Kosmische geluiden gezocht!

liquidthrust

Onverbloemd
Kan iemand mij enkele (buitengewone) synths aanbevelen die vreemde effecten maken? Ik zoek materiaal om te vullen, ik denk aan absurde kosmische geluidjes, disco sweeps. friemeltjes, bleeps, blops, ufo's die opstijgen, vanalles. Ik dacht aan de Poly 800! Misschien enkele soundmodules of dergelijke. Kleine compacte goedkope synths of modules die ik in een hoek kan gooien. Regelrechte disco synthjes.

Ik heb wel gesampeld materiaal in dergelijk categorie maar niet van beste kwaliteit helaas..
Tja ik denk dat je met veel synthesizers dergelijke klanken kan opwekken.
Misschien een eenvoudig VST exemplaar met envelope generator die ook de hoogte van de oscillatoren kan inregelen.
Zoiets heb ik wel wat heel eenvoudig werkt en gratis is, als je het wat vindt geef je maar een gil dan kan ik hem naar je doorsturen.

Greetz;Ramon

met een sampler (hard of zsoft) kan je alle kanten op.
van kant en klare samples van synths en geluidseffecten tot het bewerken van deze klanken
en is tevens te hanteren als een normale synth.

Moet het hardware zijn of is software ook goed ?
Over het algemeen kun je stellen dat sommige vsti's veel meer mogelijkheden bieden dan een hardware synth.
Op zich kun je alles wat je opnoemt wel uit een subtractieve synth halen, maar dan zeg maar op een jaren 70 manier...
Met bijvoorbeeld alchemy (vsti) kun je echt complete soundscapes en fx maken tot in het belachelijke..
Veel meer mogelijkheden ( additieve synthese, subtractief en spectrale synth ineen en dan ook nog samplen wat je wilt ) dan welke hardware synth dan ook .

Als het echt hardware moet zijn zou ik gaan zoeken naar wat meer exotische synths, zoals de ensoniq Fizmo, kawai k5000 ( additief) , yamaha fs1r ( rack unit maar was wel een editor voor geloof ik ), er zweven hier en daar nog wat peavey paradox rond dacht ik...

Maar misschien denk ik te moeilijk.
Persoonlijk vind ik de lekkerste friemeltjes etc. wel uit een analoge bak komen. Maar dan heb je wel de wat meer basic geluidjes, geen hele soundscapes.
Dan zou een korg ms2000, een nord lead 1 of een andromeda ( als je budget het toelaat ) de klus ook wel klaren :)

Ik zou eerlijk gezegd een sampler overwegen ook.

Bedankt voor de antwoorden! Het moet echt hardware zijn, ik werk zonder computer. Ik zoek echt spacey spul, alsof ze uit een Jetsons cartoon komen. Zal es naar de Ensoniqs kijken, ben wel fan van die dingen, vooral de effecten. Liefst zo kazig alsof je lasers met je vingers schiet.

Volgens mij moet ik ook richting korg gaan! Of Sid ofzo.

Alles waarmee je pitch en filter met zoveel mogelijk bronnen tegelijk kunt moduleren. Beetje reverb en delay, klaar is speeskees. Kan als je geen synt kunt vinden die dit niet kan.

Ik heb het! Maar het gaat me kosten vrees ik.. Heb altijd al een zwak gehad voor dit buitenaards ding. :P

Ik heb het! Maar het gaat me kosten vrees ik.. Heb altijd al een zwak gehad voor dit buitenaards ding. :P

Polivoks - demo by syntezatory.net.pl - YouTube

Hahaha ja die kost wel een paar duiten, heb deze als eenvoudigere plugin variant...
Hij lijkt vrij vlak te klinken totdat je wat meer vreemde combinaties met filters en LFO's gaat instellen:D
Heb er ooit een track met alleen die synth gemaakt met titel Broken Lada..

Maar denk dat je met een Microkorg ook behoorlijk ver kan komen als het gaat om vreemde bliep en sweep soundjes.
Altijd spijt van gehad dat ik die te snel weer heb verkocht=(

Back