Wat is de beste hardware sequencer?

Atari TT :D

Maar een MPC4000 kan het meeste van allemaal en is IMHO de beste.
Het kost Akai tegenwoordig wat meer moeite maar ze kunnen het nog wel.

De MPC2000xl plus output expansion plus 32MB plus scsi zipdrive is het geworden.
Vanwege de prijs zo'n 850 totaal en de betrouwbaarheid.
Pfff scsi is tw ook bijna niet meer te krijgen zeg.

Grtz
Kymo:doei:

Ik snap alleen nog steeds niet waarom er op de rs7000 slechts 2 midi-out's zitten. Stel dat ik m'n huidige software sequencer zou willen vervangen door zo'n dergelijke hardware sequencer, dan heb ik wel een probleem wat midi out's betreft. Hoe lost men dat in de praktijk op? niet teveel aansluiten?

voor mij persoonlijk zijn 2 outs is makkelijk voldoende... gewoon alles doorlussen...

als je nu echt veel gear hebt kun je altijd nog een midi-patchbay of iets dergelijks aanschaffen. 10 jaar geleden zaten de meesten onder ons ook gewoon op een atari met 1 midi-out te pielen

Roland MC80 of anders Roland MC500 Mk II. 2 midi out's, voldoende geheugen, FDD, strakke timing, real time of step recording, micro editing en voor de MC80: arp, phrase recording, direct from disc play.

Waarom heb je dan een computer nodig :{

:doei:

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik snap alleen nog steeds niet waarom er op de rs7000 slechts 2 midi-out's zitten. Stel dat ik m'n huidige software sequencer zou willen vervangen door zo'n dergelijke hardware sequencer, dan heb ik wel een probleem wat midi out's betreft. Hoe lost men dat in de praktijk op? niet teveel aansluiten?

Hoeveel synths stop je gemiddeld in een track? Ik denk niet dat je er 20 in 1 nummer wil hebben toch? Dus 2 is meer dan zat.

Arv

Origineel geplaatst door LoFiye

Met een hardwaresequencer moet je misschien wel wat creatiever omspringen met de MIDI-aansluitingen, dat is waar ... maar er is meestal toch wel een oplossing voor handen ... MIDI THRU boxen, MIDI separators, Track filtering binnen je sequencer (bij SUPER MRC toch).

Op dit moment heb ik een schema samengesteld om door de W30 (vergelijkbaar met MC500) een D20, DX7, TX16W en de 2 sequencers van de SY99-en aan te sturen. Enige hulpmiddel daarbij is de Roland A220 Midi Separator welke 2 MIDI OUT A en 2 MIDI OUT B kan combineren/afschermen.

:doei:

Origineel geplaatst door enyo-dog
mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc :)
wil er iemand nog een mpc2000xl? ;)

nee dank je ik heb er al 1 en die hou ik, die doe ik never nooit nie weg nee!

Thanks voor de informatie :) Ik raak met de minuut meer geinterreseert in een hardware sequencer :)
Ik zit te denken om eerst een RM1X aan te schaffen (hopelijk 2e hands voor een mooie prijs) en daarna een RS7000 of iets dergelijks. Of misschien wel een MPC maar dan wil ik eerst even ook de manuals van die 2 naast elkaar leggen.
Nouja eerst nog maar even een poosje rondkijken en een beetje orienteren enzo en mooie prijzen afwachten :)

Hoewel ik wel blij met m'n MAM SQ16 ben, heeft hij teveel beperkingen voor mij om hem de ultieme stepsequencer te noemen...

Mijn ultieme sequencer zou volgende ongeveer inhouden:

* Vrije toewijzing van drum- of nootkanalen (dus als hij 16 tracks heeft, zelf kunnen bepalen welke van deze 16 gebruikt worden voor invoeren noten en drumpatronen)

* Een aantal (liefst minimaal 2 verschillende per drum/notenkanaal :) ) sporen voor MIDI-controller-data, waarvan je waarde per stap kunt invoeren

* Een (of meer :L ) extra MIDI-controllerdata kanaal (voor iedere drum/notenkanaal :D ) die gekoppeld is aan een draaiknop

* Groove quanitization (spelling :confused: )

* Per track instelbare variabele lengte ipv per pattern

* Invoer van noten via aparte knoppen die in de vorm van een keyboard geplaatst zijn C C# D D# E F, etc.

* En nu ik toch bezig ben, een beperkt aantal tracks de mogelijkheid geven om ook polyfone patronen in te voeren voor accoorden.

* De gebruikelijke "MIDI-effecten" (nep-echo's, etc.)

Dit was het zo'n beetje, heb nog wel meer wensen, maar laat het hier maar ff bij ;)

Origineel geplaatst door EviL 3°3
die mpc'z ... zijn die enkel goed om drums mee te sequencen OF kunnen die meer aan ???

Hallo!. MPC staat voor Midi Production Center. het is gewoon een top sequencer!

Origineel geplaatst door ironfreq
Hoewel ik wel blij met m'n MAM SQ16 ben, heeft hij teveel beperkingen voor mij om hem de ultieme stepsequencer te noemen...

* Vrije toewijzing van drum- of nootkanalen (dus als hij 16 tracks heeft, zelf kunnen bepalen welke van deze 16 gebruikt worden voor invoeren noten en drumpatronen)

* Een aantal (liefst minimaal 2 verschillende per drum/notenkanaal :) ) sporen voor MIDI-controller-data, waarvan je waarde per stap kunt invoeren

* Een (of meer :L ) extra MIDI-controllerdata kanaal (voor iedere drum/notenkanaal :D ) die gekoppeld is aan een draaiknop

* Groove quanitization (spelling :confused: )

* Invoer van noten via aparte knoppen die in de vorm van een keyboard geplaatst zijn C C# D D# E F, etc.

* En nu ik toch bezig ben, een beperkt aantal tracks de mogelijkheid geven om ook polyfone patronen in te voeren voor accoorden.

Dit was het zo'n beetje, heb nog wel meer wensen, maar laat het hier maar ff bij ;)

O, je bedoeld een machinedrum? :)

Voor hen die van een echte uitdaging houden is de Quasimidi Cyber-6 een optie. Je zult je niet snel vervelen...........................
;)

Attachments

• quasi_cyber.jpeg
    quasi_cyber.jpeg
    17,9 KB · Bekeken: 118
Ik zou zeggen... "Haal je voor zo'n 50 €tjes een USB MIDI Interface Miditerminal RoMI/O (Patchbay) van ESI met 1 in 2 Out...32 Midi Channels en ook best leuk om te zien... Maar het belangrijkste waar het hier om gaat is dat je het MIDI Timing probleem in één klap hebt oplgelost! Maar deze optie ALLEEN als je de pc gebruikt om het aan te sturen wat ook na verloop van tijd noodzakelijk zal worden wanneer je gaat uitbreiden.

Kijk er eens naar zou ik zeggen! Bij mijzelf gebruik ik er zelfs 2 tegelijk wat geen problemen geeft mits je Windows XP hebt draaien icm. Cubase SX.. www.esi-pro.com

Perfect MIDI TIMING, COMPACT, PLUG & PLAY en veel SUCCES met Produceren!

DjProducer

Origineel geplaatst door ironfreq

* Groove quantization (spelling :confused: )

Dat kan een RS7000 dus op dat keyboardje na dan. (maar dat is zo opgelost met een extern bakkie)
Hij kan trouwens nog veel meer leuke dingen maar dat terzijde.

Ronald.

PS. Midi output probleem los je gewoon op met een midi patchbay, heb ik ook staan, werkt erg handig!

Back