Smoky Pizza [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Waarom Smoky Pizza? Waarom? Omdat ik niets anders kon bedenken :P. Dus.

Ik heb wat gestoeid met ritmes in deze track. De gitaar komt van Ferry Terry. Feedback wordt gewaardeerd.

Weesch gegroet!

Fijn nummertje in een ietwat sneller tempo dan we gewend zijn van jou beste Dr van Lansberg :D.
Van mij mocht het beginnen vanaf 1:55.
Alles wat ervoor is, komt mij over als een nogal vrij lange opstart.
Elke keer als ik de reversed crash hoorde dacht ik dat het nummer ging los/openbarsten.
Mooie wending op 2:48 en het einde vind ik ook zeker geslaagd.

Cheers,
Exo. :mega:

Dank voor je comment Exo! :okdan:

Normaal kan ik het gebrek aan opbouw wat gemakkelijker verbloemen door wat met de accoorden te spelen ;). Hier heb ik dat niet gedaan en het valt meteen op :-). Dat het niet helemaal los gaat is ook een kwestie van gebrek aan kunde. Ik heb van alles geprobeerd: extra sporen erin, filters open, ritme versnellingen. Maar het werkte gewoonweg niet.

Als je tips hebt, ik houd me aanbevolen.

Dat hoort nou eenmaal zo toch in deze stijl, welke ik onder lounge/downtempo classifiseer.
Vind juist dat je de groove te vroeg weg geeft. Waarom niet pas nadat de gitaar zijn entree heeft gemaakt de groove weggeven. en dan nog drie minuten eraan vast plakken waar de volledige drums pas een keertje aan gaan.
Maargoed, stringies en arp zitten niet helemaal lekker in de mix. Drums verdwijnen.
Gitaar doet t goed, lekker fx, maar is er zo plotseling vanuit het niets.. Ik zou de levels van alle andere atmos sounds wat zachter doen en misschien wat filters dichtdraaien. zodat er wat meer ruimte komt.

Maaar! lekker man, vooral de groove in de percussie :)

Bel 0900- Van Lansberg voor uw dagelijkse gekruide pizza nootjes ....... typische Bob sound weer :okdan:
Atmos (zoals eerder genoemd) mag inderdaad naar beneden.... ik denk dat "Relexted" alles wel een beetje geschreven heeft..... Gitaar op 3.48 mag ook iets meer "room" hebben, klinkt vrij vlak tegenover het geheel.... verder weer een lekker swingend geheel :okdan:

Dat hoort nou eenmaal zo toch in deze stijl, welke ik onder lounge/downtempo classifiseer.
Vind juist dat je de groove te vroeg weg geeft. Waarom niet pas nadat de gitaar zijn entree heeft gemaakt de groove weggeven. en dan nog drie minuten eraan vast plakken waar de volledige drums pas een keertje aan gaan.
Maargoed, stringies en arp zitten niet helemaal lekker in de mix. Drums verdwijnen.
Gitaar doet t goed, lekker fx, maar is er zo plotseling vanuit het niets.. Ik zou de levels van alle andere atmos sounds wat zachter doen en misschien wat filters dichtdraaien. zodat er wat meer ruimte komt.

Maaar! lekker man, vooral de groove in de percussie :)

Bel 0900- Van Lansberg voor uw dagelijkse gekruide pizza nootjes ....... typische Bob sound weer :okdan:
Atmos (zoals eerder genoemd) mag inderdaad naar beneden.... ik denk dat "Relexted" alles wel een beetje geschreven heeft..... Gitaar op 3.48 mag ook iets meer "room" hebben, klinkt vrij vlak tegenover het geheel.... verder weer een lekker swingend geheel :okdan:

Heren, dank voor het luisteren en de constructieve feedback. Bekend fenomeen waarschijnlijk ook voor jullie, het is lastig nog bepaalde details te horen als je even met dezelfde track bezig bent. En ja, dan moet je hem eigenlijk een paar dagen laten liggen, maar een track online zetten is altijd zo leuk :).

- Ik heb wat reverb op de snares en de percussie gezet (was ik vergeten :)), valt nu minder weg
- Wat laag uit de voices, pads en pikes gehaald
- Reverb over de eindbus (zat een klein tikje op) weg gehaald. Zal ik nooit meer doen :D.
- Beetje hoog bij de snares
- Rhodes wat laag weggehaald
- Beide arps wat laag weggehaald en filters gewijzigd
- Gitaar heeft wat meer hoog in de reverb gekregen en beetje EQ gewijzigd

Een en ander klinkt nu wat mij betreft inderdaad iets frisser. Ben benieuwd of het hoorbaar is.

Wat betreft de opbouw, dat blijft een smaak dingetje. Ik vond die gitaar juist wel mooi als slot en ik vind dat ik te weinig "materiaal" heb om drie minuten te gaan rekken ;).

