beperkte synthesizer maar goed voor beginners.
Het was als thuisopnemer niet gemakkelijk om muziek op te nemen, ook niet elektronische. Ik moest het voor twee cassettes en een cd doen met een viersporencassetterecorder, waarvan een spoor aan de synchronisatie opging en die dan wel synchroon liep met de midisequencer en de drummachine, maar als ik een fout maakte, moest ik opnieuw beginnen. Hetzelfde gold voor afmixen. Het was wel leerzaam en goed voor de creativiteit. Nadat ik de Poly 800 van de hand had gedaan en een tweede hands Yamaha DX-21 had aangeschaft, gevolgd door een Solina String-Ensemble, vroeg mijn moeder: "Waarom heb je er twee? Je hebt toch maar twee handen?" Zij was ook alleen de piano gewend.
Wow, je hebt een indrukwekkend verhaal op je website staan.
Teveel om op alles in te gaan dus ik ga even voor één van mijn grote liefdes: onder welke titels kan ik jouw Italo werk beluisteren op soundcloud?

Thnx.
Die 707 past goed bij hoe ik muziek maak.
Patterns opnemen en daar variaties op maken en dan 'live' omzetten naar een track.
Binnenkort ga ik m'n eerste multitrack maken. En dan verder afmixen in de daw.
Kijken hoe dat bevalt.

Ja man, heerlijk. Ik mag graag klussen. (het is een groot project, alles is er onlangs uit gesloopt, isolatie zit nu tegen de muur. Binnenkort electra en plafond. (ook extra isoleren).
Daarna vloer (mooie massief eikenhouten vloer mogen slopen uit een oud huis) en afwerken.
Hopelijk voor de zomer klaar, want waar ik nu zit is het niet te harden.
Dat van die kast is een goed idee. Ga ik zeker meenemen.

Ik ben helemaal weg van de source audio.
Eigenlijk had ik 2 aparte pedalen 'moeten' kopen (Nemesis en Ventris), want dan ben je nog wat flexibeler. Maar dat werd me te gortig op dat moment (net 1 synth gekocht en dan al 750 neerleggen voor 2 pedaaltjes) en deze is wel mooi compact zo.
Als bassist heb ik niet echt veel nodig qua reverb op de Moog.
Maar voor thuis is het zeker genieten en ik gok dat ze er op termijn gewoon komen.

We hebben niet echt veel recents online staan, alleen een kerstproject (we zijn een christelijke band overigens)
In 2 van de laatste 4 gebruik ik ook m'n Moog
Heb je de track onder de video "Snow & Fog in Heerde ook gemaakt?
Erg, erg mooie compositie, en een delicate samenstelling van sounds en fx!
Ik ben agnostisch, vroeger was ik atheist en erg wars van religie, laten we het jeugdige hoogmoed noemen: ik heb nog steeds niet veel op met grote georganiseerde religies (ik houd niet van groepen), maar naar persoonlijke overtuigingen ben ik tegenwoordig gelukkig respectvol.
Wat leuk dat jullie een christelijke band hebben, dat hoor je nou nooit in de randstad.
Nog leuker: één van mijn (zeer kortdurende) vorige bands had ik "Seven"gedoopt, wat een toeval.

Ik ben agnostisch, vroeger was ik atheist en erg wars van religie, laten we het jeugdige hoogmoed noemen: ik heb nog steeds niet veel op met grote georganiseerde religies (ik houd niet van groepen), maar naar persoonlijke overtuigingen ben ik tegenwoordig gelukkig respectvol.
Wat leuk dat jullie een christelijke band hebben, dat hoor je nou nooit in de randstad.
Nog leuker: één van mijn (zeer kortdurende) vorige bands had ik "Seven"gedoopt, wat een toeval.

Ik weet niet of het synthforum de meest geschikte plek is om over religie te praten maar ik vind het wel een interessant onderwerp. Het verschil tussen atheist en agnost is volgens mij niet zo groot. Als je jezelf onder één van beiden schaart zegt dat in elk geval dat je geen geloofsovertuiging aan hangt en dat lijkt me een gezonde gang van zaken. Ik weet ook niet of ik atheïst of agnost ben.. het verschil is geloof ik dat de ene zeker weet dat er geen god bestaat en de ander houdt de mogelijkheid open. Ik claim niet de waarheid in pacht te hebben maar het hele ideee dat er een god zou bestaan vind ik persoonlijk een bizar en zelfs belachelijk idee. Ik kan wel begrijpen waarom met name het monotheïsme zo polulair is, het idee dat er iemand over je waakt en dat er een fijne plek is waar je misschien naartoe gaat na je dood verkoopt natuurlijk veel beter dan de kille gedachte dat we met 11 miljard mensen op een planeet leven met een dun laagje zuurstof in een almaar uitdeiend heelal waar verder geen teken van leven is en dat het na je dood voor jou persoonlijk hoogstwaarschijnlijk helemaal op houdt.

