Advies Mixer

NIVC

Stamgast
Omdat ik nu reeds meer hardware heb aangeschaft wil ik mij een analoge mixer aanschaffen.
Mixer moet minimum 6 kanalen hebben, budget is zo laag mogelijk. Nu hecht ik nog niet veel belang aan de kwaliteit. Had gedacht aan 2dehands Behringer (xenyx), Mackie (onyx), Soundcraft (spirit),...

Heb reeds audio-interface( tascam US-122L) dus simultaan opnemen van al men hardware is geen mogelijkheid op dit ogenblik (later upgraden naar meer inputs interface). Monitors zijn ook aanwezig.

Nu heb ik 2 vragen: Welke mixer raden jullie mij aan? Hoe breng ik alles samen?

:doei:

Als je een mackie onyx met firewire neemt hoef je later ook niet meer te investeren in een meerkanaals audio interface.

In de Mackie Onyx i serie mengtafels zit een ingebouwde firewire audio interface. Die kan dus kanalen, sends en de main mix opnemen plus kanalen vanuit de computer naar de kanalen van de mixer sturen. Een mengtafel en een audio interface in een. 2 vliegen, 1 klap.

6-kanaals mixer ga je zo terug uitgroeien... Ofwel verder sparen ofwel een Tehringer... Die kosten niet zo veel en kan je dus weldra terug verkopen zonder een buil aan te vallen...

Soundcraft Spirit is een goeie mengtafel, zie deze bijvoorbeeld. Stuk beter dan een Behringer. (ik heb allebei gehad)
Als je niet hecht aan een analoge mengtafel vind ik zo´n geluidskaart en mengtafel ineen ook een goeie tip, lijkt me erg handig.

Soundcraft Spirit is een goeie mengtafel, zie deze bijvoorbeeld. Stuk beter dan een Behringer. (ik heb allebei gehad)
Als je niet hecht aan een analoge mengtafel vind ik zo´n geluidskaart en mengtafel ineen ook een goeie tip, lijkt me erg handig.

Had hem al eens tegengekomen. Heb al een geluidskaart dus lijkt het mij makkelijk om voor analoog te gaan. Hoe breng je nu eig alles samen? Monitors op mixer en audio interface ook? of monitors op interface en interface op mixer?

8o

In de Mackie Onyx i serie mengtafels zit een ingebouwde firewire audio interface. Die kan dus kanalen, sends en de main mix opnemen plus kanalen vanuit de computer naar de kanalen van de mixer sturen. Een mengtafel en een audio interface in een. 2 vliegen, 1 klap.

Betekend dat ook dat je bijvoorbeeld effecten in de send/return van Ableton kan gebruiken? Dat zou namelijk een ideale situatie zijn voor de setup die ik in gedachte heb!

Had hem al eens tegengekomen. Heb al een geluidskaart dus lijkt het mij makkelijk om voor analoog te gaan. Hoe breng je nu eig alles samen? Monitors op mixer en audio interface ook? of monitors op interface en interface op mixer?

8o

Ja, je geluidskaart de mixer in (gewoon op een stereokanaal inprikken) en uit (master output), en monitors op de monitor output van je mengtafel .

Back