Wat doen met al die trance vinyls?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

papehaai

Nieuwkomer
Ik heb zoals zovelen een ruime trance,hardtrance,retro collectie vinyl platen(periode 1996-2004).
Mijn vraag hier is....
Wat kan je daar nu nog in hemelsnaam mee aanvangen?
Worden deze platen nog ergens gedraaid en komt daar nog volk naar luisteren of dansen?
Toen in die tijd waren het allemaal zogenaamde bommen van platen.
Nu..,zelfs op 2e hands sites krijg je ze bij wijze van spreken nog niet gratis uit je huis gehaald.
Zelfs een inbreker zou deze laten staan wat misschien vroeger niet het geval was.Om er samples van af te halen zijn ze ook niet zo nuttig denk ik maar omdat de sound van tegenwoordig helemaal anders is?
Alles is ook digitaal en er zijn samples genoeg te krijgen om daar ook maar enige tijd in te steken denk ik?
Of ben ik hier verkeerd in?
Heeft hier iemand enig voorstel of idee waarvoor al die platen nog nuttig kunnen zijn?
Ik dacht er ook even aan om eventueel op een of andere melodie of loop van die platen te jammen met mijn synths om een creatief idee te krijgen voor een track maar het werkt zelfs veel gemakkelijker om ze dan online op you tube of zo even een stukje te samplen.
Wat moet je nu nog met die handel aanvangen,het lijkt wel of je slechte xtc hebt liggen die niemand wil omdat ze weten dat die slecht is (wat xtc zoiezo is natuurlijk).
Begin nooit met xtc jonge synthforumkids!
Ach ja,iemand een creatief idee wat je er mee kan doen,liefst in de richting van productie.
Er mee gaan dj'en zal ook niet meer zo indrukwekkend zijn:dj:

je kan er prima fruitschaaltjes en planten bakken van maken.

gewoon verwarmen boven een klein gasvlammetje en dan vervormen tot het gewenste model.

en daarna met de hele meuk op een braderie gaan staan.....:okdan:

:mega:

Er zullen vast een paar heel wat geld waard zijn nog, er zijn altijd verzamelaars, liefhebbers etc. of je moet wel hele suffe platen hebben gekocht vroeger :D ;p

hihi
asje tranz zat ben .. waarom kocht jet dan

https://www.youtube.com/watch?v=ocs01eDY2q8

moet zeggen sommige recordszoituh subliem in elkander geknoopt
kander egt veel herrinere die t nu nog goed doe en die prgressive shit van nu haalt t er nie by;'-]
:okdan:

Begin jaren 90 vroeg mijn beste vriend me dezelfde vraag over zijn newbeat vinyl.
Ik dacht 'wie wil dat nog in godsnaam'
Rara ra 25 jaar ( na het begin vd newbeat) later heb ik spijt dat hij me niet meer antwoord want ik kocht al zijn newbeat op als ik kon.
Heb tsob gekocht (the sound of belgium) op itunes. Dat is pas waardeloos. Itunes downlaods die weg zijn als je sterft.
Dus ofwel houd je ze nog 10 a 15 jaar en verkoopt ze op de komende hype
Ofwel verkoop je ze allemaal op ee echte platenbeurs, zoals te tilburg.
Of je speelt een thema avond en nodigt me uit ;)
Ik zit zelfs te mailen met de man achter sherman filterbank die me antwoord over de donkeren geheimen van zijn creaties toen. Heb zelfs hun verzamelcd gekocht op ebay. Yep it s a midlife crisis and i love it ;)

Laatste tijd ook aan gedacht om mijn 600+ vinyls (dance/hardcore/cub/trance) te verkopen, maar als je ziet waar het voor weg gaat kun je het beter houden.

ik zou toch eens kijken op Discogs wat ze waard zijn....er moeten wel een paar zeldzame klassiekers bij zitten die echt wat of flink wat waard zijn. de rest kan je bewaren voor het geval ban een zombie uitbraak.

Is dit niet gewoon een verkapt verkooptopic?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back