Nord rack 2x en korg esx

Acid-e

Stamgast
Hoi,

Heb net mijn nord rack 2x binnen gekregen, en een spacey atmosfeertje gemaakt dermee.
De nord rack 2x stuur ik aan via midi van mijn korg esx. Deze word gestuurd door de 2de key part van de esx.

Lukt allemaal heel goed, dus doe ik er een kick die nog als sample in mijn korg zat, nog steeds geen probleem. Maar hoe meer drumparts, dus samples erbij steek, samples dus, hoe slechter.
Het geluid van de nord rack word als het ware afgekapt. In de nord rack heb ik voor een zeer lange attack en release gekozen om zo dat spacey geluid te krijgen, maar vanaf dat de snare, hi hat enzovoort erbij komen word het einde van de synth niet meer afgespeeld. Terwijl dat de midi noot wel nog steeds gespeeld word met de esx.

Kan er mij iemand helpen?

Worden ook allebei op mijn mackie 1402 vlz3 mixer aangesloten.

Ontvangt je Nord op alle MIDI-kanalen of maar op slechts 1? Als je ESX ook de andere parts afspeelt en via MIDI verstuurt (maar die hoor je dan niet omdat het volume op 0 staat of omdat ze naar een andere output gaan) vind ik dat niet gek.

Zoek eerst eens uit hoeveel noten er bij de Nord binnenkomen.

Mooi! Maar nog mooier: leg even uit wat je nou precies gedaan hebt om dit te bereiken.

Had in de handleiding van de nord rack 2x gezien hoe ik elk kanaal van de nord rack 2x op midi channel 1 moest zetten.
Had dan mijn korg esx ook op midi channel 1 geplaatst in mijn global mode. Maar al mijn parts stonden geslecteerd om midi channel 1 aan te sturen. Dus heb ik uiteindelijk enkel key part 2 op midi channel 1 geplaast voor de nord lead, drum part 1 op midi channel 2 voor de mbase en de rest allemaal op midi channel 3 omdat deze toch niet gebruikt word.

Eerste keer dat ik echt mee ben met het aansturen van midi via men esx dat je dus elk part kan op een verschillend kanaal plaatsen, weer wat bijgeleerd :).

Back