Mijn eerste album met zogeheten production music (ofwel library music) is uitgebracht bij een boutique label uit Ierland. Het wordt ook uitgebracht bij diverse sub-publishers in Europa en de VS.
www.audioorchard.ie
Ik zou de muziek willen omschrijven als "space themed cinematic ambient".
Het betreft een aantal edits van ambient tracks die ik eerder heb gemaakt (en op SF heb gezet; waaronder mijn inzending voor de SF contest 2022) én een aantal nieuwe tracks.
Sommige tracks zijn vooral drones/pads/arps en andere zijn wat meer melodisch en ritmisch.
Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Leuk om muziek te maken voor een bepaald doel. Heb er veel plezier aan gehad.
Typische production music met kant en klare edit points is het niet. Daarnaast is dit geen populair genre in het TV wereldje. Maar wel gaaf dat ik grotendeels m'n eigen ding kon doen en dat er nu een kans(je) bestaat dat er ooit eens iets gebruikt wordt op TV of in een film (dat kan ook slechts een fragmentje zijn van één van de stems). Het idee op zich werkt wel motiverend moet ik zeggen en ben ondertussen ook met andere genres bezig!
Audio Orchard - AORC026 Inner & Outer Space
A captivating and ambient album that blends cosmic exploration with introspective journeys. From the expansive tones of The Far Reaches to the serene calm of Inner Freedom, each track invites deep reflection and a sense of emotional release.
Ik zou de muziek willen omschrijven als "space themed cinematic ambient".
Het betreft een aantal edits van ambient tracks die ik eerder heb gemaakt (en op SF heb gezet; waaronder mijn inzending voor de SF contest 2022) én een aantal nieuwe tracks.
Sommige tracks zijn vooral drones/pads/arps en andere zijn wat meer melodisch en ritmisch.
Benieuwd wat jullie ervan vinden!
Leuk om muziek te maken voor een bepaald doel. Heb er veel plezier aan gehad.
Typische production music met kant en klare edit points is het niet. Daarnaast is dit geen populair genre in het TV wereldje. Maar wel gaaf dat ik grotendeels m'n eigen ding kon doen en dat er nu een kans(je) bestaat dat er ooit eens iets gebruikt wordt op TV of in een film (dat kan ook slechts een fragmentje zijn van één van de stems). Het idee op zich werkt wel motiverend moet ik zeggen en ben ondertussen ook met andere genres bezig!