Simpele USB geluidskaart voor onderweg

nakken7

Ouwe rot
Op mijn muzieklaptop heeft de hofdtelefoonuitgang het begeven. Thuis staat ie altijd aan de MOTU Ultralite, maar bijvoorbeeld in de trein gebruik ik de hoofdtelefoonuitgang wel. Af en toe gebruik ik die uitgang ook om in de woonkamer eens iets af te spelen.

Om het ontstane gebrek op te lossen wil ik graag een zo simpel mogelijke USB geluidskaart aanschaffen, die:
- klein is (voor in de trein wel zo handig),
- goed klinkt,
- geen externe voeding nodig heeft.

Het zou mooi zijn als ik daar ook nog een stereo audio out bij kon krijgen, voor in de woonkamer, maar dat is optioneel...

Heeft iemand een goede tip?

Heb je ASIO-drivers nodig? Zo niet zou ik eens naar de tweekanaals interface van Behringer kijken. Deze werken zonder drivers te installeren, hebben tulp in/uit en een regelbare hoofdtelefoon uitgang. Ik heb er ook eentje liggen, en deze klinkt met een verloopplugje op mijn ipad beter dan de standaard koptelefoon uitgang. Verder zo groot als een cassettebandje ongeveer, en een stuk lichter dan mijn 2 kanaals Tascam-interface

Dank voor je reactie.

Hmmm, ik word niet meteen heel warm bij het horen van de naam Behringer. Die gebruik ik liever niet voor het voortbrengen van geluid, maar ik zal deze eens bekijken. Hoe heet die interface?

Als het nog kleiner kan zou dat ook mooi zijn, bijvoorbeeld de grootte van een USB-stick, maar ik weet niet of dat bestaat met een beetje aardige kwaliteit...

Thanks, Die laatste ziet er wel een beetje discutabel uit :
I know!!
:D:D:D

Van die "Traktor Audio 2" zijn er 2 modellen.
Deze is onlangs vervangen door een MK2 model.

Wellicht kan je, voor een zacht prijsje, nog een MK1 model bemachtigen.
Oude winkelvoorraad of via Marktplaats waar ze af en toe aangeboden worden.

Enige verschil wat ik weet tussen de 2 modellen is dat een MK2 model ook op een iPad werkt.
Verder zijn ze dacht ik gelijk.

Heb er zelf geen ervaring mee.

Back