Hardware sequencer als 'brein' van je setup - wat gebruiken jullie?

Ja en nee. Er zijn 4 sequencers, maar die kunnen elk ook weer uit sequencers bestaan, maximaal 8 elk, afhankelijk van welke sequencer mode:

Poly, Mono en stochastic : 1 seq per seq
Matricial: 4x per sequencer, waarbij alle denkbare parameters afzonderlijk van elkaar te sequncen zijn (en dat dus x4)
Multi: 8 sequencers die zowel voor drums als melodie gebruikt kunnnen worden.

Zo stuur ik 2 modular voices met de nodige modualtie aan. 4 tracks van de Analog 4, een aantal tracks op de digitakt, de Peak, Td3 en een gast synth. En dan heb ik nog ruimte om meer te doen, maar daar heb ik niet genieg audio kanalen voor…

Drums doe ik volledig op de Rytm

Dus “maar” 4, maar toch ook weer niet😎
dank je voor je antwoorden
al vanalles bekeken op youtube en ik denk dat het wel is wat ik zoek.
snap ik het goed dat dit alles zich in 1 project plaatsvindt? of kan je ook patterns van andere projects laden?

Even een vraag, zien jullie een MPC als een hardware sequencer ?of een software sequencer .
Ik kan in theorie 128 midi kanalen aansturen met een lengte van 9999 bars..
Als dit gezien word als een software sequencer, wat is dan het voordeel van een hardware sequencer?
Ben oprecht geïnteresseerd in de verschillen omdat ik nog niet goed thuis ben in deze materie.. ik stuur nu 5 synths aan met de Mpc, ik ga dat uitbreiden naar 10.

dank je voor je antwoorden
al vanalles bekeken op youtube en ik denk dat het wel is wat ik zoek.
snap ik het goed dat dit alles zich in 1 project plaatsvindt? of kan je ook patterns van andere projects laden?
You have two ways of doing this:

OPTION 1

• Load the project where you want to save your patterns.
  • Load the patterns from other projects and save them into the current loaded one.
  • This has to be done in a per sequencer basis, meaning this procedure is valid for the selected sequencer.
OPTION 2

• Load the project which contains the patterns you want to copy.
  • Press save and navigate to the project where you want to “paste” or store the patterns.
  • Use the second encoder to navigate to the pattern and press “Save patt as copy ..”
  • This has to be done in a per sequencer basis, meaning this procedure is valid for the selected sequencer.
hun Support is erg goed, de community is actief en de updates blijven maar komen. Had laatst een feature request gedaan via een YouTube comment. Binnen een dag antwoord en ik geloof dat het binnen een week ingebakken was in de update.

klinkt goed
en leuke "black week" korting momenteel zorgt dat hij nieuw voor dezelfde prijs als 2dehands te krijgen valt

Wil iemand mijn Hapax overkopen?
Is super toestel met veeeeeeel mogelijkheden, maar voor hoe ik het wil gebruiken lijkt de Oxi me praktischer (ook al is het op bepaalde vlakken beperkter).

Er staat ook nog een cirklon te koop hier ;)
ik heb er al veel van gelezen, maar voor mij is dat toch ook niet wat ik zoek. ook nog met de "voorganger" P3 gespeeld, echt niets voor mij
we zijn echt rotverwend tegenwoordig met de hoeveelheid sequencers op de markt, maar het blijft toch een zeer persoonlijke keuze vind ik.

hehe zeker, moet ook eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik hem nog een keer zou kopen met wat er verder allemaal op de markt is. Het is een hele hoop geld en ikzelf gebruik lang niet alles wat je er mee kan. Het is echter wel echt supertof om mee te spelen en tja, had al zo lang gewacht én het geld er voor apart staan, was een no-brainer op dat moment. Wel bijzonder om te zien dat het blijkbaar moeilijk is om hem tweedehands voor hetzelfde geld weer ter verkopen. Dat was toch anders toen ie nog een paar 100 euro goedkoper was.

Ik heb het vermoeden dat er sinds een aantal maanden meer Cirklon's geproduceerd worden dan daarvoor. Een aantal daarvan zijn gekocht met het idee er wellicht iets op te verdienen (zoals ik ook dacht). Hierdoor zijn er nu een stuk meer te koop dan eerst en dat heeft zo zijn weerslag op de verkoopbaarheid. Althans, dat is mijn theorie. Corona heeft daar sowieso ook wel iets mee te maken. Die periode heeft moeilijk verkrijgbare producten in prijs doen stijgen. Daar krijgen we nu vaak een correctie te zien.

Mijn tweede Squarp Hermod is binnen.
En ziet er best sexy uit in zo een 4ms kastje.
Vind het een leuke inspirerende squencer waar je wat generatieve dingen mee kan en een hoop i/o heeft.

1732542249288.png
1732542214981.png

@flyweight jij had toch ook de ucapps midi seq. V4?

Ik had alles liggen maar nooit afgerond destijds en in onderdelen verkocht. Toch ook een mooi ding lijkt me.

Deze is nieuw voor mij:

Laatst gewijzigd:
Zelf vind ik dit het meest interessante uitbreidbare systeem.

Zelf gebruik ik nu 2 stuks Uno synths pro x en eigenlijk de sequencers die in m’n gear zitten

Yes, heel diepe sequencer maar is alleen step based.
Heeft net als de Hermod bussen voor modulatie, transpose etc en step components.
Heb de manual enzo maar ken hem nog niet zo goed.

Back