voltage controlled sequencer

Wat gebeurt er bij de steile flank van een aflopende zaagtandgolf ?
of een enveloppe met attack van 0 msec.
De input spanning gaat van 0 naar 5 volt in notime, en langzaam van 5 naar 0 volt.
Op youtube lijkt het dat niet alle outputs tegelijk worden getriggerd in de steile flank, en wel
in langzaam aflopende spanning.
Dat lijkt mij een voordeel, omdat je dan van het heen en weer systeem af bent,
dat je verder altijd krijgt met sinus, driehoek-achtige golfvormen

bij een attack van 0msec gaat ie direct van de eerste led naar de 8ste led maar als de flank stijl is dan triggert ie wel alle leds. De mate van triggeren in de stijle flank zou ik kunnen aanpassen maar dan is de vraag vanaf wanneer wil je dat de gate outs wel getriggert worden en wanneer niet. Als je nu een squarewave in de input zet dan triggert alleen led 1 en 8. Als ik echter de module zo maak dat ie pas een gate out geeft als de input minimaal een bepaalde tijd tussen een bepaalde waarde zit (wat mogelijk is) dan krijg je wel kleine haperingen tussen de stappen.

das mooi ! dat er een mogelijkheid is om geen heen en terug systeem te hebben.
Of de mogelijkheid dat een uitgang wordt getriggerd bij een stjgende CV, of een dalende CV

wat me gaat tegen staan is, dat elke sequence herhaalt wordt met dezelfde sequence achterste voren. Dus als ik vier triggers gebruik, 1 2 3 4, wordt dat altijd vervolgt met 4 3 2 1. enz. Elke stijgende CV zal ook weer een keer moeten dalen, en dan weer alles een tweede keer triggeren in de omgekeerde volgorde.
Met een zeer snelle stijging of daling in de golfvorm kan je dit blijkbaar doorbreken, top !:koffie:
Als je bijv. vier uitgangen triggert bij een stijgende CV, en de andere vier uitgangen met een dalende CV, ben je ook behoorlijk vrij in sequence

hhm even denken... wat jij nu zegt klopt niet helemaal. je kunt nooit kiezen of een gate alleen reageert op een stijgend signaal of enkel een dalend signaal. Dat zou alleen kunnen met een golf zoals in de tekening. Echter wat is dan de meerwaarde omdat je hiermee de sequencer eigenlijk omvormt tot een simpele recht toe rechtaan 8step sequencer (5,6,7,8,4,3,2,1,5,6,7,8,4,3,2,1, enz...), terwijl er echt meer potentie in deze module zit.
De kracht zit m juist in de (extreme) swing die ontstaat door de horizontale distortion.

Back