Wat zijn de beste monitor speakers??

dcdn

Nieuwkomer
Ik had eigenlijk een simpele vraag, wat zijn nou de beste monitor speakers om te nemen??
ik zat een beetje te twijfelen tussen Tannoy en JBL, of weten mensen veel betere??

zelf ook wel benieuwd naar, niet zoveel kaas van gegeten. Ik ben al door mijn 3rde setje speakers heen (tweaters wederom opgeblazen) Waren allemaal "standaard" hi fi speakers hoor.

is erg subjectief, ieders oren zijn immers anders, en jij moet er tenslotte dagenlang mee kunnen werken.

pak een cd mee en ga gewoon lekker luisteren!

ok wat zijn de beste gewoon puur qua kwaliteit? en welke als je wel op je budget moet letten en dus goede prijs/kwaliteit verhouding heeft?

Ik ben zelf erg tevreden met mijn Mackie HR824's. Een veel gebruikte monitor in de dance wereld. Heb verder weinig referentiemateriaal dus ik kan niet oordelen over ander materiaal :)

Wat Pjotr g zei snijd hout en misschien heb je er nog nooit van gehoord maar check zeker ook ff krk''s.
Goed en betrouwbaar.

Sorry hoor, maar ik ben de tel even kwijt.

Hoeveelste 'wat voor monitor's moet ik kopen' thread is dit ook al weer?

Tja sorry moet me ff volledig bij Fuse aansluiten....
Je kunt beter naar een winkel gaan voor een luistertest en je daar voor laten lichten iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur en het is zeer moeilijk om dat dus voor een ander te bepalen.
Zo zijn er mensen die zweren bij de Mackie's en de Dynaudio's niks vinden en andersom en de ene vind NS10-M's ruk en de ander weer niet.
Dus ga gewoon een keer lekker luisteren (niet te lang worden je oren moe van bij slechte monitors) en neem zelf een cd'tje mee en als het kan met verschillende soorten muziek !

en neem het liefst een paar tracks mee waarvan je weet dat een bepaald iets niet aan klopt en
of je dat terugkunt horen op die monitors .........

is het niet mogelijk om een soort van uitgebreidde faq te maken over dit soort onderwerpen ?!

Ik vind de KRK's erg lekker klinken over de hele range, maar je moet inderdaad eens gaan luisteren in een goede audiozaak :)

Ik kan idd ook alleen maar aanraden naar een zaak te gaan die over een goede luisterruimte beschikt met zo'n speaker selectie paneel, gewoon een eigen track meenemen liefst met een referentie track en met de ogen dicht goed luisteren. Zo heb ik in musicstore in keulen mijn genelec's er uit gepikt en andere boxen die veel duurder waren laten staan. Enigste probleem is dat je nooit van te voren weet hoe de boxen thuis klinken agv vloerbedekking of interieur/kamer eigenschappen. Die impact kan soms fataal zijn.

Origineel geplaatst door endonyx
en neem het liefst een paar tracks mee waarvan je weet dat een bepaald iets niet aan klopt en
of je dat terugkunt horen op die monitors .......

Dit is de beste tip tot nu toe!! Erg goede invalshoek dit, petje af.

Een monitor uitkiezen die "lekker" klinkt is (denk ik) ronduit slecht.

Liefst meerdere tracks van jezelf meenemen waarvan je in de praktijk hebt bemerkt dat er iets aan schort,
en die eens kritisch gaan beluisteren op diverse speakers. Als dit probleem op een bepaald type duidelijk hoorbaar is,
dan weet je dat je in de goede richting zit, dan pas eens gaan luisteren naar bij jou bekende dingen van
anderen die op alle PA's en monitors goed klinken. Als die producties ook goed klinken kan je als allerlaatstse eens gaan luisteren naar wat je een prettige sound vind in de monitors die overblijven.

Misschien dat je zo wat meer een leidraad hebt bij het maken van je (moeilijke) keuze. Ik zou je wel willen adviseren
niet over 1 nacht ijs te gaan na het luisteren, je oortjes worden snel moe en dat zou zonde zijn.

Zelf gebruik ik al jaren KRK7000b's en die bevallen prima.

Veel suk6!

Origineel geplaatst door Beepr
Dit is de beste tip tot nu toe!! Erg goede invalshoek dit, petje af.

dank u 8o)

heb gewoon mijn setje cd's die ik altijd gebruik en een enekele eigenschappen waarvan ik weet
dat ze zus of zo oren te klinken, maar jah eerst nog achter die eigenschappen zien te komen ;)

mijn ervaring zover zijn dat als je naar een eerlijke weergave van geluid krk en mackie het goed doen

nou zal een iemand anders het absoluut hier niet mee eens zijn en zweren bij genelecs en dynaaudio .....
nou die klinken weer te mooi vind ik dan weer....

Te mooi klinkend is vaak niet goed,wat jij zelf al aangaf is beter.
Kleurende speakers is zelfs gevaarlijk omdat alles bij jou hetzelfde klinkt
en als je dan bij iemand anders komt klinkt het bagger.

ik vind een combi van monitors en checken op je koptelefoon veruit het beste.
Daarna luisteren op div systemen,walkman, huis tuin en keuken setje,autoradio. enz.

Vaak vergeten we wel eens dat de gemiddelde mens naar een veel slechter bronsignaal ziten
te luisteren en daar moet onze muziek ook goed op klinken.

denk er ook aan dat als je passieve monitoren koopt,een goede versterker net zo belangrijk is...

good one dione:okdan:

Let vooral op de dempingsfactor van de versterker ik heb er een van 350 en je woofers
blijven staan als een huis.

Back