Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door LoFiye
Ik snap alleen nog steeds niet waarom er op de rs7000 slechts 2 midi-out's zitten. Stel dat ik m'n huidige software sequencer zou willen vervangen door zo'n dergelijke hardware sequencer, dan heb ik wel een probleem wat midi out's betreft. Hoe lost men dat in de praktijk op? niet teveel aansluiten?
Origineel geplaatst door LoFiye
Ik snap alleen nog steeds niet waarom er op de rs7000 slechts 2 midi-out's zitten. Stel dat ik m'n huidige software sequencer zou willen vervangen door zo'n dergelijke hardware sequencer, dan heb ik wel een probleem wat midi out's betreft. Hoe lost men dat in de praktijk op? niet teveel aansluiten?

Origineel geplaatst door enyo-dog
mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc,mpc![]()
wil er iemand nog een mpc2000xl?![]()
Ik raak met de minuut meer geinterreseert in een hardware sequencer 

) sporen voor MIDI-controller-data, waarvan je waarde per stap kunt invoeren
) extra MIDI-controllerdata kanaal (voor iedere drum/notenkanaal
) die gekoppeld is aan een draaiknop
Origineel geplaatst door EviL 3°3
die mpc'z ... zijn die enkel goed om drums mee te sequencen OF kunnen die meer aan ???
Origineel geplaatst door ironfreq
Hoewel ik wel blij met m'n MAM SQ16 ben, heeft hij teveel beperkingen voor mij om hem de ultieme stepsequencer te noemen...
Mijn ultieme sequencer zou volgende ongeveer inhouden:
* Vrije toewijzing van drum- of nootkanalen (dus als hij 16 tracks heeft, zelf kunnen bepalen welke van deze 16 gebruikt worden voor invoeren noten en drumpatronen)
* Een aantal (liefst minimaal 2 verschillende per drum/notenkanaal) sporen voor MIDI-controller-data, waarvan je waarde per stap kunt invoeren
* Een (of meer) extra MIDI-controllerdata kanaal (voor iedere drum/notenkanaal
* Groove quanitization (spelling :confused: )
* Per track instelbare variabele lengte ipv per pattern
* Invoer van noten via aparte knoppen die in de vorm van een keyboard geplaatst zijn C C# D D# E F, etc.
* En nu ik toch bezig ben, een beperkt aantal tracks de mogelijkheid geven om ook polyfone patronen in te voeren voor accoorden.
* De gebruikelijke "MIDI-effecten" (nep-echo's, etc.)
Dit was het zo'n beetje, heb nog wel meer wensen, maar laat het hier maar ff bij![]()

Origineel geplaatst door ironfreq
Mijn ultieme sequencer zou volgende ongeveer inhouden:
* Vrije toewijzing van drum- of nootkanalen (dus als hij 16 tracks heeft, zelf kunnen bepalen welke van deze 16 gebruikt worden voor invoeren noten en drumpatronen)
* Een aantal (liefst minimaal 2 verschillende per drum/notenkanaal) sporen voor MIDI-controller-data, waarvan je waarde per stap kunt invoeren
* Een (of meer) extra MIDI-controllerdata kanaal (voor iedere drum/notenkanaal
* Groove quantization (spelling :confused: )
* Per track instelbare variabele lengte ipv per pattern
* En nu ik toch bezig ben, een beperkt aantal tracks de mogelijkheid geven om ook polyfone patronen in te voeren voor accoorden.
* De gebruikelijke "MIDI-effecten" (nep-echo's, etc.)
Dit was het zo'n beetje, heb nog wel meer wensen, maar laat het hier maar ff bij![]()