Thijs840
Ingeburgerd
Hallo, Ik heb geen idee waar ik dit onder moest posten, maar dit leek me het beste.
ik heb een vraagje betreft 50-60 hz noises in pre amps.
ik heb mijn turntable door meerdere pre amps gegooit, en ik blijf het houden.
niet perse storend, maar mijn werk wil een platen opneem service gaan overwegen.
maar om goeie kwaliteit te garanderen WIL ik van die 50 hz noise af.
Het kan volgens mij niet aan de Turntable en/of kabels ervan liggen, want als ik hem zonder pre amp in fl studio gooi en hem daar versterk heb ik nergens last van
ik denk dat het aan de pre amp ligt, en dan denk ik gauw aan de ground?
Ik weet da t 50 hz de frequentie is van het stopcontact hier, maar all mijn pre amps (cheap butt zooi) hebben simpel weg gewoon geen geaarde stekkers:/
Weet iemand van jullie raad hiermee?
Een USB turntable is denk ik geen optie, omdat ik waarschijnlijk met Thorens wil gaan werken. en ik meer ervaring heb met FL Studio en Audio interfaces dan met Nieuwe software en nieuwe instellingen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? mischien via een Mid in de Pre-amp?
Of mischien weet iemand een Pre-amp waarvan zekerweten geen 50 hz noise in zit?
Bij voorbaat dank
~Thijs
ik heb een vraagje betreft 50-60 hz noises in pre amps.
ik heb mijn turntable door meerdere pre amps gegooit, en ik blijf het houden.
niet perse storend, maar mijn werk wil een platen opneem service gaan overwegen.
maar om goeie kwaliteit te garanderen WIL ik van die 50 hz noise af.
Het kan volgens mij niet aan de Turntable en/of kabels ervan liggen, want als ik hem zonder pre amp in fl studio gooi en hem daar versterk heb ik nergens last van

ik denk dat het aan de pre amp ligt, en dan denk ik gauw aan de ground?
Ik weet da t 50 hz de frequentie is van het stopcontact hier, maar all mijn pre amps (cheap butt zooi) hebben simpel weg gewoon geen geaarde stekkers:/
Weet iemand van jullie raad hiermee?
Een USB turntable is denk ik geen optie, omdat ik waarschijnlijk met Thorens wil gaan werken. en ik meer ervaring heb met FL Studio en Audio interfaces dan met Nieuwe software en nieuwe instellingen.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? mischien via een Mid in de Pre-amp?
Of mischien weet iemand een Pre-amp waarvan zekerweten geen 50 hz noise in zit?
Bij voorbaat dank
~Thijs