Veel nieuws op bandcamp

Vanaf a.s. maandag ga ik beginnen met de opnamens van een nieuw album, getiteld Eclipse. Er komen 7 lange nummers op te staan, deels kosmisch, deels sequencer.:okdan:

Ik ga zowel in de W.A.H.-Studio als in de Living Reum opnemen.:D

Er is weer het nodige verschenen op bandcamp van Phochos, gun Uzelf eens een blik en geniet van de muziek. A.s. donderdag verder in de studio met het nieuwe project Eclipse.:okdan:

En mijn nieuwe album, Eclipse, is verschenen op bandcamp.

Attachments

• Eclipse.jpg
    Eclipse.jpg
    25,1 KB · Bekeken: 86
Tja net je 1e nummer beluisterd. klinkt alsof er een continu drumloopje speelt, waarbij je elke keer live 1 extra geluid laat horen. Als je weer een andere geluidje zoekt klinkt alleen het drumloopje verder. daardoor klinkt het nummer niet opbouwend maar zijn het losse stukjes van 15-30 sec.

Tja net je 1e nummer beluisterd. klinkt alsof er een continu drumloopje speelt, waarbij je elke keer live 1 extra geluid laat horen. Als je weer een andere geluidje zoekt klinkt alleen het drumloopje verder. daardoor klinkt het nummer niet opbouwend maar zijn het losse stukjes van 15-30 sec.

Jammer dat je er zo over denkt. Er komen nog twee extra nummers bij op Eclipse, die heb ik gisterenmiddag opgenomen en ga ik vanmiddag afmixen.:D

Ook deze zijn verschenen op bandcamp:

Attachments

• Synthetique.jpg
    Synthetique.jpg
    79,5 KB · Bekeken: 83
  • TheW.A.H.-Sessions9+11.jpg
    TheW.A.H.-Sessions9+11.jpg
    55,8 KB · Bekeken: 80
  • TheW.A.H.-Sessions10+12.jpg
    TheW.A.H.-Sessions10+12.jpg
    67 KB · Bekeken: 84

Even nog ter verduidelijking:

Ik neem tegenwoordig niet meer op met multitracking, behalve als ik samples van Magix erbij gebruik. Dus alles is in één take opgenomen, daarom zal het zo nu en dan simpeler klinken dan vroegah.
Wel gebruik ik de Yamaha PSS790 work station om meerdere sporen op te nemen en dan nog enkele partijen er live bij speel. Dus even ter verduidelijking en ik heb ook maar twee handen.:D

Proton, nummer van de nieuw verschenen album Rockets van Phochos.

https://soundcloud.com/phochos/proton

En er is weer een nieuwe erbij gekomen op bandcamp, getiteld "Paris Ile-De-France: Chateaux, Musees, Monuments".

Attachments

• Paris Ile De France.jpg
    Paris Ile De France.jpg
    63 KB · Bekeken: 89
En een nummer van het nieuwee album, Villages De Monet.

https://soundcloud.com/phochos/villagesdemonet

Track van het laatst verschenen album "Musique Concrète" van Phochos. Het nummer is Musique Concrète 2.

https://soundcloud.com/phochos/musiqueconcrete2

En mijn website op bandcamp is volledig gere-organiseerd sinds vorige week.

zegguh Phooch,
wat had jij gerookt toen je deze track ging maken?.....:D

ik vind hem op zich wel goed, hij had alleen wel wat korter gemogen.

goed hoesje heb je gemaakt voor deze....

:mega:

zegguh Phooch,
wat had jij gerookt toen je deze track ging maken?.....:D

ik vind hem op zich wel goed, hij had alleen wel wat korter gemogen.

goed hoesje heb je gemaakt voor deze....

:mega:

Het eerste nummer van het album is ook heel speciaal, beluister hem maar op mijn bandcamp pagina. Ik had niets gerookt, alleen maar sigaartjes. Het is een beetje in de stijl van de oude Musique Concrète die Jarre voordat hij bekend werd beoefende. Waarschijnlijk niet helemaal zoals hij het maakte, maar in ieder geval is het afwijkend tov mijn normale (??) werk.:okdan:

En het is bekend dat ik nogal lange nummers maak, probeer wel zoveel mogelijk afwisseling erop te maken, in dat geval was het meer minimalistisch.

Laatst gewijzigd:
En nog een nieuwe track van het album "Morning Sessions", nummer Morning Sessions 1.

https://soundcloud.com/phochos/morningsessions1

wow! Kan zo op L.I.E.S records :biertje:

(Die musique concrete track met rinkelende telefoon)

Laatst gewijzigd:
wow! Kan zo op L.I.E.S records :biertje:

(Die musique concrete track met rinkelende telefoon)

Zijn dat dezelfde die ook de LP met mijn muziek uitbrengen?:D

Nog een kleine verandering doorgevoerd in twee albums:

1. De oorspronkelijke Morning Sessions 1 is gesplit in Morning Sessions 1 en Morning Sessions 4
2. De oorspronkelijke Cosmic Background Exploring is gesplit in Cosmic Background Exploring 1 en Cosmic Background Exploring 2.

En Musique Concrète 2 wordt nog ingekort, is toch wel errug lang.

Phochos.

Back