Gebruik muziek voor promofilms (publishing)

reindp

myspace.com/paperfoxmusic
Hallo allemaal,

ik krijg meer en meer vragen binnen voor het gebruik van mijn muziek voor (promo)filmpjes van bedrijven of projecten. Nu word ik gevraagd om een offerte op te maken voor het gebruik van bestaande nummers van mij. En ik weet niet zoveel hoe ik die offerte moet opmaken... Wat daar allemaal moet in staan, hoeveel ik mag vragen,...

Ik legde mijn oor al te luisteren bij Poppunt en die vertelden mij dat er twee manieren zijn waarop mijn muziek kan worden gebruikt:

1. Publishing: bestaande muziek: dan heb je recht op een licentiefee die je zelf bepaalt + vergoeding van auteursrechten door Sabam.

2. Compositieopdrachten: muziek schrijven op maat van de klant. Dan bepaal je een 'fee' die men betaalt. Deze fee zal uiteraard hoger liggen dan bij 1., omdat hier meer werkuren in zitten, en omdat het mogelijk is dat het stukje muziek exclusief voor deze instantie wordt gebruikt. Je kan ook kiezen om hier auteursrechten te behouden, dan is de fee weer lager.

In mijn geval gaat het (vandaag toch) over een pure publishing opdracht. Ik ben op zoek naar een publisher, maar heb er nog geen gevonden. Dus momenteel zoek ik zelf uit wat ik moet doen.

Wie kan mij helpen met zo'n offerte? Iemand ervaringen mee? Wat is de gangbare prijs? ...

Thanks
wink.gif

Rein

Back