Erthenvar komt met external input tile module

earlabs

Stamgast
Ik ben, dankzij Gein, een groot fan van Erthenvar. Die levert uiterst handige tools voor een modulair systeem met een heel beperkt oppervlak. Ik kreeg vandaag van Nicholas Gregorich het bericht dat hij me een prototype gaat sturen van en externe input. Ook weer lekker klein en compact.
http://imgur.com/a/aYQvL#TWy27EJ
As you can see it's all hand built. All I/O are 3.5mm. I have shipped you two 1/4" to 3.5mm adapters, and later this month I will sell 1/4" to 3.5mm cables to support this sort of direct interfacing to line level gear.

The I/O are DC coupled which is a little uncommon for audio circuits. I expect most gear to be ACoupled on the output, so I don't expect any problems with this unit. The final version will probably be AC coupled on the inputs.

There is also not a compensation capacitor across the gain resistor. This will also likely be changed on a production unit, but I didn't find any problems with it last night.

Ah proto, vroeg me al af waarom het in vredesnaam geen SMT is, productie wel neem ik aan (als je toch kleine modules wil maken, dan toch ook maar met de kleinste componenten, zou ik zeggen).
Wel handig dingetje, ben wel benieuwd hoeveel tractie zo'n nieuw formaat zal krijgen, ik bedoel, 4u is een heel goed idee, goed compromis tussen ergonomie en compactheid, maar toch zie je dat nog niet zo veel, zal met dit kleine formaatje ook wel zo zijn.

@SRPP: eerste zin van de mail: "My boards arrived yesterday, and I quickly got to work on a dual gain Tile for you. It features 2 channels of around 20 dB of gain. It worked very nicely getting my Korg ER-1 and x0xb0x into the modular:"

@Lab, ja die grote pluggen... dat is vragen om moeilijkheden. Ik verwacht de module dit weekend binnen te hebben en zal dan even een rapportje opstellen 8)

@etaoin: ik was een case voor live optredens aan het samenstellen. Dan is minimale oppervlakte erg belangrijk, dat snap je. Ik heb al een Doepfer external in, maar dat is relatief een flink ding. Ik mailde met Erthenvar over m'n wens, gewoon in een bijzin tijdens een mailtje. Prompt kreeg ik antwoord dat hij binnen een paar weken een prototype klaar had en die naar me zou opsturen. Dat vind ik mooi aan de modulaire wereld. Als je een patch vraag hebt voor een Make Noise module krijg je diezelfde dag nog een antwoord van Walker Farrell. Toppo Brillo, zelfde verhaal. Da's toch mooi?

Afijn om op je vraag terug te komen: het ging mij om de vierkante centimeters in mn case. Tile modules zijn gewoon keihandig.

Back