Dappere poging om zo'n klassieker onder de handen te nemen. Mix technisch klinkt het goed en helder. De tune zelf moet ik eerlijk bekennen is niet mijn ding. Ik mis een bepaalde 'vibe', het klinkt me allemaal net ietsjes te 'gemakkelijk' en 'glad' in mijn oren, ik mis ook een pakkende opbouw. Hoop dat je hier wat mee kunt. Succes!
DFrazz, dank je wel voor de feedback, ik ga eens kijken naar de "vibe" al wordt het lastig om meer van het origineel erin te leggen en in deze nieuwe stijl te blijven, maar daar ga ik nog eens naar kijken. Dat zelfde geldt voor de opbouw.
Tja, dit nummer is al vaker gecoverd maar ik vermoed dat dit de eerste echte feel good-versie is. Een vreemde keuze om van zo'n dreigende stemming een luchtige polonaise te maken. Met het spel en de techniek is niks mis, waarom componeer je niet zelf iets?
Ik componeer zelf ook, maar ik richt me nu op bestaande versies omzetten naar de stijl die ik zelf wil maken. Een enorm goede leerschool! Op mijn soundcloud pagina is overigens ook eigen werk te vinden.
Je soundcloud had ik al beluisterd... En ook daar combineer je een wat melancholieke gitaar met een stevige beat en happy percussie. Heel apart... Misschien tijd voor een carnavalsversie van Bloody Sunday?
hehe, ik experimenteer graag, maar bloody sunday ombouwen naar zo'n versie... nee dat gaat hem niet worden ;-)
Overigens zoek ik mijn eigen stijl richting deep en melodic house met hier en daar funk invloeden. Dat is best even puzzelen, maar dat gaat steeds beter!
Het bandleven is me niet onbekend, heb er al wat cover jaren opzitten. Met name nederpop en dat doen we af en toe nog steeds! Maar juist door gebrek aan tijd heb ik me gericht op een andere stijl en het producen. Kost ook veel tijd, maar is wat makkelijker in te delen :-)
Ik vind 'm wel oké, het doet me een beetje aan Robert Miles denken. De grens tussen chill en tam komt wel een beetje in de buurt. Het beginstuk met die gitaar heeft een paar heel irritante frequenties op bepaalde akkoorden. Die zou ik nog even met eq bewerken o.i.d.
De vocal (2x) rond 3:07 heb je op een afwijkende manier in de track gezet qua timing. Is dat bewust? Want in de rest van dat couplet doe je dat niet. Beetje vreemd.
blijft toch de tofste remix van dit nummer die ik ken.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.