Ruisonderdrukker

Status
Please reply by conversation.

phochos

Berliner School Artist
Voor mij Medeli MC37A keyboard zoek ik een ruisonderdrukker, niet te duur. Keyboard heeft erg veel ruis, wil dat graag weghebben voor mijn opnamens. Wie heeft iets hiervoor?

Phochos:okdan:

dan moet je of een noisegate hebben, of gewoon een ander keyboard....:D

medelli, man , hoe diep kan je zinken....:okdan:

:mega:

Hij klinkt goed hoor, alleen die ruis......

da's toch van die columbiaanse drugsmafia niet ?
kan je het niet bij het opnemen eruit halen mbv eq of een plugin ( noise gate of iets anders ?)
lijkt me een prima zaakje voor een vst pluginnetje
anders wordt het inderdaad een noise gate pedaaltje.
of neem het op met een microfoon via de speakres misschien helpt dat ?

ben bang dat ie ook erg ruist als je een toon induwt ?
of alleen als je geen toon hebt ingeduwd ( dan helpt een noise gate een beetje )

je hebt ook ruisonderdrukkers. rocktron heeft zo'n ding toch..
dan is je geluid ook een beetje naar de klote, maar de vraag is of dat met dat keyboard erg is

Wat je ook kan doen en dit is veel leuker, een analoog lowpass filter kopen en die medelli erdoor heen sturen, kan je de geluiden filteren enzo...niet dat de ruis dan weg gaat als bij een noise surpressor maar het wordt er wel aangenamer door (doen ze bv veel bij dubtechno enzo)

Behringer heeft er eentje voor 35 euro maar die is niet analoog (maar heeft ook bandpass)
[url[http://www.bax-shop.nl/filter/behringer-fm600-filter-effect-pedaal/product-details.html[/url]

Of deze moog
http://www.bax-shop.nl/dj-effect/moog-moogerfooger-mf-101-lowpass-filter/product-details.html

een eenvoudige grafische equalizer zoals die op marktplaats bij hifi-audio apparatuur staat.
maar het blijven lapmiddelen, zou zeggen stuur die medeline terug naar een neefje in medeline , die er veel lol mee kan beleven en sample die paar geluiden die je leuk vind.
daarna hou je bij 1 keyboard liefst van een iets gerenomeerder merk

Status
Please reply by conversation.
Back