Japanese Kamikaze, afkomstig uit een 413 keyboardje Yamaha.

PSR8000

Stamgast
In een huis met een ongeisoleerd dak erop
Tja het klinkt iets minder profi dan een echte synthesizer maar vond de track wel grappig te posten.
Waarom die titel??, tja heb deze track gemaakt met beetje inleven in een kamikaze piloot hoe hij zich voelt als hij in zo'n vliegende doodkist stapt en hoe veel van die piloten hebben niet gedacht van zal ik nu eens een heel andere kant uitvliegen???
En mij niet te pletter laten slaan op vliegdekschip?

Enfin genoeg gebabbeld weer:D

Greetz:Ramon

je moet er niet te veel achter zoeken...

kamikaze is vooral: gewoon doen!

De geluiden uit jouw PSR 413 klinken best OK.

De song zelf vind ik na een paar minuten wel een beetje saai. Iets teveel hetzelfde thema en weinig afwisseling/opbouw.
Zelf zou ik wat percussie/drums toevoegen en/of opbouwen naar een climax of zo.

(waarom niet gebruik maken van de aanwezige stijlen van het keyboard om deze song verder op te bouwen)

Ik onthoudt alvast dat de PSR 413 zeker een net geluid kan laten opborrelen. :okdan:

Nee doe ik ook verder niet alleen in de tijd dat ik het nummer maakte waren er veel nieuwe docu's op NGC te zien welke vooral gingen over de strijd tussen de VS en Japan en zat met verbazing te kijken hoe de 1 na het andere toestel naar beneden kletterde als afgeschoten duiven.
Je gaat dan toch daar verder over denken, maar goed ook dat mensen weer de aarde verlaten, het wordt een beetje vol anders:-)
Tja ik had de styles kunnen gebruiken zij het dat je bij de 413 niet echt veel mogelijkheden hebt om later een style in een song te laten invallen, daarvoor het is instrument te beperkt voor.
Dus dat het best beetje saai wordt op gegeven moment was niet dat ik niet meer had willen toevoegen maar het gewoon weg niet meer kon.
Pas veel later ontdekte ik dat je via de PC styles kon aanpassen en bewerken maar ja toen was deze song al gemaakt.
Inmiddels heb ik de 413 allang niet meer maar heb er veel aparte dingen op gemaakt daar de 8000 toen echt rare gedragingen begon te vertonen en ik niet echt het geld had liggen een keyboard van dat kaliber aan te schaffen.
Heb later ook nog de 423 gehad maar die was erg snel door zijn polyfonische mogelijkheden heen ondanks dat hij wel weer een stuk beter klonk dan de voorgaande modellen.

Zo voel ik me nu ook een beetje

wiki:
Het idee achter seppuku is, dat door het opensnijden van de buik het slachtoffer zich volledig bloot geeft. Volgens de Japanners zit de ziel van een persoon in diens onderbuik (hara).

dus de ziel = bruine ontlasing

weer wat geleerd!

Hi 6 trax & J.Baars,

Tja het blijft een eenvoudig keyboardje uiteraard, daar kan ik niet zo heel veel aan veranderen.
Maar het kan nog veel kaziger hoor hihi..
Zat gisteren oude opnames uit de PSR48 te beluisteren welke ik zoal geproduceerd heb, ga ik niet posten want dan kan kwalitatief echt niet meer..

Zat gisteren oude opnames uit de PSR48 te beluisteren welke ik zoal geproduceerd heb, ga ik niet posten want dan kan kwalitatief echt niet meer..
nou... er is nutuulk wel een plekje hier op het forum waar het perfect past :dubbel: daar kan je ze zo in kamikazigen :mega:

Back