al vind ik dit wel een vrij gemakkelijk genre (lounge) en is de sfeer en klank al 100000 malen gedaan..
vind ik het wel lekker klinken en klopt de sound wel.
iets wat mij het meest boeit en aantrekt is het ritmische vlechtwerk wat ontstaat door de verschillende attacks van chords, percussie, enzvoort. dan wordt het ook interessant vind ik...maar dat is duidelijk niet waar je op verder borduurt
ik heb wel wat dingen doe ik vind/denk/hoor:
dat intro vind ik niet kloppen. die baspartij deugt in mijn oren niet als intro..veel beter is dat FX soundje te gebruiken, dat even later komt, als allereerste klank.
en dan niet de bass, maar perscussie, of waarschijnlijk doe eerste akkoorden erbij voegen....en dan pas als laatste de bas met drums. volgens mij heb je zo een spannendere opbouw. in iedergeval die bas weg aan het begin!
en die gitaar kan je al eerder gebruiken op een plek waar ik ook iets meer verwacht:
van 1:16 tot 1:38
daar zou je die gitaar solo in een minder prominente vorm (korter, zachter, langgerekte noten, veel galm/ verder weg, niet te opdringerige noten,envzovoort) als eerste kleine climax kunnen neer zetten..
volgens mij zou dat wel eens perfect kunnen werken in de hele opbouw.
over de rest, mix ,klank heb ik niet veel te zeggen. mix kan altijd beter. maar ik hoor geen hele grote storende zaken.
ok, lounge-tijd!