Welke digitale mengtafel nu mijn 01V niet voldoende meer is?

musica

Trance is my middle name
Hi,

Ik heb nu een Yamaha 01v digitale mengtafel, maar ik kom eigenlijk sporen tekort en baal ervan dat er geen inserts etc. op zitten met als gevolg dat ik mijn randapparatuur niet goed kan aansluiten. Wat is dan een goede opvolger/vervanger (die niet gelijk 5000 euro duurder is)?

Is de Behringer DDX3216 een optie of ga ik dan er alleen maar opachteruit?

Greetz

2de hands 02r, daar ben ik toen op over gegaan, of 01v96 maar daar weet ik de specs niet van

Koop anders een 2e 01v. Die is nog altijd lekker goedkoop 2e hands en 2 01v's passen prima bij elkaar.

de ddx3216 kan ik je echt wel aan raden doet echt niet onder voor een yamaha en ik ben bestwel een yammie fanaat
gebruik anders de de data base van het forum over de ddx

Re: Welke digitale mengtafel nu mijn 01V niet voldoende meer is?

Hij mist ook inserts schrijft ie en die zitten ook niet op een tweede 01v.

Anders zou de goedkoopste uitbreiding een MY8-AD kaartje zijn. Heb de mijne voor 125 euro op de kop getikt en dan heb je er gelijk weer 8 analoge inputs bij. Of je moet je slot al ergens anders voor gebruikt hebben.

En een analoge bak, is dat niks!
Leuk voor de afwisseling, een keer niet in de menu's kruipen of valt dat wel mee bij die yamaha digis.
Ik heb daar namelijk geen ervaring mee met digis.

Rond de 2500/3000 eu...

Nou moet ik zeggen dat je een meterbrug niet echt nodig hebt hoor, heb er zelf ook geen
en heb het nooit als een gemis ervaren.

Als je kijkt op www.vergelijk.nl bij veiling en je klopt ff O2r of 02r in, dan staan er meerdere te koop.

mmm...de 01v96 ( nieuw) en de 02r (tweedehands) zijn ongeveer even duur en lijken me wel wat...Welke van de 2 is dan de beste optie en waarom?

Thanx

Origineel geplaatst door Croaton
volgens mij wil iemand op dit forum ook nog van zijn 01v af. zoek maar eens op tascam.......

01v is yamaha:)

Sja...moeilijke keus...

Een O2r :

Pro:
-1 Makkelijkere user interface door meer toetsen, knoppen en afmeting display.
-2 Verder uitbreidbaar kwa 3rd party spullen...Apogee A/D's, TC kaart met fx en mastering bv.
-3 Absolute studiostandaard geweest, dus een bekend apparaat voor veel mensen kwa bediening.
-4 Mogelijkheid tot aansluiten van een meterbrug, kan handig zijn afhankelijk van je wensen/eisen.
-5 Tot 32 kanalen zijn digitaal te maken met interfaces(bijv. 4x Adat), 01v maar 24 dacht ik.
-6 Op alle kanalen volledige EQ en dynamic processors, O1v niet.
Contra:
-1 Oudere techniek kwa AD/DA converters en algoritmes voor EQ en dynamics.
-2 Groter en zwaarder, kan afhankelijk van je wensen/eisen ook een nadeel zijn.

Een O1v96:

Pro:
-1 Nieuwe technieken uit de nieuwe O2r96, 2 EQ types en nieuwe AD's en microfoonpreamps.
-2 Nieuwere algoritmes op de fx en dynamics.
-3 Kleiner en lichter.
-4 Fysiek nieuwer en dus garantie en dergelijke, hoewel ik weinig problemen met O2r's heb gehoord, kwa betrouwbaar.
Contra:
-1 User interface wat "benauwder" maar nog steeds goed te doen.
-2 Voor zover ik weet (nog) geen Apogee en TC spullen (hoewel Apogee bezig is las ik ergens een tijd je terug).

Ik zal wel een berg vergeten zijn, dit is dus maar een indicatie hoor...en daarbij heb ik een O2r, Fuse heeft een O1v96 las ik een tijd terug, misschien kan hij nog een Eurootje in het zakkie doen?

Als je de ruimte hebt is een volledig uitgebreide O2r wel errug vet hoor, die koop je nu voor het bedrag waar je een
"kale" O1v96 voor koopt als ik goed ben ingelicht.

Als je het daarentegen klein wilt houden is een O1v setup met PC met Hammerfall kaart en extra Adat kaart
ook een absoluut powerhouse, ik heb pas vrienden zo'n setup met nog wat extra synths en fx aangeraden
en die zijn er behoorlijk vrolijk van geworden...

Maar als ik het zo lees heb je eigenlijk analoge inputs te kort, dus dat is misschien dan niet zo voor jou van toepassing.

Suk6 bij je keus!

Sorry, maar heb geen interesse in een 01v maar een 01v96...(of de 02r);)

p.s. thanx Beepr voor je uitgebreide reactie...ben inderdaad op zoek naar analoge uitbreiding...

Back