Kersenbloesem

Tja, het mag iets meer zijn. Muziek is meer dan 2 loopjes combineren. Nadenken over arrangementen en dingen proberen kan geen kwaad... Niet slecht, maar ook niet spannend of uitnodigend om het nog eens op te zetten.

Tja, het mag iets meer zijn. Muziek is meer dan 2 loopjes combineren. Nadenken over arrangementen en dingen proberen kan geen kwaad... Niet slecht, maar ook niet spannend of uitnodigend om het nog eens op te zetten.

Haha kom mij even uitleggen wat muziek is! Ik geloof dat jij geen hiphop luisterd. Dan zou je begrijpen dat er wel degelijk over de arrangement is nagedacht. 2 loopjes combineren is trouwens wel heel zacht uitgedrukt... je zou me eens in de studio moeten meemaken:okdan:

Ik vind de sfeer zoals gebruikelijk in je tracks weer erg lekker. Ben het wel met sKeLeTvM eens dat er arrangementstechnisch weinig opvallends gebeurt. In dit genre lijkt me dat echter ook niet nodig of zelfs de bedoeling.

Tip: probeer constructief om te gaan met negatieve feedback die je hier ontvangt. Je bent immers nooit uitgeleerd en van andere inzichten kun je misschien best iets opsteken. Of niet, en dat is ook prima.

Ik begrijp zeker wat jullie bedoelen, maar als sKeLeTvM zegt dat muziek meer is dan alleen 2 loopjes combineren... dan haalt dat het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik ken namelijk gasten die hele arrangementen maken en er op 'technische wijze' vanalles gebeurd in een beat maar de sound blijft nogsteeds zuigen.
Ik zeg niet dat dat bij Skel zo is maar de kans is er, dit soort adviezen heb ik namelijk vaak gekregen van dit soort producers.

Ik weet exact wat hij bedoeld, ik weet dat er ook tracks met een mooie intro, opbouw, brug en een outro zijn. dit doe ik ook zo nu en dan, alleen vaak vind ik het niet nodig omdat ik visualiseer in mijn hoofd hoe een rapper of een dope scratch sessie hier op zou klinken( daar is het immers voor gemaakt).

Ik zou liever feedback hebben op de groove/dynamiek/mix/kwaliteit van mijn beat. hier heb ik veel meer aan want ik weet wat ik over een jaar doe.. nogsteeds hetzelfde alleen hopelijk een niveautje hoger! sorry voor mijn vele gelul af en toe hier, ik kan er zelf soms ook wel ziek van worden :p

Ik neem de meeste gasten op dit forum serieus. dus ook hem.
Ik zou alleen liever zoals boven aangegeven feedback op de sound etc hebben in plaats van het arrangement. Ik zal dit voortaan ook aangeven als ik een beat of iets dergelijks post.
Btw, ik heb gisteren een videoclip gedaan in een kapperszaak met Roemis.. gaat wat worden, die ga ik uiteraard ook weer hier gooien :p

Pz!

Klinkt lekker..

Baslijntje is leuk, en af en toe die subtiele strings is ook nice..

Hiphop instrumentals zijn vrij saai.. Meteen scratch/punchline refreintje of een rapper er overheen komt het vaak pas tot z'n recht..

Ik ben persoonlijk geen fan van nederlandstalige raps.. dus ik zou er een goede engelstalige rapper voor zoeken..

Thanks, ik ga deze met Rude D doen, hij is een engelstalige MC waarmee ik een album maak( hij stond vorige maand bij the Pharcyde in het voorprogramma). Heb je verder nog tips/ideeen met betrekking tot het rappen en scratchen?

Oh, ik hou erg van die punchline scratches zoals bv Premier of Babu dat doet.. meerdere zinnetjes van verschillende rappers achter elkaar....

En gewoon een rapper met een chille stem... en intonatie in z'n stem.
Of tijdens de rap even de muziek weg, maar dat doe je al. :-)

Lekkere groove en flow. Sound technisch zou het misschien nog wat voller kunnen?
Ik bijv. denk aan rollende lage bass (lijkt wat minder tot zijn recht te komen op dit moment), verder mis ik de ruimte in het stereobeeld en wat warmere string partijen..
succes!

Back