België... hoe of wat muziek delen/releasen?

Dat lijkt me dan vooral interessant voor semi-professionele artiesten, toch? Als je muziek maakt voor de hobby is 100 euro per jaar best wel weer geld. Kun je ook een leuke nieuwe plugin van kopen 😊

Is ook helemaal valide, ik noem alleen het psychologische principe. Dat doen touroperators ook: "We zoeken nu de beste deal voor je." Bezoekers waarderen de aanbiedingen dan meer, want iemand heeft moeite voor ze gedaan. Ook al is het een trucje van een computer. Andersom kan het ook: "Vind jij mijn muziek waardevol? Steun me dan door je te abonneren." Dan krijg je een connectie en wederkerigheid. Ik vind dat mateloos interessant.
Ja dat bedoel ik nu ook... het gaat me niet om op een podium te staan... ik maak gewoon af en toe in mijn vrije tijd beetje muziek... zoals je gamers hebt is dit mijn ding, net hetzelfde... het draait bij mij ook niet om geld eraan te verdienen... maar de gedachte... je plaatje op de radio horen... vroeger moest je al je spaarcenten erin steken en vinyl singles laten persen... en nu... zoveel jaren later nu alles toegankelijker is... is het nog niks verbeterd precies...
Minder reclame.. kost je geld... iemand die je muziek verspreid op allerlei kanalen... kost je geld... ik heb gratis account op soundcloud... maar waarom zou ik bv minstens 6 of 7€ betalen voor 1 geen reclame... etc..
Kort gezegd... ik wil gerust bv 20€ per maand betalen waar dan ook... als ik mijn 20€ terug verdien... liefst 20.5 of zelfs 21€

Gewoon beroemd durven worden en kunnen relativeren. Ook niet naast je schoenen gaan lopen en steralures krijgen. En als je dan toch persé iets in de muziek wil doen kun je toch `aangever` bij een veel groter gezelschap worden? Er zijn veel verwante beroepen. Rontrekkende cabaret groepen enz. En vooral veel optreden al is dat behoorlijk afmattend.
Dan is delen/releasen daglijks werk.

Ik geef mijn muziek al 20 jaar gratis weg, dat geeft me een goed gevoel. En laat de luisteraars maar doneren als ze dat willen.

Zelf heb ik 130+€ verdiend via mijn BandCamp pagina, maar Paypal is echte "sh*t", want ze betalen niet uit en reageren "redelijk ongepast" op hetgene wat ik hen stuur of upload. Geld kun je van Spotify ook niet verwachten. Dus, ik hou het leuk en laat de mensen gratis "genieten" van mijn creaties. Het zijn toch eerder de "captions" waar ik het voor doe. En ik weet dat dit op een bepaalde dag gaat lonen. Ik vertrouw erop.

:okdan:

ik zou ook helemaal niet denken in geld. Doe wat je leuk vindt en doe dat zo goed mogelijk. Dan word je er steeds beter in en dat opent deuren, in wat voor vorm dan ook

Kansen krijg je via mensen. Dus zou ik me afvragen: waar vind je de mensen die het tof vinden wat je doet? Misschien online, via Soundcloud. Dat kan prima met de gratis versie en dan zou ik flink tijd steken in online netwerken. Volg gelijkgestemden, wees aardig en geef complimenten. Dan krijg je goodwill en wederkerigheid.

Of kijk naar de lokale radio. Journalisten zijn altijd op zoek naar mooie verhalen. Creëer een goed verhaal bij je muziek en benader ze. Invalshoeken kun je prima brainstormen met ChatGPT. Toen ik mocht optreden in Parijs haalde dat een landelijke krant en was ik op de nationale radio te horen. Gewoon gratis, door ze een mooie wortel voor te houden.

Geld is trouwens relatief. Ik weet niet wat jij per uur verdient, maar je kunt ook een keertje extra werken. Verdien je het dubbel en dwars terug. Alles is een keuze.

P.S. Hoe word je miljonair in de F1? Door te beginnen als miljardair.

Ik heb eens een artiest profiel aangemaakt op soundcloud..nogmaals het gaat me echt niet om geld verdienen.. lukt toch niet... maar soundcloud is zo streng...monitize track word steeds afgewezen... dus ja waarom een artiesten profiel? Is dit bv bij distrokit beter? Wetende dat je bv mss ongeveer 35€ betaald om mss enkele centjes terug te krijgen.... maar bij mij gaat het er gewoon om... als je dan abonnement betaald... laat een mens dan toch zijn werk publiceren... toch? Verlies of niet.. zelfs dat lukt niet..bovendien dan heb je je artiesten profiel.. mag je nog eens abonnement betalen van om en bij de 6€ voor geen publiciteit in de app van soundcloud... ik dacht dat die vroeger net meer toegankelijker waren voor nieuw talent of mensen ondersteunen die oprecht muziek maken als hobby

Ik heb eens een artiest profiel aangemaakt op soundcloud..nogmaals het gaat me echt niet om geld verdienen.. lukt toch niet... maar soundcloud is zo streng...monitize track word steeds afgewezen... dus ja waarom een artiesten profiel? Is dit bv bij distrokit beter? Wetende dat je bv mss ongeveer 35€ betaald om mss enkele centjes terug te krijgen.... maar bij mij gaat het er gewoon om... als je dan abonnement betaald... laat een mens dan toch zijn werk publiceren... toch? Verlies of niet.. zelfs dat lukt niet..bovendien dan heb je je artiesten profiel.. mag je nog eens abonnement betalen van om en bij de 6€ voor geen publiciteit in de app van soundcloud... ik dacht dat die vroeger net meer toegankelijker waren voor nieuw talent of mensen ondersteunen die oprecht muziek maken als hobby
Dat vind ik wel eigenaardig. Ik dacht dat ze de lat juist heel laag gelegd hadden bij de Soundcloud. Als het gratis is zit er wel een limiet op. Of heeft gij (Belgie😏) gebruik gemaakt van plagiaat?

Laatst gewijzigd:
Dat vind ik wel eigenaardig. Ik dacht dat ze de lat juist heel laag gelegd hadden bij de Soundcloud. Als het gratis is zit er wel een limiet op. Of heeft gij (Belgie😏) gebruik gemaakt van plagiaat?
Neen... mijn tracks staan dus op Soundcloud... maar wanneer je "Monitize" je track kiest.... het formulier... ik ben de artiest... composer etc... bla bla... wordt steeds afgewezen... je moet dus documenten uploaden dat "IK" alle rechten heb.... hoe in godsnaam doe je zoiets wanneer je gewoon muziek maakt met Ableton en de instrument packs daarvan? alsook (als ik dan een een drumloopje gebruik) van stel Riemannkollektion (drums en percussie is vrijgesteld) Royal Free sample.... hoe kan je dit bewijzen met document?Het is een zooitje ...maw, ik heb zelf een track gemaakt, ingespeeld.... en ik moet kunnen bewijzen dat ik de rechthebbende ben ....:erm:

Back