Moet het hardware zijn of is software ook goed ?
Over het algemeen kun je stellen dat sommige vsti's veel meer mogelijkheden bieden dan een hardware synth.
Op zich kun je alles wat je opnoemt wel uit een subtractieve synth halen, maar dan zeg maar op een jaren 70 manier...
Met bijvoorbeeld alchemy (vsti) kun je echt complete soundscapes en fx maken tot in het belachelijke..
Veel meer mogelijkheden ( additieve synthese, subtractief en spectrale synth ineen en dan ook nog samplen wat je wilt ) dan welke hardware synth dan ook .
Als het echt hardware moet zijn zou ik gaan zoeken naar wat meer exotische synths, zoals de ensoniq Fizmo, kawai k5000 ( additief) , yamaha fs1r ( rack unit maar was wel een editor voor geloof ik ), er zweven hier en daar nog wat peavey paradox rond dacht ik...
Maar misschien denk ik te moeilijk.
Persoonlijk vind ik de lekkerste friemeltjes etc. wel uit een analoge bak komen. Maar dan heb je wel de wat meer basic geluidjes, geen hele soundscapes.
Dan zou een korg ms2000, een nord lead 1 of een andromeda ( als je budget het toelaat ) de klus ook wel klaren
Ik zou eerlijk gezegd een sampler overwegen ook.