Sja...moeilijke keus...
Een O2r :
Pro:
-1 Makkelijkere user interface door meer toetsen, knoppen en afmeting display.
-2 Verder uitbreidbaar kwa 3rd party spullen...Apogee A/D's, TC kaart met fx en mastering bv.
-3 Absolute studiostandaard geweest, dus een bekend apparaat voor veel mensen kwa bediening.
-4 Mogelijkheid tot aansluiten van een meterbrug, kan handig zijn afhankelijk van je wensen/eisen.
-5 Tot 32 kanalen zijn digitaal te maken met interfaces(bijv. 4x Adat), 01v maar 24 dacht ik.
-6 Op alle kanalen volledige EQ en dynamic processors, O1v niet.
Contra:
-1 Oudere techniek kwa AD/DA converters en algoritmes voor EQ en dynamics.
-2 Groter en zwaarder, kan afhankelijk van je wensen/eisen ook een nadeel zijn.
Een O1v96:
Pro:
-1 Nieuwe technieken uit de nieuwe O2r96, 2 EQ types en nieuwe AD's en microfoonpreamps.
-2 Nieuwere algoritmes op de fx en dynamics.
-3 Kleiner en lichter.
-4 Fysiek nieuwer en dus garantie en dergelijke, hoewel ik weinig problemen met O2r's heb gehoord, kwa betrouwbaar.
Contra:
-1 User interface wat "benauwder" maar nog steeds goed te doen.
-2 Voor zover ik weet (nog) geen Apogee en TC spullen (hoewel Apogee bezig is las ik ergens een tijd je terug).
Ik zal wel een berg vergeten zijn, dit is dus maar een indicatie hoor...en daarbij heb ik een O2r, Fuse heeft een O1v96 las ik een tijd terug, misschien kan hij nog een Eurootje in het zakkie doen?
Als je de ruimte hebt is een volledig uitgebreide O2r wel errug vet hoor, die koop je nu voor het bedrag waar je een
"kale" O1v96 voor koopt als ik goed ben ingelicht.
Als je het daarentegen klein wilt houden is een O1v setup met PC met Hammerfall kaart en extra Adat kaart
ook een absoluut powerhouse, ik heb pas vrienden zo'n setup met nog wat extra synths en fx aangeraden
en die zijn er behoorlijk vrolijk van geworden...
Maar als ik het zo lees heb je eigenlijk analoge inputs te kort, dus dat is misschien dan niet zo voor jou van toepassing.
Suk6 bij je keus!