op zoek naar een Yamaha DX7II

Status
Please reply by conversation.

DTmaster

Ingeburgerd
Hallo,

IK ben opzoek naar een Yamaha DX7II het is nogal lastig om eentje zomaar te vinden want ik begrijp ook wel waarom mensen hem niet weg willen doen maar hopelijk is hier iemand die er vanaf wil of weet wie er nog een te koop heeft staan.

Erg bedankt voor de moeite iniedergeval en alvast beste wensen voor het nieuwe jaar :okdan:

Mvg

Roderick

Wil je perse de keyboard-versie?

Zo niet, dan heb ik hier nog een TX802 staan, die weg kan wegens overcompleet.

hoe werkt de TX802 dan ik heb een Kort TR Syntheseizer... kan je die daar op aansluiten dan?

please als je wil leg even uit wat dat is TX802... want ben er niet bekent mee :)

De TX802 is de module-versie van de DX7II.
http://www.vintagesynth.com/yamaha/tx802.php
Leuk detail is dat ie 16 stemmig is, maar ook 2x8 of 4x4 of 8x2 stemmig (da's dus 8x DX7)
Voor zover ik weet ik de DX7II BI-timbraal, dus 2x8 stemming.

hoe werkt de TX802 dan ik heb een Kort TR Syntheseizer... kan je die daar op aansluiten dan?
Blijkbaar ben je nog niet zo bekend met synths & midi, dus let wel op:
FM-synthese kan ERG complex worden, zeker bij de TX802 (voor zover ik weet zijn alleen de FS1R en TX816 nog complexer). Er zijn gelukkig duizenden patches op internet te vinden.
Er is software om de TX802 te programmeren en patches te uploaden.

Ik hoop dat je echt moeite gaat doen om dat ding te verkennen, want hij is dieeeeeep. :D

ok maar voor de duidelijk is het patches menu dus hetzelfde als die van DX7II alleen dan zonder keys

zo niet zou jij dat van te voren kunnen doen? ik hoef niet zoveel meer als die goed gevuld is met patches :)
en voor hoeveel zou je hem willen verkopen?

ik wil hem eigenlijk kopen omdat ik fan ben van dit geluid... zit dat er dan in?

Dat geluid (die epiano/fulltines heet) zit er zeker wel in, want dat is zo'n beetje HET meest gebruikte geluid van de DX7(II) etc. uit de jaren 80! Vooral gebruikt in ballads...met een hoop galm/chorus.

Zit er niet iets wat daar op lijkt in je Korg wat daar op lijkt? Om nu voor 1 geluid nu een hele synth te kopen? Mijn TX802 hoeft niet perse weg, maar als ik 'em verkoop dan het liefst aan iemand die er meer mee gaat doen, dan alleen fulltines gebruiken. Het apparaat kan zoveel meer !

nou ik ken nog niet meer van dat ding dus dat zal ik dan moeten ontdekken, daarom wil ik hem graag aaschaffen maar die FM piano sounds trokken mij erg aan :)

ok maar voor de duidelijk is het patches menu dus hetzelfde als die van DX7II alleen dan zonder keys

Ik ken het (patches) menu van de DX7II niet, maar het is niet zo moeilijk om geluiden te kiezen.

zo niet zou jij dat van te voren kunnen doen? ik hoef niet zoveel meer als die goed gevuld is met patches

tja...die epiano/fulltines zit er sowieso al in. Maar om de TX802 alleen als preset-player te gebruiken...

O ja; als je op dit moment alleen een Korg TR hebt, hou er dan rekening mee dat als je de TX802 erbij hebt je ook nog een mengpaneel moet hebben en om het plaatje compleet te krijgen een effect-unit, want de TX802 heeft alleen 'droog' geluid, dus geen galm of chorus!

maar aansluiten via een mengpaneel kan maar die heeft geen galm en chorus, heb wel weer een POD X3 Gitaar processor maar dan word het al omslachtig, mmmmm tja zonder chorus en galm is het ook zo kaal

Raar dat ze dan zeggen dat dit hetzelfde is als de keyboard versie maar het mist wel ff Chorus en Galm..

....

Ik heb vroeger nog een DX7IIS gehad. De DX7IIS en D hebben een dual mode, je kunt dan 2 dezelfde klanken kiezen en licht verstemmen wat je een soort 'chorus'geluid geeft. Heel mooi effect!
Ik denk dat het op de S enkel mogelijk is met dezelfde klank, op de D kun je 2 verschillende geluiden layeren.

Peter.

IK lees dat dit rack model geen unision mode heeft dussssss tja :)

Dit bericht dus

"Not quite a racked DX7II.
There's no Unison mode, but it has something that the DX7II doesn't do and that's multitimbrality.

Another great feature that hasn't been mentioned here, is that it can do Wave Sequencing. Much like the Korg Wavestation, although less elaborate, but just as effective and always with surprising results.

All the 8 parts can be chained and upon each trigger of a note will jump to the next part.
Especially cool when using similar sounds on each part, with different panning and volume.

It's these type of features that seperates it from the rest, thus worth checking it out.

The FM7 is just convenient, but there are no hidden tressures with software plug-ins, taking away the creative elements of making music"

Dit komt uit de handleiding van de DX7IID :

Dual : In Dual and Split Modes, two different voices can be played in unison or on separate parts of the keyboard and output in stereo.

Unison : In the Unison (mono and Poly) Modes, 4 sound generation units are assigned to each key. These can be detuned to achieve a "fat" sound.

Volgens mij kun je dat met de TX802 ook :

Dual = 2x8 mode / Unison = 4x4 mode.

Peter.

ok thanx voor de info... tja dat weer ik niet, dat zou ik dan van de eigenaar van dit ding moeten horen

Status
Please reply by conversation.
Back