Logic Probleempje

Ruben13

Stamgast
Hallo Mensen,

Ik werk al jaren met Logic Pro, heb er nooit problemen mee gehad maar nu duikt er toch 1e op. Kan er maar niet achter komen wat het probleem is.

Bijv: ik ben bezig met een geluid, na een paar seconden schiet de fader naar -23DB, Dat doet hij bij alle faders als ik er die geselecteerd heb. Het zijn geen automations.

Iemand een idee?(het is namelijk vrij irritant:P)

Grt Ruben

Zo iets dergelijks heb ik ook gehad. In mijn geval was het mijn midi-interface die kapot bleek te zijn en vaak zomaar random midi-waardes naar mijn DAW liep te sturen. Vaak was dit het volume dat ineens spontaan dichtsprong op het geselecteerde kanaal.

Mocht dit bij jou niet het geval zijn. Ga dan eens even na of er in de part in je arrangement geen midi-informatie zit verstopt. Zoals volume (cc 7) met een bepaalde waarde. Dat is iets anders dan automation.

Dubbelklik op het part, zodat je in de pianoroll komt. Druk dan net zovaak op CMD-Y totdat je iets ziet dat op midi-controller-informatie lijkt. Staat daar iets, haal dat dan weg.

Succes!

Of je haalt de event list even tevoorschijn (gewoon de e toets, als ik me niet vergis) en zoek naar controller 7. Het is ook mogelijk dat je volume automation op je track hebt staan (met "a" krijg je de automation data te zien op je track) en dat je je fader per ongeluk op write of zoiets hebt gezet. Ik raak ook altijd in de war van de verschillende modi van de fader, maar het makkelijkst is om ze op "read" te zetten, tenzij je actief met de faders speelt tijdens het mixen (maar dat lijkt bij jou niet zo te zijn).

hmm het is de volume knop van mijn midi keyboard die het veroorzaakt, hoe kan ik dat uitzetten?

je kunt waarschijnlijk wel een midifilter instellen denk ik

Back