Sodejus 'd orange.. en ineens zit er een bluesy gitarist in :D Maar eh.. lekker hoor :okdan:

Je bent flink bezig geweest sinds de preview gisteren.. lekker ook die percussie en die baslijntjes waar ie gisteren ineens abrupt eindigde ;)

Gitaartje schiet rond 4:10 een beetje teveel uit in de mix, beetje schel ook. Wellicht ff wat compressie om e.a.a. aan onaangename uitschieters te onderdrukken?

Opzich is de opbouw wat mij betreft erg lekker. Zoals ik gisteren al zei.. heerlijk hoe die drums opbouwt en uiteindelijk op die 4-4 uitkomt.
Misschien had het gitaartje er iets eerder in gemogen maar er gebeurt wel genoeg nog qua opbouw voor die tijd.. tja, keuzes :)

Hij is fijn hoor! Klinkt wel een beetje Detroit achtig, maar dan met meer lounge inderdaad :)

Sodejus 'd orange.. en ineens zit er een bluesy gitarist in :D Maar eh.. lekker hoor :okdan:

Je bent flink bezig geweest sinds de preview gisteren.. lekker ook die percussie en die baslijntjes waar ie gisteren ineens abrupt eindigde ;)

Gitaartje schiet rond 4:10 een beetje teveel uit in de mix, beetje schel ook. Wellicht ff wat compressie om e.a.a. aan onaangename uitschieters te onderdrukken?

Opzich is de opbouw wat mij betreft erg lekker. Zoals ik gisteren al zei.. heerlijk hoe die drums opbouwt en uiteindelijk op die 4-4 uitkomt.
Misschien had het gitaartje er iets eerder in gemogen maar er gebeurt wel genoeg nog qua opbouw voor die tijd.. tja, keuzes :)

Tja, die gitarist kwam in ene voorbij fietsen :D. Ik hoor inderdaad ook dat die gitaar wat uitslag heeft, gisteren ook al. Maar ik krijg wel eens als commentaar dat mijn tracks te gladjes zijn. Dus dat schelle heb eigenlijk bewust erin laten zitten. Vind dat het net binnen de grenzen van het toelaatbare valt. Dat geeft het net een beetje een edgy touch.

Dank nog voor je preview comments, waren nuttig en als altijd zeer welkom :okdan:.

Stuur jij dit jaar nog een track in voor de contest?

Hij is fijn hoor! Klinkt wel een beetje Detroit achtig, maar dan met meer lounge inderdaad :)

Dank Rob voor het luisteren en je feedback. Ik moet me toch eens gaan verdiepen in dat Detroit gebeuren, of is dat alweer uit? :) Detroit combi met lounge, een soort Urban Sky Radio?

No comment at all ! Heb elke seconde genoten. Alweer zo een track waarbij mijn gedachten afdwalen naar...wel, kijk maar vakantiefotootje in bijlage...

TOP TRACK ! (misschien een fijn galmpje op de EP in de intro)

Attachments

• Punta Cana.jpg
    Punta Cana.jpg
    23,4 KB · Bekeken: 150
Zo, die Belgische kusten worden ook steeds mooier he!

Thanks voor je comments Skel! No comment is de beste comment :okdan:.

Ik vond het droge van die sample (dat is het idd) wel fijn eigenlijk. Geeft een soort van contrastje of zo. Er zitten nog twee andere EP's, ver op de achtergrond, waar een hele zee, of oceaan aan galm overheen zit. Ik ga het vanmiddag desalniettemin toch proberen uiteraard ;).

al vind ik dit wel een vrij gemakkelijk genre (lounge) en is de sfeer en klank al 100000 malen gedaan..
vind ik het wel lekker klinken en klopt de sound wel.

iets wat mij het meest boeit en aantrekt is het ritmische vlechtwerk wat ontstaat door de verschillende attacks van chords, percussie, enzvoort. dan wordt het ook interessant vind ik...maar dat is duidelijk niet waar je op verder borduurt

ik heb wel wat dingen doe ik vind/denk/hoor:

dat intro vind ik niet kloppen. die baspartij deugt in mijn oren niet als intro..veel beter is dat FX soundje te gebruiken, dat even later komt, als allereerste klank.
en dan niet de bass, maar perscussie, of waarschijnlijk doe eerste akkoorden erbij voegen....en dan pas als laatste de bas met drums. volgens mij heb je zo een spannendere opbouw. in iedergeval die bas weg aan het begin!

en die gitaar kan je al eerder gebruiken op een plek waar ik ook iets meer verwacht:
van 1:16 tot 1:38
daar zou je die gitaar solo in een minder prominente vorm (korter, zachter, langgerekte noten, veel galm/ verder weg, niet te opdringerige noten,envzovoort) als eerste kleine climax kunnen neer zetten..
volgens mij zou dat wel eens perfect kunnen werken in de hele opbouw.

