NI Maschine vraagje

dextah

Ouwe rot
Ik heb een weekje een Maschine te leen.
Kan ik de software installeren ed zonder dat mijn maat zijn gebeuren gedeactiveerd wordt?
Ik dacht software installeren en gaan... Koop je een dure controller kan je hem niet eens op een andere computer gebruiken?

Volgens mij moet je het account gebruiken van de eigenaar, dus zijn inlog gegevens in t service centre
Geen nieuw account maken.

Always use the same login (e-mail address) as your serial number is connected to your registration account.

Je moet ook de cd hebben...

Vorige keer ik dit wou doen lukte dat niet. Moest toen cd hebben. Was in 2012. Mss nu anders. Succes

Kon alles downloaden van NI en zonder problemen installeren.

Nu heb ik een paar leuke opzetjes gemaakt en vroeg me af hoe ik een tweede controller kan gebruiken.
Ik kan nu wel met mijn keyboard noten inspelen triggeren etc maar hoe control ik bv plugins die ik in Maschine heb geladen?
Lees op de NI forums dat er ook niet echt meer mogelijk is in 1.8.2
Je zou toch bepaalde funkties in Maschines sequencer met een andere controller moeten kunnen aansturen?

Je kan zowat gans maschine met de controller sturen. Je moet enkel weten hoe.
Je kan NI software deels ook sturen met maschine. Deels. (bijvoorbeeld Massive)
Je kan anders DAWs sturen met maschine als je de midi mapping laadt. Deels. (net zoals de APC40 je de indruk gaf dat je in ableton geen muis ging nodig hebben, volgt de teleurstelling erg snel)
Je moet een boel leren, zomaar een twee drie gans maschine kennen en kunnen, neem eerst een maandje abo op maschinetutorials.com
Kost je pakweg 8 euro. Money well spent. Lessen bij de vleet.

Ik weet idd nog niet hoe. Waar vind ik dan een midi cc list?
Zag wel in die controlleditor midi cc staan maar zijn dat ook de cc's van de software?
Ik zou bv de transport funkties ook op mijn masterkeyboard willen bedienen.
Vind het wel erg tof trouwens. Als ik weer wat geld heb koop ik er een.
Deze is overigens niet met de Maschine software versie 2.

Wilde gisteren via drag and drop audio in Logic slepen via de plugin. Maar dat was niet sync.
De plug loopt rete strak verder.

Ik denk datje extra soft moet installeren van NI om maschine te mappen. Google eens. Waarschijnlijk was t een vink tijdens de download en install vd NI soft tijdens je maschine install.

Bedoel je die control editor of is er ook een prog om in de software de cc te wijzigen?
Ik ga binnenkort naar een nieuwe studioruimte en als ik een Maschine ga kopen dan komt die een stuk van mijn masterkeyboard af te staan denk ik.
Dus als ik dan een lijntje in Maschine wil spelen op dat keyboard dan wil daar heel simpel record op kunnen drukken. Of gewoon start stop etc.. Maar ik kan nergens vinden dat je dat soort controls van de software aan een andere controller kan toewijzen dan aan de Maschine hardware. Ik lan mergen een cc list van de software vinden tot nu toe.

Als je m toch koopt, maandje lid van maschinetutorials voor alle vragen.
Zijn amerikanen, die zijn nog heel de nacht wakker om te antwoorden ;)

heb sinds de update naar 2 'm één keer aangehad, ik heb zoveel gear gekocht dat ik me eerst verdiep in de hardware. Ik moet namelijk ook nog werken, spijtig genoeg. Deze week 7 dagen. Tja, dan is er geld voor gear, is er weer geen tijd voor gear. Dringend mijn been eens breken. Of beter, mijn pink, poos thuis :-D
Ik wed dat als je dat googled je direct antwoord gaat vinden.

Dacht ik al ergens gelezen te hebben idd.
Dan maar meteen naar 2 als ik er een koop.

Denk wel dat er eentje gaat komen. Ik kom wel heel snel tot resultaat qua beats.

Ja t werkt echt top. Wat ik echt naadje vind van 2.0 is de shit die je allemaal aan moet klikken voor je normaal een pattern naar je daw kan slepen. Met 1 was dat veel makkelijker. Ik hoop dat ze dat gaan fixen in een update. Wel laat je de boel met de 2.0 iets makkelijker gewoon in maschine staan. Maar ik edit uiteindelijkw el veel lieverind e daw, omdat midi editten in maschine niet super vrindelijk is imho

sommige dingen zijn wat onhandiger ja, die mixer had voor mij ook niet gehoeven, is imo alleen maar weer een layer/niveau extra....

die drumsynths die er in 2 zitten vind ik alleen al de update waardig.

Absoluut, die klinkene echt gaaf
En weinig geloelparameters, gewoon knallen

Ja t werkt echt top. Wat ik echt naadje vind van 2.0 is de shit die je allemaal aan moet klikken voor je normaal een pattern naar je daw kan slepen. Met 1 was dat veel makkelijker. Ik hoop dat ze dat gaan fixen in een update. Wel laat je de boel met de 2.0 iets makkelijker gewoon in maschine staan. Maar ik edit uiteindelijkw el veel lieverind e daw, omdat midi editten in maschine niet super vrindelijk is imho

Ow..dat drag and drop is juist zo tof. Heb net op de bank alle pattersn ff gedragged en dropped..
Dacht dat het wel verstandig was om maschine in een remix te gebruiken die vandaag afmoest.
Alles in Logic gesleept en knallen.
Vind het echt een prettige manier van werken.

Gebruiken jullie hem ook weleens in standalone met midi out om hardware aan te sturen?
Dacht heel even mischien is een Mikro genoeg omdat ik er alleen beats mee wilde maken maar ik zie mezelf wel hele tracks maken met alleen Maschine..

Al mensen met Maschine studio hier?

Back