BM15A voor Yamaha HS80M wel of niet?

loecloec

Stamgast
Ik heb nu twee jaar de Dynaudio BM15a's maar ik zit sinds een tijdje in een dilemma om ze te verkopen en de Yamaha's HS80M te halen. Ik ben onlangs in Amerika geweest en heb gezien dat ze in veel studio's de Yamaha's gebruiken en ook veel andere bekende producers in de hiphop scene gebruiken deze monitors. Wat zeggen jullie?

waarom wil je die Dynaudio's verkopen dan? Omdat je gezien hebt dat studio's in Amerika Yamaha's gebruiken? Dat lijkt me geen goede reden voor de verkoop :)

waarom wil je die Dynaudio's verkopen dan? Omdat je gezien hebt dat studio's in Amerika Yamaha's gebruiken? Dat lijkt me geen goede reden voor de verkoop :)
Nee klopt. Mijn home studio is een niet zo grote ruimte en aangezien de dynaudio's flinke knapen zijn heb ik achteraf het idee ze hierdoor niet goed tot hun recht komen. Ook zit ik (misschien ook omdat ze zo groot zijn) in een dip waar ik nauwelijks de bass voel en hoe meer naar achter ik ga hoe beter je hem hoort. Niet de goede akoestiek dus maar dat terzijde wil ik de Yamaha's in deze ruimte wel eens horen. Enig idee of je die kan huren ergens?

ik heb mijn hs80m's omgerolen voor hs50m's (nu hs 5), klinken veel beter, in hoog en mid. Alleen ff de sub erbij kopen voor het laag en je bent klaar.
Zit je in een kleine ruimte dan is het laag van de hs50m's al genoeg.

Hs8/hs80m vind ik niet gedetaileerd genoeg en het laag blubbert eruit, teveel. Ik heb de hs50 en hs80 naast elkaar getest in dezelfde ruimte.

Laatst gewijzigd:
Ok bedankt voor de info, misschien dat ik dan gewoon de yamaha's erbij koop als referentie monitoren met een subwoofer misschien. Ik ga even op internet kijken of ik ze ergens kan huren.

Bestel een setje Yamaha HS5 bij BAX (of ander aanbieders), als ze niet bevallen kan je ze gratis terugsturen.
Maar een setje Dynaudio ruilen voor een setje Yamaha HS, dat lijkt mij altijd een achteruitgang

of... het geld voor een tweede set monitoren steken in akoestische verbetering! :eureka:
dan heb je die ref speakers en sub ook niet echt meer nodig toch?

Back