over de rest, mix ,klank heb ik niet veel te zeggen. mix kan altijd beter. maar ik hoor geen hele grote storende zaken.

ok, lounge-tijd! :W

Laatst gewijzigd:
al vind ik dit wel een vrij gemakkelijk genre (lounge) en is de sfeer en klank al 100000 malen gedaan..
vind ik het wel lekker klinken en klopt de sound wel.

iets wat mij het meest boeit en aantrekt is het ritmische vlechtwerk wat ontstaat door de verschillende attacks van chords, percussie, enzvoort. dan wordt het ook interessant vind ik...maar dat is duidelijk niet waar je op verder borduurt

ik heb wel wat dingen doe ik vind/denk/hoor:

dat intro vind ik niet kloppen. die baspartij deugt in mijn oren niet als intro..veel beter is dat FX soundje te gebruiken, dat even later komt, als allereerste klank.
en dan niet de bass, maar perscussie, of waarschijnlijk doe eerste akkoorden erbij voegen....en dan pas als laatste de bas met drums. volgens mij heb je zo een spannendere opbouw. in iedergeval die bas weg aan het begin!

en die gitaar kan je al eerder gebruiken op een plek waar ik ook iets meer verwacht:
van 1:16 tot 1:38
daar zou je die gitaar solo in een minder prominente vorm (korter, zachter, langgerekte noten, veel galm/ verder weg, niet te opdringerige noten,envzovoort) als eerste kleine climax kunnen neer zetten..
volgens mij zou dat wel eens perfect kunnen werken in de hele opbouw.

over de rest, mix ,klank heb ik niet veel te zeggen. mix kan altijd beter. maar ik hoor geen hele grote storende zaken.

ok, lounge-tijd! :W

Ik denk dat ik het wel met je eens bent als het gaat om het intro en de bass. Ik ga komend weekend eens even proberen om wat om te gooien. Het klinkt in elk geval logisch wat je zegt.

Die gitaar ben ik helaas wat beperkt in. Ik moet het doen met de samples die anderen online hebben gezet. Ik kan een vriend van mij wel eens vragen om iets in te spelen. Dat geeft toch iets meer flexibiliteit waardoor de track alleen maar beter kan worden. Tweede rondje bij 1:16 - 1:48 heb ik ook over zitten twijfelen. Misschien inderdaad die gitaar proberen.

Het niet doortrekken van het ritmische is wel bewust gedaan. Ik vond de overgang naar een 4/4 juist iets dat misschien wat verrassend zou kunnen werken. Ik probeer dat naar het eind van de track weer wat terug te laten komen met de snare die lichtelijk ADHD z'n werk doet.

Dank voor het luisteren en je tips! :okdan: Wordt absoluut gewaardeerd.

Prettige track om naar te luisteren. Ook 'breed' gemixed. Wil de kok op dat front nog wat van z'n gebruikte receptuur prijs geven? (ben jaloers op zo'n stereo-beeld in een mix). Zelf klooi ik op dit moment met van M/S EQ-ing wat al een breder stereobeeld oplevert.

wel, percussie is simpel, kwestie van panning van de vershillende conga's, bongo's rims, etc. Beetje ping pong delay toevoegen op wat pike/stab-achtige dingetjes. Verder werk ik graag met de Reverence reverb van Cubase. Geeft ook veel ruimtelijkheid als je het goed toepast (denk ik). Phaser kan ook nog helpen links en rechts. Arp is ook stereo. Gitaar heb ik twee kanalen voor gebruikt en iets verschillend ge-Eq'd. En tot slot, en eigenlijk het belangrijkste ingrediënt, gewoon goede basisgeluiden kiezen en gebruiken.

Zoiets?

Enigszins verlaat, bij deze een update van de track. @ Mars @ relexted: Ik heb de opbouw gewijzigd, klinkt imho veel beter zo inderdaad. Intro is aangepast (atmo eerst met een arpje erbij en later pas drum en bass erin) en groove wordt pas aan het eind van de track weggegeven. Gitaar wat langer gemaakt en in totaal 16 maten aan de track toegevoegd. De gitaar wordt nu geïntroduceerd en komt er dus wat minder abrupt in.

Thanks voor de tips heren! :okdan::halleluja

Beter zo?

http://soundcloud.com/dr-b/031-smoky-pizza-v2

Laatst gewijzigd:
Was al lekker en blijft toch wel erg lekker :D :)

Heerlijk Bob :okdan: Mooie details all around.. die baslijntjes lopen erg lekker en die basslide aan het eind..:halleluja
Gitaartje zit er ook lekker in btw...

Back