Wow, je hebt een indrukwekkend verhaal op je website staan.
Teveel om op alles in te gaan dus ik ga even voor één van mijn grote liefdes: onder welke titels kan ik jouw Italo werk beluisteren op soundcloud?
Die heb ik onder www.akikaze.nl gepubliceerd op Soundcloud. Revenge, It's my life, The road of kings uit 2013 en het oudere Pastime, The Prophet, Emotion generator en het op Cyber People geïnspireerde achter de piano verzonnen The Flying Dutchman. Die track is gedraaid door Radio Stad Den Haag. In tegenstelling tot de mediterrane Italo zijn mijn teksten geschreven in goed Engels, dus geen abstracte poëzie. Ik moet ze nog op cd uitbrengen. In totaal 80 minuten dansmuziek.

Heb je de track onder de video "Snow & Fog in Heerde ook gemaakt?
Erg, erg mooie compositie, en een delicate samenstelling van sounds en fx!
Thnx.
Ja, die 2 hobbies komen goed samen, muziek en video.
Dus eigenlijk maak ik m'n tracks om de videobeelden te begeleiden.
Kost veel tijd, maar ik heb er lol aan.
Toevallig inderdaad.

Laat ik het zo zeggen (en dan is het wel genoeg voor een synthforum), dat kerken meer kapot hebben gemaakt met zelfbedachte regels en gewoontes en vooral uit leken te zijn op macht en geld.
Het zijn soms net mensen, die kerkgangers :P.
In mijn jeugd (oh jee, klinkt oud) moest ik er niet zo veel van hebben, maar ik weet dat ik er nu heel gelukkig door ben geworden (geloof). Ieder zo z'n ding natuurlijk. In ieder geval kan ik ook daar weer m'n creativiteit in kwijt en lekker los met muziek.
Dus dan zijn we weer 'on topic' voor dit forum 8)

De forumrichtlijnen zijn daar vrij duidelijk over:

Maar desalniettemin: welkom @Jair , leuk dat je er bij bent!
Helder, logisch, en mijn 2e regelovertreding binnen, aii. Fijn dat je het sportief opvat, SmartBits.
Ik moet eraan denken dat dit geen Youtube is.
Toch bedankt voor het delen heren, mijn natuurlijke nieuwschierigheid naar zieleroerselen is bevredigd.

Helder, logisch, en mijn 2e regelovertreding binnen, aii. Fijn dat je het sportief opvat, SmartBits.
Oh, je ging zeker nog geen grens over hoor, geen zorgen. Het was meer bedoeld om daar wat duidelijkheid over te scheppen. ;)

Die heb ik onder www.akikaze.nl gepubliceerd op Soundcloud. Revenge, It's my life, The road of kings uit 2013 en het oudere Pastime, The Prophet, Emotion generator en het op Cyber People geïnspireerde achter de piano verzonnen The Flying Dutchman. Die track is gedraaid door Radio Stad Den Haag. In tegenstelling tot de mediterrane Italo zijn mijn teksten geschreven in goed Engels, dus geen abstracte poëzie. Ik moet ze nog op cd uitbrengen. In totaal 80 minuten dansmuziek.
Hi, wat een geweldige Italo op jouw soundcloud! Een dringend vraagje: op het meesterlijke "The Flying Dutchman" gebruik je op 1:44 een lead sound waar ik naar op zoek ben voor mijn toekomstige cover van Void Vision. Is dat een Roland JX-3P/Boutique JX-03? En is dat een Lyn of een TR-707 die ik hoor?

Radio Stad Den Haag is, dankzij mijn iets oudere broer, dé zender van mijn vroege jeugd tot aan nu.
Wat gaaf dat ze jouw plaat hebben gedraaid, en welverdiend, het doet niet onder voor professioneel studiowerk.

Hi, wat een geweldige Italo op jouw soundcloud! Een dringend vraagje: op het meesterlijke "The Flying Dutchman" gebruik je op 1:44 een lead sound waar ik naar op zoek ben voor mijn toekomstige cover van Void Vision. Is dat een Roland JX-3P/Boutique JX-03? En is dat een Lyn of een TR-707 die ik hoor?

Radio Stad Den Haag is, dankzij mijn iets oudere broer, dé zender van mijn vroege jeugd tot aan nu.
Wat gaaf dat ze jouw plaat hebben gedraaid, en welverdiend, het doet niet onder voor professioneel studiowerk.
Hartelijk dank voor je complimenten! Ik heb daarvoor de Ensoniq SQ-80 gebruikt. Dat was mijn derde synthesizer en de eerste waardoor ik muziek als mididata kon opnemen. Ik heb hem nog steeds. Volgens mij gebruikten de Cyber People hiervoor een vettere analoge synth, waarschijnlijk een Prophet 5. De TR-707 heb ik wel gehad en gebruikt in een eerdere versie. Maar de meeste Italo werd met de Linndrum gemaakt, dus ik kon niet achterblijven. Deze versie gebruikt linndrumsamples van een audio sample cd die ik met de hand en op het gehoor heb gesampled in de Ensoniq ASR-10. Ze klinken naar mijn mening beter dan de linnsamples van de latere stukken uit de Akai MPC-4000. Ik hoop dat Behringer de Linn zoals beloofd gaat klonen. Er zitten analoge filters in de Linndrum, waardoor het geluid minder statisch is dan uit de ASR-10.

Back