aanrader: L-1 Tube VCA

Hanz

Anonieme Analogist
Vrienden,

Ik wilde even melden dat ik enorm tevreden ben over m'n onlangs binnengekomen (prebuilt) L-1 Tube VCA.
Had er nog niet veel tijd voor gehad maar vandaag even voor gaan zitten. Beter dan verwacht zeg!

TubeVCA7.jpg

Ik wilde eens een tube VCA proberen omdat het me wel eens 'wat anders' leek, wel grappig met dat russische buisje erin.
Daarbij niet zo duur en 'extreem' als Metasonix - had niet zo'n zin in juveniel gedoe met aarzen en scrotums enzo - tenminste niet op m'n modular :P.

Maar echt, geweldig wat een sound shaping mogelijkheden die L-1 biedt! Had ik echt niet gedacht van zoiets 'simpels' als een VCA.
Van 'puur' (met toch een apart karakter door de wat 'logge' CV respons) tot clipping in 'clean' stand en in 'dist' stand een soort wave wrapping.
De 2e input kan desgewenst ook geschakeld worden in 'feedback' stand wat nog het meest lijkt op het terugkoppelen van output naar external input op 'n Minimoog; heel subtiel tot je het verder draait en je bijna soft-sync achtige effecten krijgt.
Kortom, van harte aanbevolen - het voegt weer iets aan je klankpallet toe, ongeveer net zoals een goeie vactrol LPG doet...

Niet te duur ook, trouwens.
Wordt opgestuurd uit Belarussia (wit-Rusland) dus wellicht wat griezelig voor sommigen, maar de bestelling (inclusief paypal betaling), communicatie en verzending waren prima in orde.
En trouwens: voor de DIY warriors onder ons ook te krijgen als bouwpakket, zag ik.

Website; http://l-1.su/TubeVCA.html

prima site, en een goed ontwerp.
alleen ik zou persoonlijk geen smd´s gebruiken.
is ook helemaal nergens voor nodig, ruimte zat op de pcb voor gewone onderdelen.

:koffie:

prima site, en een goed ontwerp.
alleen ik zou persoonlijk geen smd´s gebruiken.
is ook helemaal nergens voor nodig, ruimte zat op de pcb voor gewone onderdelen.

:koffie:

Je bent van voor de oorlog...... SMD is hartstikke gewoon. Die ouwe through hole troep, das pas ongewoon:)

Tis maar waar je op ingesteld bent. Doe niks anders. Ik denk dat ik sneller en SMD weerstand vervangen heb dan een ouderwets weerstandje, scheelt iig pootjes afknippen. Maareh wel mooie VCA met leuk buisje

Leuke vca, heb van het ontwerp van befaco (use google) de gerbers naar itead gestuurd en er net een hele stapel pcbs van ontvangen. Ben heel benieuwd.

Nou, daar wel op gebaseerd, maar er was iemand die een hoop mods voorstelde op dit schema, volgens mij op muffwiggler. Die mods zitten ook in die vca van L-1 dacht ik, da's in ieder geval andere biasing, switchable clean dirty.
Hoop eigenlijk dat ik die dingen ook niet al te moeilijk in de befaco variant kan klussen (had natuurlijk gewoon de layout even aan moeten passen, maar daar was ik te lam voor).

Back