op zoek naar een Yamaha DX7II

Status
Please reply by conversation.
Pschelfh heeft gelijk: de TX802 heeft wel degelijk iets wat je een Dual/Unison-mode kunt noemen.

Je kunt 2x de fulltines voice kiezen (1x links en 1x rechts) en dan onderling licht verstemmen; je krijgt dan een stuk dikker geluid. Je houdt echter wel 8 stemmen over i.p.v. 16.

De TX802 is multitimbraal en kan bijv. 8 verschillende geluiden onder 1 toets leggen, maar dan heb je maar 2 stemmen. Elk geluid kan ook aangestuurd worden door een apart midi-kanaal.
De mogelijkheden zijn erg flexibel. Zelf heb ik ze ook niet eens allemaal uitgeprobeerd. Ik heb de TX802 al een lange tijd (nadat ik m'n DX7 verkocht had), maar er eigenlijk te weinig tijd (door huisrenovatie etc.) aan gesteed om 'em helemaal uit te diepen. Een tijdje terug heb ik een FS1R op de kop getikt en kan de TX802 eigenlijk weg.

De persoon uit het youtube-filmpie heeft volgens mij gewoon een chorus (met misschien een beetje reverb) gebruikt om het geluid aan te dikken; dit gebeurde ook erg vaak in de jaren '80 met de DX7, wat kaal klinkt ie een stuk minder.

Hier:

een demo van een droge TX802 die multitimbraal gebruikt wordt.

Hier:

met effecten.

Iemand nog een of weet wie er nog een DX& II met toetsen te koop heeft staan?

Thanx voor de moeite iniedergeval :)

Status
Please reply by conversation.
Back